Buurvrouw dreigt kat te doden

Discussie in 'De lounge' gestart door karlijn, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijn

karlijn Niet meer actief

Buurvrouw kwam om 19u aan de deur en liet een foto op haar telefoon zien van mijn kat en vroeg of dit onze kat was.
    Dit was inderdaad onze kat en ze zei dat die bij haar in de tuin was geweest en dat hij haar loslopende konijnen aan probeerde te vallen omdat ze hem geluid hoorde maken.
    Ik heb nog nooit konijnen in haar tuin gezien en mijn kat ook niet gehoord, dus of dit zo is weet ik niet.
    Maar daarop zei ze doodleuk, Als die nog 1x in mijn tuin komt dan maak ik hem af. Daarop volgende een nogal verhitte discussie tussen haar en mijn vriend.

Wat moet ik nu doen?

Ik wilde eigenlijk gelijk de politie bellen om een melding te maken, maar ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Laat ik voorop stellen dat er met die vrouw geen fatsoenlijk gesprek te voeren is want als ik aanbel bij haar om te vragen of de muziek zachter mag (muziek op standje doof en een bass waar je u tegen zegt) dan krijg ik als antwoord dat ze ook last van mijn baby heeft en in vervolg ook bij mij aan de deur zal staan als ze mijn kind hoort huilen.

Ik heb al een email naar de woningbouw gestuurd en eigenlijk willen we hier zsm weg, maargoed dat kan natuurlijk niet 123.

Voorheen, toen wij nog op de flat woonden en mijn kat een binnenkat was was ik echt van mening dat je anderen niet tot last moet zijn met een kat die buiten rondloopt.
    Maar nu dat hij de buitenwereld ontdekt heeft zie ik hoe rustig hij hier van wordt. Voorheen viel die ons regelmatig aan en krabde en beet hij. Dit gedrag vertoond hij nu helemaal niet meer en kan zich de hele dag buiten vermaken.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind de manier waarop je buurvrouw tekeer gaat niet heel charmant. Maar ik vind ook dat jouw kat niets in haar tuin heeft te zoeken als ze dat niet wilt. Maar goed, leg dat maar eens uit aan je kat:D

Logan, MaMa, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als eigenaar van een dier vindt ik dat het je plicht is om ervoor te zorgen dat je dier geen overlast veroorzaakt bij anderen. Of het nu om blaffende honden gaat of om een kat in je tuin die je eigen dieren probeert te pakken..

Dat zei vervolgend drijgt om hem af te maken vindt ik afschuwelijk. Jullie kat heeft geen flauw idee wat wel/niet kan.

ik zou persoonlijk onze eigen tuin afschermen zodat onze kat onze tuin niet uit kan. Of als je dat niet wilt kijken naar oplossingen zodat jullie kat niet meer in de tuin van de buurvrouw kan komen.

ffff, paula1984, Roos32 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Marchella

Marchella Niet meer actief

Laat ik voorop stellen dat ik deze reactie van de buurvrouw compleet debiel vind.
    Maar..ik ben óók van mening dat een kat geen overlast hoort te geven aan buren/buurtgenoten. Dus als het klopt wat ze zegt, snap ik wel dat ze not amused is. Hoe dit dan aan te pakken, geen idee want je kat "gewoon" binnen houden is zo te lezen ook geen optie.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Mee eens.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb ook een hekel aan katten in m'n tuin maar om te dreigen om hem af te maken gaat me wat te ver..

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou idd echt proberen te zorgen dat je kat de tuin niet uit kan; hij geeft overlast en dat hoort niet. Maar dreigen je kat wat aan te doen mag óók niet natuurlijk, ik zou er alleen geen politie voor gaan bellen - dat lijkt me vragen om escalatie.
    Haar vragen of de muziek zachter mag zou ik vooral blijven doen als het overlast geeft, als zij dan iedere keer wil klagen over jullie kind; sure.

8. karlijn

karlijn Niet meer actief

Nee. Ik ben het volledig met jullie eens, een kat hoort een ander niet tot last te zijn en ik hoor hier ook voor te zorgen. Bedoel, Ik ben verantwoordelijk voor hem.
    Maar vind het zo lastig nu, omdat die voorheen een binnenkat was en nu opeens een buitenkat kan ik hem niet binnen houden. Dan miauwt die constant, non stop.
    Ik zat te denken om inderdaad misschien de tuin af te schermen met een net, maar het lastige is dat wij aan 1 kant geen schutting hebben. (Hoekhuis) dus aan de kant waar geen buren zitten.
    Zijn ook niet van plan om nog een schutting te plaatsen omdat we toch willen verhuizen. Dus helemaal afschermen gaat niet lukken.
    Echt wat is dit k*t.
    Ik wil een ander echt niet tot last zijn maar weet ook echt ff niet hoe ik dit normaal op kan lossen.

9. karlijn

karlijn Niet meer actief

Het liefst geef ik m'n kat een enkelband tot hoe ver die mag gaan :roflmao::confused:

10. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Tsja, als er een huisdiersoort bekend staat als schijt hebbende aan wat mensen vinden is het de kat wel. Hoewel ook ik het ermee eens ben dat als je huisdier overlast veroorzaakt je dit aan moet pakken, heb ik eigenlijk geen idee hoe je dat bij een kat aan moet pakken.

Zo'n buurvrouw echter... probeer er zo nuchter mogelijk onder te blijven en laat je niet intimideren.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn buren hebben een tuigje voor hun kat, hij kan daarmee in de tuin wandelen, maar niet op de schutting klimmen, misschien kan bij jullie zoiets?

12. karlijn

karlijn Niet meer actief

Screenshot_20170916-215718.png
    Kijk. Het zwarte is ons huis. Rood is de schutting en bij de blauwe pijl zit dus geen schutting.
    We wilden hier een schutting deur plaatsen maar aangezien we er al vrij snel achter kwamen dat wij hier niet lang meer wilden wonen, besloten om dit open te laten.
    Maargoed, hier kan hij dus naar buiten.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Iedereen heeft wel eens last van iets wat een ander doet. Een bal die de schutting over gaat, een vogel die op je auto schijt, een fikkiestokende buurman, een sigaar rokende buurvrouw, een kat die in de tuin komt, kinderen die zomaar je tuin binnen lopen.. leven en laten leven. Ik zou je buuf voor gek verklaren en zeggen dat als ze de kat met 1 poot aanraakt ze de mijne is.. plantenspuit of een zachte bal richting de kat gooien lijkt me een diervriendelijkere oplossing. Nee ik zou dus geen maatregelen nemen om mijn kat in de tuin te houden. Als de buurvrouw het netjes was komen melden wel ;)

Jo79, bloem82, Bailey07 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik zou toch nog een keer met haar in gesprek gaan en zelf ook nadenken over een mogelijke oplossing.

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja, het is echt niet vriendelijk verwoord door je buurvrouw en neem aan dat ze vooral wil aangeven hoe boos ze is door de overlast.
    maar ik ben van mening dat jij als eigenaar verantwoordelijk bent ervoor te zorgen dat niemand last heeft van je kat. Dus net zoals honden aan de lijn,in een afgeschermde tuin of binnen houden. En wil je je tuin niet veranderen zou je voor 1 van de andere opties moeten kiezen.

Manque vindt dit leuk.
  16. Msee

Msee Niet meer actief

Ben het eens met vele reacties. Buurvrouw reageert belachelijk, maar als eigenaar moet je ook je kat bij je houden. Onze kat kan buiten aan een tuigje. Hij weet het is of dat of helemaal niet buiten.
    Overigens is onze kat behoorlijk heftig ziek geweest en mocht niet naar buiten. Een week mauwt hij de hele boel bij elkaar maar daarna wendt hij wel. Al toont de onze totaal geen agressief gedrag als hij binnen moet blijven.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Maar ik neem aan dat je kat wel over de schutting kan springen.. wel of geen schutting lost het probleem niet op lijkt me.

18. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Is een kattenren geen optie? Zou je 't eenvoudig zelf kunnen maken en eventueel meenemen naar een volgend huis. Wij krijgen ook regelmatig bezoek van katten van andere mensen, en wij vinden dat ook niet leuk omdat ze poepen in onze tuin. Verder zou het mij niet uitmaken als ze even op bezoek komen ;).

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar dat is jullie uitdaging en hoeft niet het probleem van een ander te zijn. Daarnaast denk ik dat een kat zich niet door een schutting laat tegenhouden.

Buurvrouw verwoord het een beetje "onhandig" maar zelf zou ik ook niet blij worden van een kat van de buren in mijn tuin. Wij hadden voor ins zoontje een bak met een moestuintje dacht dat ik gek werd toen ik er elke dag een nieuwe kattendrol in zag liggen. Moet zeggen dat ik in alle staten was.
    Ik vind het de plicht van een katteneigenaar ervoor te zorgen dat een kat geen overlast bezorgd. Kan/wil je je tuin niet afzetten dan maar met een tuigje oid.

Manque en Darinka1 vinden dit leuk.
  20. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Vind het belachelijk dat je buurvrouw zulke uitspraken doet. Was jullie verstandhouding hiervoor ook al niet zo best? Wel vind ik dat je inderdaad tot een oplossing moet komen. De kortste klap is denk ik een tuigje met lang touw waardoor de kat wel in jullie tuin kan lopen maar niet daarbuiten. En anders toch een schutting maargoed daar los je het probleem ook niet mee op, klimt hij natuurlijk overheen. Ik zou dus voor een tuigje gaan. Succes!

Deel Deze Pagina