Hallo tot de 6mnd groeien de meeste babys op melk en slapen waar groeien ze na die tijd van nog steeds melk (nr 2) of juist van de fruit/warme hap brood ect Volgens cb heeft dus een baby die 6maanden gepasseerd is nog maar 400ml kunstvoeding nodig heeft Iemand ervaring mee?
Van melk natuurlijk! Tot 1 jaar is al het andere eten bijvoeding. Een baby heeft tot een jaar volgens mij zeker wel 500 ml zuivel nodig, 400 ml lijkt mij te weinig. Oke, je mag natuurlijk ook yoghurt gaan geven na een maand of 7. Dat telt dan ook mee bij de zuivelinname. En verder, als je kind behoefte heeft aan een fles melk, dan geef je die toch? Bij onze dochter begon het cb over grotere hoeveelheden bijvoeding, toen ze 6 maanden was. Ze kreeg toen nog maar kleine hapjes fruit en groente, en dat werd heel geleidelijk meer. En ze kreeg nog wel 6 keer de borst. Wij hebben ons weinig van het cb aangetrokken. Dochter ging vanzelf wel meer vast voedsel eten.
Van mijn borstvoeding groeiden mijn kids het best. jongens kregen pas met 8,5 mnd voor het eerst bijvoeding en ook gelijk ala rapley Wogen toen al 15 kilo en 14,9 kilo. op alleen volledige bv. ik gaf letterlijk slagroom.
Reden dus waarom ik het vraag is dat het cb dat dus zegt me kleintje is dus ook nog eens 6wkn te vroeg maar kwa ontwikkeling loopt hij goed/voor kwa groei -2 gecorrigeerd maar kwa fles heeft hij nu niet veel meer omdat hij brood/warme hap toetje fruit eet maar cb gaf advies omdat hij vast voedsel meer om vraagt dat we ochtend fles mogen vervangen als het lukt voor botherham en gewone melk net als tussen de middag of hij wilt nog fles ernaast dat moesten we bekijken met andere woorden kijk en probeer maar en vul aan met zuivel naast de fles hij is klein volgt zijn eigen lijn netjes dus hij doet het goed
Met 7 maanden van melk uiteraard en lekker bijvoeding er naast. Ik gaf toen in de ochtend idd ook een boterham en daarna een fles van 180/6. Tyssen de middag hetzelfde. Dan nog 1 voor het slapen gaan. Hier kregen ze dus nog 600 cc melk. als hij na een bh weinig melk drinkt zou ik een halve boterham geven en dan de fles. Of omdraaien: eerst de fles en dan een bh.
Alles moet wel in kleine porties dus een hele botherham en (gewone) melk gaat goed tussen de middag bijvoorbeeld als ik dus smorgens broodje doe en gelijk erna een fles hele of halve) gaat die spugen omdat hij te druk is met spelen en stilzitten of liggen word hem niet. Vooral nu hij druk met kruipen tijgeren enzo bezig is Zie hem gewoon als 7.5 maand en niet als prematuur omdat hij aangeeft wat hij op kan en wilt dit is zijn schema 8 uur 135ml melk 10 uur 1 stuks fruit 11.30/12.00 botherham hele met gewone melk (niet veel) 13.30 135ml melk 15.30/16.00 uur warme hap 18.30 2e deel warme hap s savonds tussendoor danoontje of lange vinger en sap 21.00 135ml melk slaapt heel weinig zelfs na de laatste fles pas 1.5 uur erna vaak of het is sprongentje. .. fles verhogen word hij niet moe van en nadeel is dat hij dan gaat spugen (ondansk verdikken)
Zo dus. Met 10 maanden de fles tussen de middag afgebouwd, nu de ochtendfles gehalveerd. Als het pak melkpoeder op is, krijgt is alleen nog maar gewone melk.
Heb je daar dan al eens naar laten kijken want dat is niet gewoon. En daarbij als ik het mag zeggen vind ik het een heel vreemd schema..om half 4 avondeten..dan eten we hier pas een middag tussendoortje. En s avonds een tussendoortje klinkt mij al heel vreemd maar zeker als het een danoontje of lange vinger met sap is voor een kind van 7 maanden???
Ze groeien van de melk vooral. Hier met 8,5 mnd (bv) nog 4-6 voedingen op een dag. In de ochtend en tussen de middag(als ze wakker is) brood, een keer fruit en warm eten. Maar als ze geen trek heeft in 1 van die maaltijden, dan is dat geen probleem.
Moet het in kleine porties doen avond eten ivm druk zijn op de buik en spugen dus krijgt half 4 en half 7 om verwarring te verkomen bij me vorige deed ik het ook zo totdat ze met de pot mee at en dan was het 17.00 uur warm eten Cb en kinderarts gaven vrij snel groen licht om te kijken en te starten ermee omdat hij slechte drinker is kwa meer hoeveelheid. dus ja dit shema is bekend en met sommige dingen mag hij mee eten met ons tegelijk dus om 17.00 uur. Hij slaapt weinig op de dag en savonds dus druk aktief mannentje
Bijzonder, hier nog gewoon 4 flessen, waarvan de eerste 160/5 met een schep fijne granen (meer gaat er niet in). Het ziet er nu zo uit: 7.00/7.30 uur 160/5 & lepel granen 9.00/9.30 uur fruithap van vers fruit 11.30 uur 180/6 12.30/13.00 proberen we brood of cracotje, lukt soms heel goed, andere keer weer wat minder. Ook wat thee of water uit tuitbekertje. 15.30 uur 180/6 maar dat wordt steeds wat minder, is volgens cb ook de eerste fles die gaat vervallen, 18.00 warm groenteprakje, af en toe al wat kip of vlees en doorheen, gemiddeld zo'n 130 gram 19.30/20.00 uur laatste fles 180/6. Afhankelijk van hoeveel hij gegeten heeft, gaat hier soms nog een schepje rijstebloem doorheen. Je ziet dat hij nog aardig wat melk krijgt, cb had geen commentaar hierop. Alles op eigen tempo, flessen worden vanzelf minder. Onze man zit net bovennde -1 curve en volgt deze al vanaf geboorte.
dat avondeten in 2x oke...als dat geadviseerd wordt door een kinderarts, maar dan een tussendoortje s avonds en ook nog een danoon of langer vinger en sap. Een kind van 7 maanden hoeft nog helemaal geen tussendoortjes. Als jij geen zout bij het eten kan hij toch alles om 17.00 uur mee eten? En dan een fles voor het slapengaan en klaar.
Wij volgen momenteel het volgende schema (ongeveer): 7.00 fles 210/7 10.30 fruit 12.30 halve boterham en fles 210/7 15.30 tussendoortje (babykoekje of maisboogje of restant van fruit van de ochtend) 18.00 groentehap 20.00 fles 210/7 met een beetje rijstebloem er bij Dochter is net 6 maanden. Schema in overleg met cb. En we hebben een blije gezonde baby
Ik vind het ook een raar schema, zeker met die tussendoortjes en dan nog 's avonds. Hij kan ook actief worden van die suikers in sap en lange vingers en slechter slapen. Hij is nog maar 7 maanden en heeft dat echt niet nodig! Gewoon kleine hapjes groente en fruit, af en toe een stukje brood, en verder melk. Want daar groeit hij van.
Ik snap ook niet dat hij al 'gewone' melk krijgt. Ze heeft al een keer haar schema gedeeld bij het prematuur topic en toen ook al gezegd dat het erg weinig is. En flesvoeding lijkt juist een noodzaak als hij op de -2 lijn zit. Het schema lijkt op een kind van een jaar. Mijn dochtertje zit nu op de -3 lijn en krijgt juist iom de kinderarts nog flesvoeding ipv gewone melk omdat ze nog wel wat extra's mag! Zeker tot de uitgerekende datum en misschien daarna ook nog. Ligt eraan hoe ze is gegroeid
Ts, nu ik het teruglees zie ik dat mijn post misschien wat lullig overkomt. Ik bedoel eigenlijk mee te denken waardoor hij beter gaat eten van dingen die hij nodig heeft. Dus de suikerhoudende tussendoortjes s avonds lijken mij niet echt bevorderend om de melk te gaan drinken. Het kan er ook voor zorgen (de suiker) dat hij daarom minder goed slaapt. Ik zou proberen voor zover als het gaat hem om 5 uur mee te laten eten en anders om 5 uur zn eigen eten?? En dan niks meer geven tot zn laatste fles. Een toetje hebben ze op deze leeftijd eigenlijk ook nog niet nodig. En overdag proberen eerst zoveel mogelijk de fles aan te bieden en daarna de bijvoeding (of met een poosje ertussen ivm het spugen.
Allereerst zie niks negatiefs wat betreft reacties Hij is altijd weinige slaper geweest vanaf geboorte ook met laatste fles krijgt natuurlijk niet elke dag lange vinger en zowieso weinig suikers in sap zit niks aan suikers of zoetstof die ik heb. kinderarts hoeft hij niet meer heen, hik groeit goed maar langzaam en niet afbuigend dat is belangrijkste voor hun Cb heeft geen ervaring met prematuur maar omdat hij verders goed doet en vrolijk is geven ze die adviezen op gebied van weinig slapen is beetje zijn karakter heeft de oudste ook gehad Mag gerust met de pot mee eten wij eten niet altijd zoutloos nl vaak pasta met kruiden of gebakken aardappelen of oven schotel dus zodoende dat hij apart eet en dat schema is er eenmaal de tijden vanaf begin gekeken wanneeer hijhet aangaf als die slaapt laten we hem ook liggen dan verachuift alles komt helaas niet vaak voor
Hij is verders ook tevreden en alles is hier vers en zoutloos aan wat hij krijgt Zie hem niet als prematuur omdat hij zich goed ontwikkeld alleen zijn formaat kan je het aan zien. En ik weet dat elk kind anders is en eigen richtlijn heb nogmaals zie niks negatiefs we hebben vanalles geprobeerd flessen verhogen meer te verdelen dan spuugt hij meer of laat het staan en we dikken het in hij heb overigens geen reflux of koemelkallergie wel voeding ervoor omdat gewone voeding vd fles te zwaar is op zijn maagje
Danoontje krijgt hij trouwens niet zolang zijn avondeten in 2x is dat is nu vd baan Wou dat het met de laatste fles slapen was.... waarom geven sommige mensen rijstebloem eigenlijk bij de laatste fles?
Sorry TS, maar vond het ook een bijzonder schema, maar, als het voor jullie werkt prima toch! Hier is ons schema: 7:00 bord pap van 180cc 11:00 fles 210/7 13:00 fruit Tussendoor droge boterham 16:00/17:00 fles 210/7 18:30 avondeten Kleine meid was bijna 2 maanden geleden nog steeds een flinkert (zie onderschrift) en over twee weken weer een afspraak bij het cb. Ben benieuwd!