Schoenen met harde zool als ze lopen ? En wanneer ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lijsterbes1, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de week schoentjes gekregen van een vriendin in maat 19 en 20. Ze zegt dan weet ik ook zeker dat ze passen. Mijn zoontje is nu 8 maanden en kruipt maar probeert al op te staan en denk dat het ook niet meer lang duurt voordat hij loopt.. Hij past nu maat 17.. Maar denk dat hij al loopt tege de tijd dat hij in 19/20 past. Maar volgens de vriendin waar ik de schoenrjes van heb lopen ze zeker nog niet met maat 20? Ervaringen hier toevallig ?

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Euh...tja de schoenmaat is niet afhankelijk van wanneer ze lopen ;). Maatje 20 is idd niet zo groot en er zullen ongetwijfeld veel kindjes zijn die met deze maat nog niet lopen, maar een heel aantal ook wel hoor. Mijn jongste heeft een vrij kleine voet en hij liep zeker niet snel (eerder laat), maar dus wel op maat 20.
    Het ligt er dus aan hoe vroeg/laat hij gaat lopen en hoe snel zijn voetjes groeien...:D

Mij is altijd wel aangeraden pas schoentjes aan te meten als ze echt goed lopen (zeg een week of 2/3). Zelf heb ik de voetjes altijd laten opmeten bij een schoenenzaak, zodat ik zeker wist dat ze op goede schoentjes en schoenmaat liepen. Kleine kindjes hebben vaak neiging teentjes te krommen en je trekt ze dus snel te kleine schoentjes aan als je er geen zicht op heb.

Dat hij gaat staan zegt overigens niets over het wel of niet snel lopen hoor.....mijn beide zoontjes stonden zeker al een maand of 3 goed (en verplaatsten zich langs de tafel ed.) voordat ze echt los gingen lopen (dus geheel zonder handje geven).

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.677
    113
    Dochterlief had haar eerste buitenschoentjes met 11 maanden, in maatje 18, elefanten fase 1 met super flexibele zool. Ze stapte toen al lekker rond aan de hand en dat wilde ik haar ook buiten laten doen. Met 13 maanden liep ze goed los, maatje 18 droeg ze tot een maand of 15. Maatje 20 had ze tot ruim anderhalf jaar, en tegen die tijd lopen toch echt bijna alle kindjes wel! Nu met 2 jaar zelfs heeft ze pas maatje 21.

Ik vind een flexibel zooltje voor de kleintjes wel echt een must. Dochterlief had winterschoentjes van haar nichtje gehad met harde zool, dat liep voor geen meter!

Dus nee, je vriendin heeft geen gelijk...

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn zoontje is 21 maanden en loopt nu pas echt los, we gaan aankomende week kijken naar buitenschoentjes. Binnen laat ik hem zoveel mogelijk met blote voetjes lopen omdat dit beter zou zijn volgens de polotherapeut.
    De schoentjes ga ik bij een goede schoenwinkel laten aanmeten zodat ik zeker weet dat hij goede schoentjes krijgt die goed zitten. Hij zat wat ik snel kon meten al in maat 23.
    Zelf heb ik altijd gehoord dat in het begin schoentjes met zachte, flexibele zool juist erg belangrijk is.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Eerste schoentjes net harde zool waren hier maat 22.
    Voor binnen had ze gewoon blote voetjes of slofjes. Pas toen ze zelf buiten mee naar school liep kreeg ze schoentjes. Ze liep toen al een tijdje.
    Dus nooit schoentjes in maat 20 gehad.

6. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Eerste echte schoenen waren maat 20, en hij liep toen al 1,5 maand goed los.
    Ze waren van Shoesme, die zijn heel flexibel wat dus heel belangrijk is als ze net lopen.

Binnen inderdaad het beste gewoon op blote voeten of sokken.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas echte schoentjes wanneer hij een aantal (4-6) weken goed los loopt. Verder liep mijn dochter met 7 mnd overal langs, maar 'pas' met 12 mnd goed los. Kan dus best nog even duren voor hij echt loopt! Dochter begon met mt20, maar haar voeten groeiden echt snel; ze heeft nu met 2,5 jaar mt25. Dus 5 maten in 1,5 jaar.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    dochterlief haar eerste echte schoentjes zijn in maat 17 (klein meisje en liep al vroeg), was een ramp om die te vinden voor een normale prijs ;) Zoonlief begon met maat 19 volgens mij

Deel Deze Pagina