schoenen uit aub.

Discussie in 'De lounge' gestart door echtniet27, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schoenen uit aub.

1. ja, schoenen altijd uit.

2. ja,maar alleen als gasten naar boven willen.

3. Nee.Mogen gasten aanhouden in huis.

4. Liever uit maar durf het niet te vragen.

5. Anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier net zo.

Sterker nog, ik loop meestal op blote voeten. En Aiden het liefst ook.

Maar visite mag het zelf weten, tenzij ze erg vieze schoenen hebben in de winter bijvoorbeeld. Maar dan doen ze meestal uit zichzelf de schoenen al in de hal uit.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij doen altijd schoenen uit. Ik vind met schoenen smerig en onnodig dus wij hebben sloffen. Mijn man z'n familie doet dat wel automatisch maar dat komt omdat hun turks zijn en die doen nooit schoenen aan in huis. Mijn familie houden wel altijd hun schoenen aan en meestal zeg ik er niks van, ik voel me dan toch war bezwaard en hun vinden het ook wat raar.

3. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Hier doen wij het altijd die schoenen in mijn huis en niet wetende waar die geweest zijn ieuwwww.

Mijn schoonfamilie is turks dus zijn het gewend.

Ik geef de visite slofjes maar niet iedereen doet ze uit bij ons ik maak er nu geen halszaak van maar als onze zoon er straks is moeten ze dat wel doen helemaal als meneer kruipt.

Roken in huis gebeurd gewoon niet wil je een peuk opsteken lekker buiten ook als het regent, de wind waait of het -18 is de groeten :D

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier ook het liefst schoenen uit, maar ja vragen het niet altijd wel alsnhet regent etc. Wij dragen zelf ook geen schoenen binnen.

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Wij zelf lopen nooit met schoenen in huis, veel van onze vrienden doen dat bij hun thuis ook, dus automatisch gaan de schoenen uit. Met sneeuw verplicht heb een ongelakte houten vloer

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    sorry maar ik zou echt geeb leenpantoffeltjes aandoen. bah dat vind ik echt niets. je weet niet wie ze eerder aangehad heeft. nee als iemand echt wil dat ik mn schoenen uitdoe okay dan doe ik dat, maar bij mn schoonmoeder was t omdat ze n schoonmaaktic heeft naja eigenlijk vind ik dat onzin.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het hoeft niet, maar meeste mensen die bij ons over de vloer komen doen dit vanzelf. Komt omdat wij eigenlijk ook nooit schoenen aan hebben in huis.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zelf eigenlijk altijd schoenen uit. Maar visite vraag ik t niet te doen, vind dit niet zo netjes en doe het zelf liever ook niet... soms heb je net leuke maar lastige schoenen aan met veters ofzo moet je die krengen weer helemaal uit en aan doen.

Leen pantoffels vind ik persoonlijk smerig. Net zo iets als bowling schoenen. .. bah. ..

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou ik heb liever dat mensen met hun modderpoten door mijn huis banjeren dan dat ze met vieze, stinkende zweetvoeten door mijn frisse huiskamer lopen..

Daarbij vind ik het ook nogal vreemd om aan mensen te vragen of ze hun schoenen uit willen doen..

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die krijgen wel erger dingen binnen tijdens het buitenspelen :).

Bij kraamvisite die op de slaapkamer kwam vroegen we dat wel (kraamhulp/lief).

Vriendinnetjes en vriendjes moeten wel schoenen uitdoen. Volwassen vraag ik het niet maar doen het vaak wel als ik mijn schoenen uitdoe.

Ik zou het geen enkel probleem vinden om mijn schoenen ergens uit te doen. Graag zelfs... loop het liefst op sokken (winter) maar het allerliefst op blote voeten (zomer).

11. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Wij doen zelf altijd de schoenen uit als we naar binnen gaan, soms als er visite komt waarvan ik zie dat ze modder of vieze schoenen aanhebben vraag ik ze toch wel even om ze uit te trekken, maar als ze droog en schoon zijn dan mogen ze van mij rustig de schoenen aanhouden.

Net als wij bij anderen komen let ik altijd op of mensen zelf schoenen aan hebben of niet en vraag dan vooral als ik zie dat er vloerbedekking ligt of ze liever hebben dat ik mijn schoenen even moet uittrekken. vaak krijg je nee als antwoord van hou maar lekker aan, maar soms zelfs ook wel ja graag als je dat zou willen doen fijn. merk je toch dat sommige mensen het wel liever hebben, maar i.d.d. niet durven te vragen.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier hetzelfde..

En iemand met panty's en zweet voeten vind ik misschien nog wel smeriger op mijn vloer (en je ruikt het).
    Nee laat maar lekker aan :D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, dat vraag ik nooit, boeit me ook weinig, tenzij ze bijv. echt bagger er aan hebben zitten of strooizout aan hun schoenen hebben.
    Zelf lopen we vaak op onze sokken of blote voeten, omdat we dat fijner vinden lopen, maar een ander ga ik het niet vragen en andersom doe ik ook niet zomaar mijn schoenen uit als ik ergens op bezoek ben.
    Kinderen doen het vaak al automatisch, zodra ze binnen komen gaan de schoenen uit in de gang en gaan ze spelen. Weet niet of ze dat thuis ook moeten of het is, omdat het lekkerder loopt. In ieder geval vind ik dat wel fijn, want vaak zitten ze ook in bed, op de bank en weet ik veel waar met hun voeten, dus hoef ik daar geen schoenen op. Aan kinderen vraag ik het wel als ze het een keer niet doen of vergeten.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb een Turkse man met Turkse vrienden dus die dragen sowieso geen schoenen hier in huis, vriendinnen van mij hebben dat ook zo meegekregen van huis uit. Ik ben zelf Nederlands maar wij droegen thuis ook nooit schoenen in huis en hier doet mijn familie ze dus ook standaard uit. Wanneer er een klusjesman binnenkomt vraag ik verder niet of hij ze uit wil doen, idem voor bijv de bezoekjes in het begin van het cb of een vk. Kinderen die weleens even vlug binnen komen stappen vraag ik het ook niet.

15. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Bij ons gaan altijd de schoenen uit en vragen dat dus ook aan visite, meeste zijn niet anders gewend en doen het vanzelf al.
    Wij vinden dat meer dan logisch, en zeker niet onbeleefd. Al komt dat wel door de.cultuur waarin ik ben opgegroeid.
    Woon zelf op een woonwagen kamp en daar is t toch echt schoenen uit in de wagen anders kom je dr niet in.
    Enige x dat t niet hoeft is als er verbouwd wordt en 20 x in en uit gelopen moet worden.

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ooooh hier is ooit een topic over geweest, en is dat onderwerp uitgelopen tot een heftige discussie.. ben benieuwd... ( ff de rest lezen)

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als ze naar boven gaan vind ik het dat je het zeker kan vragen!

Beneden vind ik van niet, kijk als ik 5 minuten daarvoor gedweild heb, het regent en ik krijg onverwachts visite dan zou ik het misschien vragen.

Verder nooit.

Met nat weer dweil ik toch elke dag.....

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou komt die...

Hier in mijn huis hoeft niemand zijn schoenen uit te doen, wel loop ik zelf op sokken of sloffen in huis (als ik niet meer weg hoef)

Al ik bij iemand op visite kom en ik moet mijn schoenen uit doen, dan draai ik om, en ga ik naar huis. waarom? Ik heb een voetenfobi, en ik krijg snel zweetvoeten (waar ik me voor schaam) Sloffen, slippertjes e.d die dan eventueel aangeboden zouden kunnen worden, die wil ik niet aan.. t idee dat andere mensen deze aan hebben gehad.. brrrr vreselijk.

Ja nu zou je kunnen zeggen, als je schoenen koopt kunnen andere mensen deze ook gepast hebben... ja dat klopt.. heb hier ook vreselijke moeite mee, en bestel mijn schoenen meestal online, met mijn hoofd in t zand gestoken dat niemand deze gepast heeft.

Dus.......... mij zou je niet hoeven vragen om mijn schoenen uit te doen, dan kom ik niet meer op visite.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja liever wel, vind schoenen zo onwijs smerig.. :) Maar vriend laat iedereen gewoon lekker doorlopen ;)

Ik doe zelf altijd m'n schoenen uit bij iemand in huis, voelt veel vrijer en lekkerder..

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ohh, verschrikkelijk!!! Wij hebben echt altijd onze schoenen aan, ook bij anderen, ook nooit gehad dat we ergens onze schoenen uit moesten... Tot een tijdje gelezen op een verjaardag bij iemand.. Toen werd ons wel vriendelijk gevraagd of we onze schoenen uit wilde doen... Vreselijk! Ik had sokken aan die totaal NIET bij mijn kleren stonden; lees heerlijke zittende gestreepte zebra sokken :D en ik had mn laarzen aan, die ik al met moeite aan dicht krijg, maar blij ben dat ik ze uberhaupt kan dragen.... Zat dus niet lekker op die verjaardag, en zag er dus heel de avond ook weer tegen op om mn laarzen aan te moeten trekken die ik dus niet op een normale fatsoenlijke manier dichtkrijg :$

Hier mag iedereen dus gewoon zn schoenen aan houden ;)

Deel Deze Pagina