hallo dames Ik heb mijn vriezer ontdooit. Ik had er nog gehakt en kip in. Dat is nu redelijk ontdooit. De kip eten we vananvond. Nu blijft het gehakt over. Ik zit te denken om het op te bakken en dan weer in de vriezer te doen, maar ik weet niet of dat kan omdat het al in de vriezer is geweest. Is er iemand die dit weet? En is het gehakt dan nog lekker?
Dat kan zeker als je het tussendoor opbakt. Of eventueel ballen van draaien en invriezen. Smaak blijft prima
Eerlijk gezegd zou ik het nooit 2 keer invriezen.. Ik zou het opbakken of ballen maken en braden en dan morgen of overmorgen eten.
2x invriezen word inderdaad afgeraden maar wanneer het gebakken is kan het prima nogmaals worden ingevroren.
Kan prima! Door het bakken dood je bacteriën en kan je het daarna gewoon weer invriezen. Rauw vlees wordt wel afgeraden 2x in te vriezen vanwege bacteriën en ook kwaliteitsverlies.
Zo lang je het maar bakt kun je het nog een keer invriezen. Je zou het nu ook kunnen bakken en morgen eten
Oke bedankt. Dan bak ik het en doe het weer in de vriezer. Voor morgen heb ik al stoofvlees gehaald bij de slager.
Ja hoor dat kan prima. Ik vries altijd gehakt in direct uit de winkel. Dan haal ik het eruit om er bv macaroni of een spaghettisaus of ratatouille mee te maken of een ovenschotel. En als daar een portie van overblijft vries ik dat ook terug in.