Verhoging na enting; wakker maken voor controle?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Mijn dochtertje heeft vandaag de 3e entingen gehad (ze is nu bijna 4 maanden). De eerste keer had ze een klein beetje verhoging (38,3 's avonds om 10 uur en om 2 uur was het alweer 37,8).
    De tweede keer heeft ze volgens mij geen verhoging gehad, omdat ze lekker sliep en niet warm aanvoelde heb ik het 's avonds niet meer gecontroleerd.

Nu is ze de hele middag al huilerig geweest, wilde alleen bij mij zitten en ook alleen bij mij op de arm een half uurtje geslapen (eerder op de middag een kwartiertje in haar eigen bed). Na dat slaapje op mijn arm was ze echter wel weer vrolijk ze voelde alleen wel een beetje warm aan. Na het badje waarbij ze heerlijk heeft gespetterd zoals ze altijd doet, heb ik toch even de temperatuur gecontroleerd, die was 38,4...:( Na het badje was het nog steeds lachen gieren brullen dus ze voelt zich in ieder geval niet erg ziek...
    Kan de verhoging ook door het badje komen?
    Ze ligt nu lekker te slapen, zouden jullei haar nog wel een keer wakker maken om de temperatuur te meten of lekker laten slapen? Meestal slaapt ze namelijk door tot de volgende ochtend 7 uur, dus het liefst laat ik haar lekker liggen.

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou de mijne lekker laten slapen, ik zou wel ff gaan kijken voor ik ga slapen, maar dat doe ik eigenlijk altijd al wel even.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou haar lekker laten liggen :)
    En regelmatig even voelen en desnoods 1 laagje minder in bed doen dan normaal

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Ik kijk sowieso wel 2-3 keer op een avond...;)
    haha dus vanavond sowieso:)
    En dan even voelen was ik al van plan, als ze (te) warm aanvoelt kan ik haar altijd nog wakker maken, maar volgens mij werkt slapen nog het beste tegen koorts, toch?

Ze ligt trouwens in een langemouwenromper en pyjamaatje in een zomerslaapzakje. Geen dekentje ofzo. Het is 19-20 graden op haar kamertje, zal vannacht misschien nog zakken naar 18.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik zou haar niet wakker maken dan. Ze is niet heel warm gekleed en 38.4 valt mee. Al is het vervelend natuurlijk, zielig! Maar slaap is denk ik de beste remedie. Als het hoger oploopt en ze wordt er niet lekker van, gilt ze je waarschijnlijk wel wakker..;)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oooww dat is idd niet zo warm gekleed :)

Dan komt het helemaal goed :)
    En misschien stel als je vannacht naar de wc moet ofzo dat je nog ff kan voelen voor je eigen
    En anders maar niet :)

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Wat hebben jullie kindjes allemaal aan in bed dan?
    Ik vind 20 graden op haar kamertje namelijk nog best wel warm. Komt omdat ze direct onder het dak slaapt (semi-bungalow) en als de zon dan overdag op het dak schijnt wordt het best gauw warm.
    Ze voelt ook altijd wel warm aan 's morgens en slaapt bijna klokje rond dus koud heeft ze het niet.

Haha ja ook dat doe ik standaard als ik 's nachts naar de wc kan ik het niet laten om ook even langs mijn kleine meid te lopen :)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou nu is t raam dicht snachts, nu romper korte mouw met complete pyjama lange mouw een wat dikkere slaapzak en als ik naar bed ga leg ik een enkel dekentje over hem heen

Met raam snachts open, t zelfde alleen dan romper lange mouw eronder
    Maar tis snachts dan rond de 17 graden en ondanks dat dat de 'ideale' temp is heeft hij echt ontzettend koude handjes!
    En vind dat zielig haha ondanks dat ie er geen last van heeft

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zou gewoon laten slapen. Als ze er last van heeft word ze echt wel wakker en zal ze het op een brullen zetten.
    Wij hebben ook een bijzonderhuis (rug aan rug rijtjes huis) Hierdoor ook lang warm zonder verwarming. Dus ook 20 graden op de slaapkamers. Hier nu een lange romper aan een broekje en een zomerslaapzak. Als hij een romper aan heeft met korte mouwen ook het bovenstukje van zijn pyjama. Dus volgens mij prima.

Hopelijk is het morgen weer over en gewoon weer een vrolijk kindje!

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Na het badje temperaturen is niet de goede volgorde. Nu heb je een onjuiste temperatuur gemeten doordat ze door het badje opgewarmd is... Dit had je dus voor het badje moeten doen.

Maar ik zou haar gewoon lekker laten slapen. Je zegt zelf al dat ze vrolijk was voor het slapen gaan. En een (beetje) verhoging kan geen kwaad hoor, dat is juist het effect van de enting (afweersysteem dat geprikkeld is).

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Hm ja achteraf was dat niet zo slim... maar bedacht me ineens dat ik nog zou temperaturen..;)
    Maar vooral het feit dat ze nog kon gillen en lachen om mijn vriend die haar zat te kriebelen stelt me gerust dat ze er in ieder geval geen last van had mocht het toch wat verhoging zijn.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Nou mevrouw heeft heerlijk geslapen en is ook weer heel vrolijk wakker geworden :)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mooi zo!:)

Deel Deze Pagina