Naar aanleiding van "een dubbeltje op zijn kant". Stel je komt in een situatie terecht dat je elk dubbeltje moet omdraaien en dus moet gaan bezuinigen, waar zou jij dat op kunnen doen? Ik denk dat wij eerst alle abonnementen (tijdschrift, goede doelen, staatsloterij enzovoorts) zouden opzeggen.
Wij hebben voor 90 euro aan loten bij loterijen die zouden weg gaan Dan de krant de deur uit. De boodschappen kunnen sowieso 75 euro goedkoper per week. Dat zijn toch wel de eerste dingen die we gelijk door zouden kunnen voeren
poe.. ik geef al niet zoveel geld uit, maar op gewoon boodschappen zou ik al heel wat kunnen besparen. Zo eten we best vaak biefstuk, zalm... en andere dure vleesjes, voorgesneden groenten en aardappeltjes. verder op vakanties.. maar dat zou ik wel zuur vinden om op te geven. mijn man kan veeel meer besparen.. die koop nogal wat electronica.
tv abonnement, sport (vooral hierop val veel te bezuinigen, man heeft een duur sportschool abbo en dochter en ik doen aan paardrijden), alle luxe aankopen. tja en het sparen zou dan tijdelijk op ene lager pitje komen
Wij zouden dan onze auto weg moeten doen. Verder kunnen wij denk ik vrij weinig besparen.. Helaas een te grote hypotheek.
Onze auto. We hebben 2 auto's omdat we beiden ver van huis werkten. Nu mijn vriend op 2 km van huis werkt wil ik graag een auto weg, maar hij niet. Willem in januari een huis kopen en hij wil dan niet te ver fietsen naar kdv en werk maargoed.. Dat is dus iets waar ik nu al op wil bezuinigen. Scheelt toch ruim 180 euro. Idd postcodeloterij, scheelt ruim 40 euro Tv-internet-bellen van ziggo abbo wijzigen scheelt ook ruim 10 euro Kdv veranderen naar gastouder (maar dat wil ik niet) Mijn ouders van nu opzeggen, lees hem toch nooit meer.. Vast nog heel veel meer maar dit is wel het makkelijkst. Wil hier sowieso in januari mee beginnen als we wel willen kopen, om de maandlasten evenduur te houden
Op boodschappen, kleding, uitjes, krant. Wanneer dat niet voldoende is de sporten van de kids (voetbal, paardrijden en zwemles). Al zou ik liever extra gaan werken dan dit op te geven.
-zorgverzekering: maandelijks 20 euro bespaard. Van CZ naar FBTO. -energiemaatschappij: maandelijks 30 euro bespaard door overstap. -televisie: maandelijks 30 euro bespaard. Door schrappen van paketten. -mobiele telefoon: per december wijziging van abonnement die een besparing van ongeveer 40 euro per maand scheelt. Helaas blijft het grootste probleem dat ik veel te graag geld uit geef
Merk nu ik de laatste twee maanden nog meer op moet letten dan normaal dat ik anders om gaat met het eten. Geen restjes meer weg gooien en daar weer wat anders van maken of als extra. Minder te snoepen in huis meer gewone limo geen bier geen andere dingen. Zelfs ik drink minder koffie en neem eerder thee. Op mijn kinderen bezuinig ik nog niet. Maar weet wel dat ik dit jaar creatief om gaat met zijn met winter kleding enzo. Extra mallots kopen combineren met zomer goed met langere mouwen winter jas nog een keer extra aan. Dit jaar wel nieuwe schoenen ( in elk geval water dicht) Sint cadeuas dit jaar ook creatief zag al leuke kleine dingen bij de Zeeman en weet dat ze daar ook gelukkig mee is.
Hier hebben we al op een redelijk aantal dingen bezuinigd. Tv/internet zijn we overgestapt van Ziggo naar Telfort. Scheelt ons 25 euro per maand. Abbo's op tijdschriften hebben we niet. Evenals goede doelen, loterijen etc. Abbo op de sportschool opzeggen doen we in februari, scheelt weer 18 euro per maand. Mijn telefoonabbo kan over een jaar aangepast worden. Wil dan een sim-only, scheelt me dan een euro of 40 per maand. Jaar later kan die van mijn man aangepast worden, scheelt dan 20 euro per maand. Boodschappen doen we voor ongeveer 50 euro per week. Veel meer bezuinigen hierop lukt niet.
De auto en dan kunnen we meteen niet meer op vakantie, geen dagjes weg meer, niet meer naar verjaardagen van vrienden en familie, dus dat zou een flinke bezuiniging geven. Qua boodschappen zou ik de koek en chips weg kunnen laten. Verder zouden de kinderen onder scouting uitgaan.
Abonnement sportzaal, vaste telefoon eruit, energierekening lager (voorschot is 30 euro hoger dan we zouden meoten betalen omdat ik liever meer betaal dan aan het einde vh jaar terug meot betalen), boodschappen kan veeeeeel goedkoper (zitten echt op minimaal honderd euro meer dan nodig). Zuiniger met de auto zijn, dus minder ritjes maken met de auto (maandelijks tanken we rond de 400 euro) enz. Valt nog best een boel te besparen.
Ik kijk elk jaar naar de verzekeringen en gas en licht, dus dit jaar weer. Evt kijken of het internet nog weer goedkoper kan. Ik zou mijn abonnement op de Cosmo op kunnen zeggen(maar dat wil ik niet) Wij rijden een dure auto, dat zou ook anders kunnen Mijn telefoon abbo kan ik oktober volgend jaar aanpassen, hij is nu vreselijk duur dus ik neem een sim only. Wel zeg ik deze maand de verzekering op en wil ik 5 euro in belminuten naar beneden. Ik kan besparen op de honden door ze minder dure en gezonde snacks te geven, net als met de katten eigenlijk en de kippen Besparen op de boodschappen, nu lees ik wel altijd de folders en let op wat ik koop maar toch kan het nog goedkoper.. Minder in de auto rijden, kost ook minder geld.. Meer dingen zelf maken, zoals jam, brood en gebak voor visite. Minder frisdrank doen we al, hier is het ranja. Geen koekjes meer mee naar school of werk, scheelt ook weer Groente en fruit staat al in de tuin dus scheelt ook weer Och dit is een hele lijst kan d'r vast wel meer verzinnen
Boodschappen, verzekering(en), kleding, uitstapjes/cadeaus, elektriciteit... Maar ik hoop dat het niet hoeft, want ik vind het fijn zo. We hebben het (heel) goed en wil dat niet kwijt!
Het enige waar ik op kan besparen is mijn boodschappen en etentjes buiten de deur. Abbo's zoals kranten hebben we niet We hebben geen sport abbo's We hebben beide een sim only abbo voor beide telefoons En de vaste rekeningen zijn al onder de loep genomen, en dat doe ik elk jaar..... En 2 auto's hebben we nodig anders kunnen we allebei niet naar het werk. (Ov is niet te doen vanuit een dorp, ben je 1,15 aan t reizen voor een autoritje van 20 minuten.)
abbo voor sporten opzeggen 2e auto wegdoen tv/internet net overgestapt naar telfort en scheelt behoorlijk uit eten goede doelen
Boodschappen, televisie- en telefoonabonnement, postcodeloterij, kleding, seizoenkaart voetbal, etc. Wij zijn best big spenders en zouden veel kunnen besparen. We hebben expres geen tophypotheek genomen (ver onder wat we aan kunnen) en dat geeft veel rust. Mochten we beiden werkloos worden dan kunnen we het nog steeds redden met extra bezuinigingen in het dagelijkse uitgavenpatroon.
ik zou kunnen bezuinigen door mijn auto weg te doen en minder shoppen. boodschappen valt misschien ook iets te bezuinigen maar dat is maximaal 10/15 euro per week want ik doen al boodschappen voor 80 euro per week (soms 100). verder ook op uitjes. we gaan best vaak een dagje weg en kost meestal zo'n 100 per keer. verder hebben ik geen abonnementen op kranten of tijdschiften of loterijen. de televisie kan wat goedkoper en de goede doelen kan ik dan opzeggen.
Ik denk dat ons huishouden best al "strak" geregeld is. Maar als er echt nog bezuinigd zou moeten worden, dan is dat één van de auto's weg. Abonnementen hebben we niet, geen dure telefoons en met tv/internet hebben we al de goedkoopste van het goedkoopste. Boodschappen doe ik voor 70 euro per week. Gelukkig zijn we in april in ieder geval ons 2e huis kwijt en komt er juist weer zo'n 500 euro extra ruimte in ons budget. Dus we gaan lekker door zoals we nu doen, geen auto weg dus .