Hoi, sinds een aantal jaar ben ik een stuk milieubewuster geworden, we scheiden het afval heel goed, we geven kleding door aan anderen, ontvangen kleding van anderen, momenteel probeer ik ook veel natuurlijke milieu en niet op dieren geteste huidproducten te gebruiken. Lenen de boxen van familie (2 ivm tweeling), hergebruiken wipstoeltjes, tripstraps, maxicosies, vanalles! We besparen veel op energie, (was op de lijn wanneer het kan, energiezuinige wasmachine) al sinds ik op mezelf ben gaan wonen, jaar of 10 al. Gebruiken ecologisch schoonmaakmiddel (AH eigenmerk) Ik ga altijd op de fiets wanneer het kan. Ik heb al 10 jr dezelfde koelvriescombinatie (destijds kreeg hij een A+), zelfde stofzuiger, en kopen ook alleen producten AA+ op t moment, als we ze echt nodig hebben. Proberen alles eerst te laten maken ipv meteen nieuw. Eum kan nu even verder niets bedenken, maar ik vraag me af: wie doet er mee? en op welke manier probeer jij aan het milieu te denken?
Wij sorteren hier ook, zorgen er goed voor dat inktpatronen, batterijen... altijd netjes apart gaan. Kledij gaat ook altijd naar de spullenhulp, tenzij het echt kapot is. En ik ben helemaal niet vies van dingen te hergebruiken We hebben al een ton babygerief gekregen, en eens wij het niet meer nodig hebben gaat het mooi naar de volgende die het nodig heeft. Voor de rest kopen we ook altijd A+ voor toestellen. Ik probeer de auto te nemen enkel als het niet anders kan, doe altijd overal de lichten uit als ik er niet zit, verwarming af zodra het lente wordt, en dan maar eventjes verder met dekentjes of trui Verwarming pas terug aan als het echt koud begint te worden. Schoonmaakmiddel probeer ik ecologisch in te zijn, al vind ik niet altijd alles. Alles wat in de badkamer staat zou niet op dieren getest moeten zijn, ik kijk dat toch altijd na. En als de kleine er is zou ik héél graag voor herbruikbare luiers gaan Toiletpapier ben ik helaas geen held in, ik hou van de vele laagjes En ik was ook vaak met de droogkas, heb enkel een terras om het te drogen te hangen, en het is ook zoveel zachter in de kas
leuk dat jij ook zo goed bezig bent! probleem met die luiers is dat je er zoveel van moet hebben ivm dat ze soms erg snel door de maten gaan, en dat het een vies wasje is dat je niet zo gauw samendoet met je gewone was. Heb het wel overwogen hoor..
Kleding en schoenen breng ik weg naar de Humana bak. Ons afval wordt gescheiden. Ik moet eerlijk toegeven als het regent, dat ik dan heus wel eens een aardappelschilletje in de gewone prullenbak gooi hoor. Wij hebben overal LED lampen, we proberen zuinig aan te doen met gas en water enz. Eten gooien we nooit weg, maar vriezen we in. Ik heb een autootje met groen label (zonder wegenbelasting, ook erg fijn) en we kopen vaak spulletjes op marktplaats. Niet altijd alles hoeft nieuw te zijn. Er zullen vast nog wel dingetjes zijn waarop we beter kunnen letten, maar al met al doen we het denk ik niet slecht.
Ik ben ook niet zo millieubewust. Luiers gingen appart. groen afval ook, daar hebben een container voor. Oud papier ook, sinds we er een container voor hebben. Maar vanaf heden plastic ook. Niet vanwege het milleu van vanwege de kosten van de grijze container. Hallelujah! Heb de chemobak serieus nog nooit gebruikt. (batterijen lever ik in en de rest gaat gewoon bij de vuilnis) Ik geeft het eerlijk toe, ik doe het uit eigenbelang. Als ik daarmee iets goeds doe voor de planeet, dan is dat natuurlijk super, maar het is niet mijn beweegreden.
niet veel. hou papier en plastic (9 van de 10x gescheiden) probeer erop te letten dat ik het licht achter mn kont uitdoe draai geen halve wassen maar verder niks geloof ik.
Ik was sowieso van plan ze altijd samen apart te wassen. Wou er dan een aantal tweedehands aankopen, en het handige is dat je ze gewoon kan herbruiken voor de volgende natuurlijk Op zich heb je er inderdaad wel een aantal nodig, maar je spendeerd ook al gauw 1000 euro per jaar aan gewone luiers, dus na dat eerste jaar is al de rest gewoon mooi meegenomen, toch?
Wij scheiden het plastic en het oud papier. Groen afval scheid ik niet, omdat we hier de mogelijkheid niet voor hebben voor het flat. Het eindigt allemaal in dezelfde container dus dan hoef ik het hier boven ook niet te scheiden.
Ik eet biologisch/duurzaam/scharrel. Ik doe aan een vleesloze dag en de andere dagen eten we weinig vlees. Ik heb mijn auto weggedaan. Ik scheid papier/plastic/glas/batterijen etc. Ik was zo min mogelijk en op lage temperatuur en droog op de lijn zo veel als kan. Ik heb de thermosstaat laag staan en pak eerst een trui. Ik heb papieren abonnementen opgezegd. Ik gebruik alleen maar spaarlampen. Ik laat geen opladers in het stopcontact zitten. Ik subsidieer de Dierenbescherming, het WNF, Wakker Dier en Bont voor Dieren. Ik breng kleding en schoenen en spullen naar de kledingbak of de kringloop en haal daar ook spullen (vorige week houten auto voor 1 euro, bodywarmer voor 2 euro). Ik gebruik alleen natuurlijke, milieuvriendelijke, niet op dieren geteste huisverzorgingsprodukten en schoonmaakmiddelen. Ik koop niet of nauwelijks plastic speelgoed. Ik weiger plastic tasjes, ik gebruik geen aluminiumfolie. De tuin krijgt regenwater.
Hetzelfde als jij en verder eet ik vegetarisch en zoveel mogelijk biologisch en gebruiken we wasbare luiers. Als ik straks weer beter ben na de bevalling wil ik nog veel meer gaan doen! Ik vind het wel erg om te lezen dat sommige mensen niks doen voor het milieu. Willen jullie niet dat je (klein)kinderen opgroeien op een leefbare aarde? Is het struisvogelpolitiek of kan het jullie echt niet boeien?
Helemaal niets!! ik rij auto, eet alles, glas papier plastic en de rest gaat gewoon in 1 vuilniszak, hebben weggooi luiers, gaan elke dag douchen en in bad gebruik bleek in de wc enz..... dus niet milieu bewust!!
Alle groenten/brood/fruit dat over heb gooi ik bij de kippen en het konijn. Papier gaat hier in de kattenbak of bij oud papier. Thats it
oja kids doet ik 9 van de 10x in hetzelfde badwater (die 1e keer moet er een van de twee in gepoept hebben)
Dikgedrukte is op mij van toepassing... Scheelt weer typen De was hang ik altijd gewoon op te drogen, we hebben geen droger.. En geen magnetron.