huilbaby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EvdP, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvdP

EvdP Actief lid

23 jun 2007
    108
    0
    0
    mijn zoontje is bijna 6 weken en hij huilt constant, het lijkt wel of het steeds erger word...Ik ben nu bijna 2 weken bezizg met inbakeren waarbij je m moet laten huilen, maar ik kan er niet meer tegen...Hij huilt niet maar hij krijst alles bij elkaar...Ik heb nog een zoontje van 18 maanden en die heb ik nooit gehoord dus ik weet echt niet wat ik meemaak,...Ik kan er echt niet van genieten en weet me geen raad meer..Ik slaap nog zo n 2 uur per nacht en ik ben echt helemaal op...Wie weet wat ik moet doen want het inbakeren geeft me geen goed gevoel en t werkt ook voor geen meter...Ik kan alleen nog maar janken en ruzie maken met mn vriend die ook helemaal op is want die moet na een slapeloze nacht weer werken elke dag....

wie heeft er advies wat ik kan doen?

groetjes

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Naar de huisarts en osteopaat gaan! Uitsluiten dat er iets aan de hand is. Misschien heeft hij een werveltje niet goed zitten of is er iets anders aan de hand. Mijn zoontje bleek verborgen reflux te hebben en die krijste ook zo. Meteen nadat hij voor de eerste keer medicijn hiervoor kreeg is hij gestopt met krijsen en ging het stukken beter.

Een baby die constant huilt heeft érgens last van, dat kan niet anders.

3. randi

randi Niet meer actief

ik zou om te beginnen eens langs je ka gaan om hem goed te laten onderzoeken, het is bekend dat de meeste huilbabies kampen met ofwel het kisssyndroom, reflux (verborgen of niet) of zelfs wervels die kunnen vastzitten. het kan dan goed zijn dat je doorverwezen wordt naar een fysio of osteophaat. een kind dat continu huilt daar scheelt 9 keer op de 10 iets aan. dus eerst eens goed laten onderzoeken zodat je die dingen toch zeker kan uitsluiten

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hulp vragen aan huisarts, cb. Bij ons kan je het cb 24 uur per dag raadplegen. Ik zou gewoon bellen.

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik lees even met je mee heb ook een "huilbaby" ben al bij de huisarts en kinderarts geweest maar nergens voel ik me serieus genomen :( :(

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is er voor je begon met inbakeren een medische reden voor het huilen uitgesloten? Baker je in onder begeleiding.

Als je kindje zo blijft huilen, dan zou ik meteen stoppen met het inbakeren, omdat dat het alleen maar erger maakt voor je kindje.

Extreem huilen heeft vaak te maken met ofwel een (verborgen) reflux, ofwel een voedselallergie, ofwel het KISS-syndroom, en vaak ook een combi van dit soort factoren.

Zoek hulp, want dit is niet goed voor niemand bij jullie thuis!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@wendy: keertje laten zien hoe dik je wallen inmiddels zijn en even goed laten merken dat je het echt niet trekt.. wil soms helpen

hier nam het cb het ook niet serieus.. maar de huisarts gelukkig wel

@EvdP: tja enige goeie tip hier is ook.. laat dr onderzoeken
    ik kwam online cijfers tegen dat ze van 95% van de huilbabies nooit ontdekken wat de oorzaak is
    maar ben er inmiddels ook achter dat dat dus komt omdat ze in zeker zo'n 90% van de gevallen de ouders gewoon aan laten klooien tot het vanzelf over gaat
    dus gewoon hulp zoeken... dikke kans dat je er dan ineens heel snel vanaf bent

anne krijste ook alles bij elkaar
    wilde niet slapen, niet eten, niet op schoot, niet van schoot
    niet in bed, niet uit bed..
    echt contin drama
    en inderdaad niet huilen maar echt gillen
    2 dagen na de afspraak bij de kinderarts was het over!
    dus tja de enige tip: zoek hulp
    als je kind continu gilt.. is er een reden.. enl aat je vooral niet door het cb wijsmaken dat dat niet zo is.

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    meid hier is ie na 2WEKEN OPGENOMEN ZE KONDE NIKS VINDEN BEn zelf naar ostheopaat geweest en heel ander kind kan nu weer beetje van m genieten maar elke x als ie weer begint tejengelen ben ik nog bang da we weer da gekrijs hele dagen krijg
    heb zelf by huisarttse post aangegeven dat ik het niet meer kon en meneer ging daar toen ook flinkk tekeer en werd meteen opgenomen

neem zelf achtie des noods als ie zo tekeer gaat naar dokter rijden dat hun hem ook meemaken

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca huilde in het begign ook heel veel. Ik wist me soms ook geen raad meer. Niks was goed.
    We zijn naar de osteopaat geweest en hij verteld dat Luca hele erge hoofdpijn had van de vacuum. Normaal gaat dat na een paar dagen over, maar bij Luca hadden zich harde plekken op zijn schedeltje gevormd wat hem zeer deed.
    Toen ik dat wist kon ik ook beter tegen zijn gehuil...kon hem beter troosten.
    We zijn ook met inbakeren begonnen, maar dat meer omdat hij korte hazeslaapjes van hooguit een half uur maakte.
    Voor zijn hoofdje hebben we een zalfje op de plekken moeten smeren langzaam maar zeker veranderde hij in een tevreden baby.
    Hij is nu het liefste makkelijkste kindje wat een moeder zich kan wensen ;)

Suc6 ermee, hoop dat jullie ook snel een oplossing vinden.

10. Saskia78

@chantalk: hier ook een supermakkelijke en supervrolijke baby inmiddels

krijgen regelmatig te horen dat we er trots op mogen zijn dat ze "zo'n heerlijk vrolijk kind" is :)

11. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Hallo EvdP

Wat je zelf al zegt, je hebt er al eentje rondlopen dus je weet wat enigzins normaal is wat betreft huilgedrag. Onze dochter huilde ook tot 3 maanden, maar was stil te krijgen door rond te lopen. Zij had last van darmkrampjes en daar kon je ook echt niet om heen. alleen door rond te lopen met haar tegen je aan, werd ze rustig. Bekaf wordt je ervan, maar het is niet anders

Als je geen verklaarbare reden kan vinden voor het huilgedrag, zou ik ook naar de Huisarts gaan. Wie weet kan hij/zij je doorverwijzen naar een kinderarts. Echt doen hoor! Dan kan er in ieder geval bekeken worden of het wat heeft. Hoe eerder hoe beter!

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn huilde ook zo veel! Vond het heel moeilijk. Hij sliep snachts goed, maar overdag was het alleen maar huilen! Wilde niks, niet getroost worden etc. Hij bleek dus reflux te hebben. Na andere voeding te hebben genomen, ging het inene stukke beter en na de aanschaf van een bakerzak ging het helemaal perfect! Nu heb ik dus ook een heel lief mannetje! Bij Tijn had het huilen dus echt een medische oorzaak, dus ik zou zeggen..naar de huisarts en onderzoek eisen!

kus en sterkte, miek

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@saskia78, fijn is dat om te horen heh? ;)
    in het begin kregen we vaak reacties als..hij huilt wel veel, huilt hij altijd zoveel? :evil:
    En nu dat het zo'n heerlijk vrolijk knulletje is :D

14. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Mike was in het begin zeker niet een huilbaby alleen had hij wel zijn momenten. Ik ben toen toch naar de osteophaat gegaan en echt waar 3 sessies later was het zo een stuk minder. Hij had een behoorlijke knoop ik zijn darmen en die kreeg ze eruit:)

hele goede ervaringen mee.

15. Saskia78

waar ik helemaal GEK van werd waren mensen die zeiden "oh ze heeft zeker honger!"

liep je 2 minuten van huis in de supermarkt (tja ook huilende babies moeten eten tenslotte.. en mama en papa ook)
    soms was ze dan wel even stil.. maar vaak huilde ze daar ook gewoon
    en 1x onwijs boos geworden op de kassajuf.
    die zei namelijk "heeft ze nu al WEER honger?"
    geloof niet dat ik vaak zo boos ben geweest :)

overigens is die kassajuf nu ook de meest enthousiaste dat ze zo leuk is.. dat scheelt wel ietsje :)
    maar ik was toen echt zwaar over de zeik
    gezien eten nou niet echt hielp..... :)

16. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Als je geen goed gevoel hebt bij inbakeren probeer je het toch zonder? Wij hebben 7 of 8 weken ingebakerd, was het ook helemaal spuugzat op het laatst. Maar ik had wel het idee dat het iets rust gaf. De bakerzak is ook handig om het inbakeren af te bouwen, en dat zit minder strak. Stond mij minder tegen.
    Maar bovenal: zoek inderdaad hulp! Inbakeren, rondlopen, etc zijn symptoonbestrijders. Waarschijnlijk is er een reden waarom hij zoveel huilt.

17. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Lijkt een beetje op ons probleem. Wij zijn inmiddels 4 x bij de chiropractor geweest en het gaat al een stuk beter. Ons meisje krijst niet meer zo hard, maar ze huilt nog wel veel. Zelf heb ik het idee dat het ook met haar stofwisseling/stoelgang/buikje te maken heeft. Ik lees hierboven iets over een knoop in de darmpjes. Wat is het verschil tussen een osteopaat en een chiropractor?

xx MJ

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    gevonden:

Vraag: Wat is het verschil tussen een osteopaat en een chiropractor?

Antw.: Een chiropractor werkt alleen op de wervelkolom, een osteopaat ook op de organen en de rest van het lichaam.

19. EvdP

EvdP Actief lid

23 jun 2007
    108
    0
    0
    bedankt voor de vele reacties...inmiddels 4 dagen verder en vandaag bij een arts geweest, die raadde me aan om naar een osteopaat te gaan want hij denkt dat mn zoon veel last van zn nek heeft..als dit niet werkt gaat hij kijken voor reflux...ik hoop zo dat het werkt, want dit werkt zo negatief, van t weekend heb ik zelfs gedachten gehad dat ik mn eigen kind niet leuk vind en noem maar op...daarna weer schuldgevoelens en huilen en zo blijf ik bezig ...En een leuke opmerking van mn zus, dat ik me nie zo aan moet stellen ( heeft duidelijk nog geen kinderen)...ik ben benieuwd of het werkt..
    ben trouwens heel blij dat ik gestopt ben met inbakeren, dit gaf me een heel slecht gevoel..

groetjes

20. randi

randi Niet meer actief

een goede osteophaat kan je direct vertellen wat er scheelt met je kleintje ( ook als het reflux is) en na een paar behandelingen ga je ook direct verbetering merken als het daaraan ligt ( of mischien het kisssyndroom) veel succes en hou ons op de hoogte

Deel Deze Pagina