schoenen uit aub.

Discussie in 'De lounge' gestart door echtniet27, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schoenen uit aub.

1. ja, schoenen altijd uit.

2. ja,maar alleen als gasten naar boven willen.

3. Nee.Mogen gasten aanhouden in huis.

4. Liever uit maar durf het niet te vragen.

5. Anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hier weten mensen dat wij zelf nooit met schoenen aan binnen lopen, dus iedereen trekt ze automatisch al uit bij de voordeur :p Ideaal :D Nooit om hoeven vragen haha!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar vind dat zo vreemd altijd, want er komen hier best wat mensen (vooral mannen) en die hebben nooit zweetvoeten.:(

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    bij ons mogen de schoenen beneden aan blijven, maar als ze naar boven willen moeten de schoenen uit, dat doen wijzelf ook (ook bij anderen) en wij vragen dat ook gewoon.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat komt natuurlijk omdat ze hun schoenen uitdoen! Van schoenen aanhouden gaan je voeten stinken;)

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Dat hebben wij inderdaad ook met de meeste familie en vrienden ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat komt natuurlijk omdat ze hun schoenen uitdoen! Van schoenen aanhouden gaan je voeten stinken;)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij lopen nooit op schoenen in huis, de meeste mensen trekken de schoenen ook uit omdat ze dat thuis ook doen. Die enkeling die hem aanhoudt vind ik prima, zolang d'r maar geen bagger onder zit:p

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    IEDEREEN die binnenkomt doet de schoenen vóór de voordeur al uit en krijgt 'leenslippers'. Gelukkig is dat in mijn woonland ook een gewoonte want ik vind het veel frisser. :)

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.152
    113
    Home
    ja iedereen doet hier de schoenen uit
    en tuurlijk kun je dat aan iedereen vragen is je eigen huis.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Nou jij omschrijft zoals ik het doe.
    Vooral met sneeuw of regen en dan op de houten vloer,daar krijg je zo'n vieze plekken van.
    Heb vroeger zelf geleerd m de schoenen uit te doen.
    Als ik nu ergens kom en ze zijn vies of het is nat weer trek ik ze uit.....vooral als ik zie dat ze een houten vloer of vloerbedekking hebben.
    Sietse leer ik ook dat als hij ergens komt de schoenen uit trekt.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb niet alles gelezen.

Maar wat ik me afvraag als ik al die reacties over rondkruipende kindjes zie. Denken jullie nu echt dat dat zo'n kasplantjes zijn? Die kunnen daar echt wel tegen hoor. Houden jullie je kinderen dan echt overal van weg? Lijkt me zo zielig, al dat ontdekken dat wegvalt.

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    In de tijd dat Sietse kroop hield ik daar geen rekening mee.
    Ik deed het puur uit bescherming van de houten loer....vooral met sneeuw en die pekel op straat krijg je Gore plekken.
    Wij hebben 2 honden rondlopen en een huis waarin geleefd mag worden en in deze omgeving groeid Sietse op dus ga dit niet ineens helemaal over de top schoonhouden....
    Gewoon normaal....hij is zelden tot nooit ziek,en ja,zijn handjes en kleertjes waren weleens vies na zijn ontdekkingstocht door het huis of buiten...maar daar is een wasmachine voor.
    Hij vondt het leuk toen om naar de kippenren te kruipen en zich dan aan het hek omhoog trekken om met de kippen te brabbelen...

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee hier mogen ze hun schoenen aanhouden. Kinderen uit de buurt schoppen ze meestal zelf al uit,maar verder heb ik laminaat dus stofzuiger en dweil er over en het is weer weg.

14. adi

adi Niet meer actief

Dat zei ik al een paar pagina's terug :)
    Schoenen veroorzaken dat probleem meestal :)

15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik denk niet dat iemand zegt, nou laat die rolstoel maar in de gang staan.
    Ik zou alleen wel de bank moeten verplaatsen om ruimte te maken maar dat zou ik met alle liefde doen.

Hier hebben we geen schoenen aan in huis maar het is geen verplichting om ze uit te doen. Kinderen die komen spelen vraag ik het wel maar dan vooral ook vanwege een kruipende baby en omdat ze ook boven spelen.
    Kraamverzorgster hield ook gewoon haar schoenen aan.
    Met verjaardagen houden de meesten ook hun schoenen aan.
    (en zeker de mensen die roken want dat moet hier buiten)
    Dweilen doe ik sowieso elke dag dus wat dat betreft maakt het mij niet zoveel uit.

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik voel me altijd redelijk ongemakkelijk als ik mijn schoenen bij iemand uit moet doen.
    Hier mogen ze dus ook gewoon aanblijven.

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij trekken zelf altijd onze schoenen uit. Visite vraag ik het niet. De volgende dag weer even goed schoonmaken. Bij mijn broer mag het ook niet en ik vind het erg ongastvrij overkomen. Drama met de kinderen altijd, in de tuin schoenen aan, even naar binnen, schoenen uit, weer naar buiten, schoenen aan.
    Iedereen doet het op zijn manier, maar persoonlijk vind ik het niet kunnen.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gewoon blote voeten ( schoenloos ) vind ik op mijn laminaat gewoon niet fijn, je hoeft er niet speciaal zweetvoeten voor te hebben. Hier moet je dus gewoon je schoenen aanhouden ;)

Maar ik snap dan dus weer niet dat mensen het vies vinden als men hun schoenen niet uitdoen maar ze vinden het dan niet vies als ze met vieze sokken, blote voeten, zweet voeten of wat dan ook op hun vloer lopen. En zou het nog viezer vinden als je van andere verwacht dat ze slippers ofzo aan doen die andere ook aan hebben.

Dan wacht ik wel buiten zou ik denken ;)

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik ben op een woonboot opgegroeid, en daar is het heel normaal iedereen schoenen uit,
    ik woon nu zelf gewoon in een huis, en merk dat het daar heel anders gaat, iedereen houd de schoenen gewoon aan,

ik heb nu laminaat en vind het geen probleem, maar ooit willen we weeer vloerbedekking, en dan is het ook hier weer de regel, schoenen uit. op laminaat vind ik het zelf ook vaak koud op sokken.

20. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Nee hoeft niet doen we zelf ook niet.

Ken ook niemand waar het wel moet. Zou raar staan kijken als het wel moet.
    Dan pak maar een keer extra de dweil/stofzuiger. Is zo gedaan.

Deel Deze Pagina