Hier weten mensen dat wij zelf nooit met schoenen aan binnen lopen, dus iedereen trekt ze automatisch al uit bij de voordeur Ideaal Nooit om hoeven vragen haha!
Maar vind dat zo vreemd altijd, want er komen hier best wat mensen (vooral mannen) en die hebben nooit zweetvoeten.
bij ons mogen de schoenen beneden aan blijven, maar als ze naar boven willen moeten de schoenen uit, dat doen wijzelf ook (ook bij anderen) en wij vragen dat ook gewoon.
Wij lopen nooit op schoenen in huis, de meeste mensen trekken de schoenen ook uit omdat ze dat thuis ook doen. Die enkeling die hem aanhoudt vind ik prima, zolang d'r maar geen bagger onder zit
IEDEREEN die binnenkomt doet de schoenen vóór de voordeur al uit en krijgt 'leenslippers'. Gelukkig is dat in mijn woonland ook een gewoonte want ik vind het veel frisser.
Nou jij omschrijft zoals ik het doe. Vooral met sneeuw of regen en dan op de houten vloer,daar krijg je zo'n vieze plekken van. Heb vroeger zelf geleerd m de schoenen uit te doen. Als ik nu ergens kom en ze zijn vies of het is nat weer trek ik ze uit.....vooral als ik zie dat ze een houten vloer of vloerbedekking hebben. Sietse leer ik ook dat als hij ergens komt de schoenen uit trekt.
Ik heb niet alles gelezen. Maar wat ik me afvraag als ik al die reacties over rondkruipende kindjes zie. Denken jullie nu echt dat dat zo'n kasplantjes zijn? Die kunnen daar echt wel tegen hoor. Houden jullie je kinderen dan echt overal van weg? Lijkt me zo zielig, al dat ontdekken dat wegvalt.
In de tijd dat Sietse kroop hield ik daar geen rekening mee. Ik deed het puur uit bescherming van de houten loer....vooral met sneeuw en die pekel op straat krijg je Gore plekken. Wij hebben 2 honden rondlopen en een huis waarin geleefd mag worden en in deze omgeving groeid Sietse op dus ga dit niet ineens helemaal over de top schoonhouden.... Gewoon normaal....hij is zelden tot nooit ziek,en ja,zijn handjes en kleertjes waren weleens vies na zijn ontdekkingstocht door het huis of buiten...maar daar is een wasmachine voor. Hij vondt het leuk toen om naar de kippenren te kruipen en zich dan aan het hek omhoog trekken om met de kippen te brabbelen...
Nee hier mogen ze hun schoenen aanhouden. Kinderen uit de buurt schoppen ze meestal zelf al uit,maar verder heb ik laminaat dus stofzuiger en dweil er over en het is weer weg.
Ik denk niet dat iemand zegt, nou laat die rolstoel maar in de gang staan. Ik zou alleen wel de bank moeten verplaatsen om ruimte te maken maar dat zou ik met alle liefde doen. Hier hebben we geen schoenen aan in huis maar het is geen verplichting om ze uit te doen. Kinderen die komen spelen vraag ik het wel maar dan vooral ook vanwege een kruipende baby en omdat ze ook boven spelen. Kraamverzorgster hield ook gewoon haar schoenen aan. Met verjaardagen houden de meesten ook hun schoenen aan. (en zeker de mensen die roken want dat moet hier buiten) Dweilen doe ik sowieso elke dag dus wat dat betreft maakt het mij niet zoveel uit.
Ik voel me altijd redelijk ongemakkelijk als ik mijn schoenen bij iemand uit moet doen. Hier mogen ze dus ook gewoon aanblijven.
Wij trekken zelf altijd onze schoenen uit. Visite vraag ik het niet. De volgende dag weer even goed schoonmaken. Bij mijn broer mag het ook niet en ik vind het erg ongastvrij overkomen. Drama met de kinderen altijd, in de tuin schoenen aan, even naar binnen, schoenen uit, weer naar buiten, schoenen aan. Iedereen doet het op zijn manier, maar persoonlijk vind ik het niet kunnen.
Gewoon blote voeten ( schoenloos ) vind ik op mijn laminaat gewoon niet fijn, je hoeft er niet speciaal zweetvoeten voor te hebben. Hier moet je dus gewoon je schoenen aanhouden Maar ik snap dan dus weer niet dat mensen het vies vinden als men hun schoenen niet uitdoen maar ze vinden het dan niet vies als ze met vieze sokken, blote voeten, zweet voeten of wat dan ook op hun vloer lopen. En zou het nog viezer vinden als je van andere verwacht dat ze slippers ofzo aan doen die andere ook aan hebben. Dan wacht ik wel buiten zou ik denken
Ik ben op een woonboot opgegroeid, en daar is het heel normaal iedereen schoenen uit, ik woon nu zelf gewoon in een huis, en merk dat het daar heel anders gaat, iedereen houd de schoenen gewoon aan, ik heb nu laminaat en vind het geen probleem, maar ooit willen we weeer vloerbedekking, en dan is het ook hier weer de regel, schoenen uit. op laminaat vind ik het zelf ook vaak koud op sokken.
Nee hoeft niet doen we zelf ook niet. Ken ook niemand waar het wel moet. Zou raar staan kijken als het wel moet. Dan pak maar een keer extra de dweil/stofzuiger. Is zo gedaan.