Onze dreumes loopt nog niet, maar begint nu wel pogingen te doen. Het blotevoetenweer begint helaas wel te eindigen en ik vraag me af of we het beste schoenen of leren sloffen kunnen kopen voor hem. Ik dacht namelijk ooit gelezen te hebben dat schoenen pas mogen als ze echt goed kunnen lopen. Weten jullie hoe dit zit en wat dragen jullie dreumesen?
Leren slofjes voor binnen en schoentjes voor buiten. Beide van prenatal, de slofjes voor 17 en de schoentjes voor 7 euro. De schoentjes zijn warmer en daardoor voor buiten geschikt. Wilt je kleintje toch een paar stapjes buiten doen dan worden de slofjes erg snel vies, zonde!
En glijden ze dan niet uit op de slofjes? Want daar was is dus een beetje bang voor. Of zit er van dat anti slip onder?
Slofjes, Als je toch goedkope slofjes koopt, kun je beter 2 paar slofjes doen 1 voor binnen en 1 voor buiten. Het is pas september. Luca leerde toen net lopen een jaar terug en hij liep gewoon op slofjes binnen en buiten. Zo vies worden ze toch niet die eerste stapjes in de tuin? Is echt beter voor zijn voetjes.
Gijs loopt nu nog op van die leren slofjes van Hema..Maar ik wil binnenkort wel om "echte" schoenen op pad.. Hij loopt al vrij makkelijk aan 1 hand een heel stuk mee.. en buiten op die slofjes lijkt me niet heel comfortabel ( als t droog is kan t, maar als t net geregend heeft......lekker die zooltjes zo door , denk ik)
Op leren slofjes glijden ze niet uit hoor. Bij de zool is namelijk het leer omgedraaid. Dus het stugge zit onder. Leren slofjes zijn echt fijn om op te leren lopen. En je kan ze ook krijgen met voering. Warm genoeg dus.
Voor het leren lopen heb je van verschillende merken schoentjes met flexzooltjes. Die kun je helemaal dubbelvouwen zowel in de lengte als in de breedte. Deze zijn geschikt voor dreumessen die net gaan stappen. Goede schoentjes zijn bijvoorbeeld die van Shoesme.
Ik zou voor binnen voor leren slofjes kiezen en voor buiten shoes me babyproof (of iets wat daarop lijkt) De leren slofjes zijn totaal niet glad en er zit maar een heel dun laagje tussen de voet en de vloer. Shoesme babyproof heeft een dunne en hele flexibele zool. Ook voor het grond/voet contact en de ontwikkeling van de voet.
In het hele prille begin toen hij echt maar een paar stapjes liep hadden wij alleen (leren) slofjes. Daar liep hij dus ook heel af en toe buiten op in de tuin, maar niet veel want zo goed liep hij nog niet. Pas toen hij echt goed kon lopen (denk minstens 20 stappen los achter elkaar) hadden we goede schoentjes van Shoesme gekocht. Ik zou het even aankijken hoe snel het lopen zich ontwikkeld. Schoentjes zijn zo gehaald. Tis ook zonde als je straks schoentjes koopt en tegen de tijd dat je kindje goed loopt zijn ze te klein. Ik zou overigens wel naar een goede schoenenwinkel gaan die je kunnen helpen adviseren en voetje opmeten.
ik heb nog steeds leren slof schoentjes van aapie waar ze ook mee buiten komt. Oke ze worden vies maar ik wilde nog even wachten met nieuwe kopen. Morgen ga ik kijken voor loop schoentjes voor buiten. Heb niet anders geweten dat als ze net gaan oefenen met lopen je beter leren schoentjes zonder harde zool kon hebben ivm de afwikkeling van de voet ofzo.
Ik kwam gisteren Oxxy slofjes tegen in de uitverkoop en heb een paar meegenomen. Maar (sorry dat ik zeur ) glijden ze daar echt niet mee uit? Overal waar hij komt zijn namelijk houten vloeren en hij als eens in een onbewaakt moment op zokken keihard onderuit gegaan. En ik heb gevoeld, maar het lijkt me zo glad. Ben gisteren ook in een schoenenwinkel geweest en daar hadden ze dus geen sloffen, maar raden ze juist schoenen met flexzooltjes aan... Pff, hoop dat ie gewoon nog even op blote voeten leert lopen, maar ik ben bang dat het zo snel nog niet zal gaan, haha. Ben trouwens benieuwd waneer de meestje kindjes leren lopen, misschien dat ik nog een polletje ga aanmaken.
Hier hadden we ook de slofjes omdat dat beter zou zijn maar hier gleed hij dus wel telkens uit terwijl de zool beetje suede achtig was en dus anti slip. Mijn ervaring is, als er dan ook maar een beetje zand of zo lag op een gladde vloer dat hij zo uitgleed. Heb hem toen die schoentjes van de prenatal aangedaan en toen liep hij binnen 2 dagen los en ook langere stukken gelijk. Hij heeft door het gladde het gewoon niet aangedurft.
Ik heb de leren slofjes van Bambino voor binnen en ik heb schoenen met een flexibele zool voor buiten (Bunnies of zo..) Aiden begint nu los te stappen.
Ze glijden niet uit op die leren slofjes. Ik gebruik binnen geen schoentjes, alleen sloffen. Ik heb zelf ook nooit schoenen aan binnen. Mijn zoontje rent zelfs op de slofjes en wij hebben laminaat liggen. Voor buiten zou ik baby proof schoentjes gebruiken. :: Shoesme :: groot in kleine maten. Baby-proof, Extreme Flex, Walk-proof, Trend-proof Echte schoentjes wordt pas aangeraden als ze zo'n 6 weken zelfstandig lopen. Mijn zoontje begon 3 weken voor zijn 1e verjaardag met los lopen en 2 weken na zijn 1e verjaardag liep hij volledig los.
Aaron loopt nu zeker 50% van de tijd los in huis en gewoon op sokken. We hebben een laminaat vloer en dat gaat prima. Ik wilde in eerste instantie leren slofjes (en van vriendin gehoord dat die echt niet glijden op laminaat) maar die heb ik nergens in zijn maat kunnen vinden in de winkels (maat 22). Dus ik heb van Oxxy schoentjes gekocht voor buiten en die hebben een flexibele zool. Ze moeten voldoende ruimte hebben vooral en de zool moet flexibel zijn als ze nog bezig zijn met leren lopen zodat ze ook op een gegeven moment hun voetjes kunnen afwikkelen. Mij is aangeraden om pas echte loopschoenen te kopen als hij minstens 6 weken echt goed kan lopen (dus volledig los en stabiel).
Mijn zoontje loopt al maar binnen mag hij niet met schoenen aanlopen. Dan krijgt hij slofjes aan van Oxxy. Ik vind ze echt ideaal. Ze gaan makkelijk aan en je hebt leren of suedde. Schoentjes heb ik pas gekocht toen hij echt kon lopen. Mijn zoontje zijn eerste schoentjes waren van Shoesme. Hele leuke collectie hebben zij. Alleen moet je nou geen zoontje hebben met een brede voet en een hoge wreef want dan heb je heel weinig keus vond ik dan.
Damn hier een mannetje met een hoge wreef...grmbl . Ik was al blij dat hij die flexschoentjes van Oxxy aan kon. Shoesme kreeg ik niet aan bij hem. Weet iemand trouwens waar zo'n slofjes te krijgen zijn in maat 22? @TO: Aaron is 4 weken geleden begonnen met lopen dus het kan heel snel gaan! Heb nog eens gevraagd aan mijn vriendin en haar dochtertje heeft Boumies (schrijf je dat zo ???) en dat is hetzelfde principe als de Oxxy slofjes en haar dochter loopt gewoon zonder uit te glijden op een laminaatvloer.
Dankjulliewel, ben weer een beetje gerustgesteld over het uitglijden. Voorlopig heeft hij buiten nog geen schoenen nodig, ik hoop (sowieso) op een goede nazomer!
Hier ook hoor. Ik had shoesme gekocht en in de winkel gepast. Toen gingen ze net aan maar hij heeft ze dus alleen in de winkel aangehad. Verder niet meer. Slofjes kan je kopen bij oxxy lederen slofjes - Baby-Kidsfashion deze heb ik ook voor mijn zoontje. Beter te groot als te klein. En ze zijn zo leuk die puzzelslofjes. Ik heb zulke leuke reacties gehad als hij ze aan had op het kdv/thuis en onderweg in de buggie. Ze hebben ook nog meer slofjes dus moet je effe kijken. Ik zweer echt bij die oxxy slofjes, ze zijn echt super. Alleen op sokken lopen op mijn laminaat is niet te doen voor hem, want hij glijd zo onderuit. Dus de slofjes zijn een uitkomst.
Mijn zoontje draagt schoentjes van puma die heel flexibel zijn (bijgevoegde afbeelding), dat zijn echt super schoentjes. Hij loopt alleen nog maar als hij zich ergens aan vasthoudt of achter zijn loopwagentje. Afgelopen zondag zette hij zijn eerste ministapje los, maar dat was ook het enige stapje. Hij is nu 11 maanden.