schoenen uit aub.

Discussie in 'De lounge' gestart door echtniet27, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schoenen uit aub.

1. ja, schoenen altijd uit.

2. ja,maar alleen als gasten naar boven willen.

3. Nee.Mogen gasten aanhouden in huis.

4. Liever uit maar durf het niet te vragen.

5. Anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Waar kan je die kopen? Oef botox haha. Wel handig dat het vergoed word trouwens!

2. Delta

Delta Niet meer actief

maar ja, ook odorex cotton dry helpt mij niet zo als het zou moeten. en als je zulk soort spullen gebruikt, zweet ik ergens anders wel weer meer. moet er toch uit.

3. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Bij kruidvat, dan ga je eerst douchen 'savonds, dan syneo5 opspuiten volgens de gebruiksaanwijzing (niet scheren die avond!), in laten trekken, en dan sochtends weer even douchen en je oksels even wassen.
    En dan zweet je 3 a 4 dagen niet. Volgens de gebruiksaanwijzing 5 dagen, maar dat is bij mij niet zo :)
    Met botox zweet je helemaal niet meer heb ik van horen zeggen :)

4. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Die werkte bij mij ook niet, syneo5 is het enige wat werkt. Wel een dag minder dan zou moeten, maar toch, 4 dagen zweetvrij, ik kan alles aan en ik verwas mijn kleren niet meer :)

5. Delta

Delta Niet meer actief

Oké! Ik zal er eens naar kijken, kan je gewoon bij een drogist kopen, zoals kruidvat ?

6. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Dan dwijl je even extra een keertje.
    Wij hebben gewoon laminaat dus is makkelijk weer schoon te maken.
    Als ik tapijt of vloerbedekking zou hebben zou het een ander verhaal zijn.

7. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Sommige hebben het hier de hele tijd over zweetvoeten, maar k denk dat het komt doordat je de hele dag je schoenen aan hebt. Je voeten kunnen niet eens luchten het gaat broeien daar binnen. Vind je het logisch dat je zweet voeten hebt. En daarnaast mensen die bij mij over de vloer komen bij hun heb k ook nooit zweet voeten geroken. Alleen bij m'n oom maarja die heeft ook de hele dag door z'n schoenen aan, want hij werkt veel in z'n zaak.

Ik doe ook tijd m'n schoenen ergens uit ookal vragen ze er niet om. K vind het gwn smerig om met m'n straatschoenen bij iemand thuis te zitten bah!

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik doe het hier als gewoonte maar als wij of de kinderen binnen no time weer naar buiten gaan en bijv alleen binnenkomen voor het broodje hoeven ze echt hun schoenen niet uit. Ik stofzuig 2x per dag en dweil aan het eind van de dag altijd dus ach. Lekker leven in huis toch?!

Naar boven vind ik het wel nodig dat er schoenen uit gaan, dat is tapijt en ik kom daar wat minder vaak met de stofzuiger en dweil (1 a 2x per week) dus dat doet het bezoek dan ook. Ik hou me bij hun aan de regels en zij bij mij.

Plus dat tegenwoordig iedereen het wel vraagt als ze ons op sokken zien lopen hoor "moet ik even mn schoenen uitdoen?" en dan zeg ik altijd "oh ja graag fijn!"

Of ik zeg altijd "als je het geen probleem vindt om je schoenen uit te doen kun je wel even boven kijken!" Niemand heeft me nog raar aangekeken hoor tot nu toe :D

Vind het niet meer dan normaal, ieder zijn eigen regels in eigen huis. Ik ben het gewend en loop de hele dag op blote voeten of sokken, en als ik op blote voeten loop ga ik ook gerust zo naar buiten de tuin in of even naast het huis naar de speeltuin, ga ik echt geen schoenen ofzo voor aandoen, ben daar iets te makkelijk in. Beneden wordt gewoon lekker geleefd.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik lees hier mensen die maar 1x komen, en daarna nooit meer omdat ze dr schoenen uit moeten doen.
    Dat vindt ik echt appart om te lezen!

Stel:
    Je heb een collega/nieuwe vriendin/forumgenoot leren kennen, waar je t goed mee kan vinden en jullie spreken een paar keer in een lunchroom af.
    Gezellig bakkie koffie, broodje....
    De keer erna komt ze naar jou, en t is zo gezellig dat ze je uitnodigt bij haar thuis.
    Je komt daar aan, en je moet je schoenen uit.
    Ga je dan nooit meer naar haar thuis als ze je uitnodigt?!
    Weegt dit echt zo zwaar voor sommige?!

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Helemaal mee eens! Ik heb zelf soms best last v zweetvoeten, zou t ongemakkelijk vinden als ik schoenen uit moet doen. Rare vraag ook... Las ergens 'wij hebben dure tapijten", tja, ik ben heus zuinig op mijn spullen maar een huis is wat mij betreft wel om in te leven en niet om te showen...

11. Delta

Delta Niet meer actief

Dat is inderdaad raar en jammer. Ze zullen er vast bij zitten.

Ik vind het inderdaad ook zoiets als dat je met je jas binnen gaat zitten, want ja die doe je ook alleen buiten aan.
    Schoenen dus ook.

12. Delta

Delta Niet meer actief

Dat is ook wel zo, maar om met modderpoten binnen te lopen? Nee dankje. En je wilt het zelf ook graag netjes hebben? Dat is niet alleen om te showen voor anderen.

13. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Heb je net een leuk rokje met leuke laarzen, moet je ze bij de deur uit doen, nou nee ik vind het echt raar

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Heb je net mooie nieuwe vloerbedekking, komt een ander m vertrappen met z'n vieze schoenen. ;)
    Begrijp je denk ik wel dat jou outfit mij dan totaal niet boeit??

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat vraag ik me ook af nou is het bij ons niet verplicht ondanks dat we het zelf wel doen maar ik zou er niet voor bij iemand weg blijven!

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Phoe, gelukkig! ;) :D

xxx

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dankjewel voor jullie reacties over 'vreemde mensen' die hun schoenen ook uit moeten doen. En die klusjesman was inderdaad niet zo'n handig voorbeeld, haha :)

Ikzelf zou het, natuurlijk, wel gewoon doen wanneer ik bij iemand komt en diegene vraagt dat aan mij. In iemands huis moet je gewoon de regels respecteren die daar gelden. Ik wil bijvoorbeeld niet hebben dat kinderen hier met hun drinken rondlopen, dat ze dat thuis wel mogen boeit mij ook vrij weinig. Dus ik begrijp het wel.

18. Delta

Delta Niet meer actief

Nou mensen mogen hun huis niet showen, maar jij moet wel je outfit showen?? Pfff..

19. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Wij doen de schoenen uit, maar gasten mogen ze aanhouden.
    Met huisdieren zijn wij de verdwaalde haren onder de sokken wel gewend, maar dat willen wij onze gasten niet aandoen.

20. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    ben ik blij dat we laminaat hebben;)

Deel Deze Pagina