Ik heb thuis nooit schoenen aan, zoon ook niet en vriend vaak ook niet maar dat is omdat ik thuis ben, mijn eigen omgeving. Thuis loop ik ook vaak rond in een training en slobberkleren, dit is ook omdat ik thuis ben en in mijn eigen omgeving. Als ik bij mensen op bezoek ga doe ik ook niet mijn slobberkleren aan als ik weet dat hun dat ook vaak dragen. Dit vind ik hetzelfde als schoenen. Als hier mensen op bezoek komen en hun doen de schoenen uit? Aub niet! Ik heb een voetenfobie dus ik wil u voeten niet zien, laat ze maar lekker ingepakt
Ik ken niemand in mijn omgeving waar je schoenen uit moet als je op visite gaat, dus ik zou het wel vreemd vinden. Maar als iemand het mij zou vragen, zou ik het wel doen. (Al heb ik op dit moment wel een stoel nodig om ze aan en uit te krijgen, haha). Zelf heb ik altijd schoenen aan in huis, alleen 's avonds niet als ik tv kijk. Maar ik kan echt maar 5 minuten zonder schoenen met steunzolen lopen. Mijn man loopt wel vaak op sokken, maar als hij thuis komt trekt hij niet gelijk zijn schoenen uit. Mijn dochter loopt het liefst op blote voeten, die houdt niet van sokken. Over zuigen en dweilen: hier kan ik wel bezig blijven met 3 katten en 2 honden, haha. 's Morgens zuig en dweil ik altijd. En 's avonds als mn dochter op bed ligt zuig ik meestal ook nog een keer. Maar alsnog haren hier. Voornamelijk van 1 van de honden, word er gek van. Boven doe ik maar 1x in de week, daar komen de honden niet. En ik ben de enige die daar met schoenen komt.
Hier mogen ze aan blijven Als ik ergens kom hou ik ze aan tenzij het me gevraagd wordt om uit te doen De mensen die dit vragen hebben altijd pantoffels voor gasten klaar staan Vind dat wel zo netjes Als het je gaat om vieze vloer en gasten kunnen of mogen schoenen niet uit doen (bv werklui) kun je van die blauwe plastic zwembad zakjes voor over je schoenen geven
Weet je, ik snap ook niet dat sommigen genoeg hebben aan 1x pw....Ik heb gisteren alles gedaan, en mijn vloer (vooral in de keuken=witte vloer) zag er niet uit vanmorgen. Ik wil echt niet weten hoe dat er na 1 week uit moest zien hoor..... Mijn kinderen mogen ook gewoon spelen, rommel maken, plakken en knippen. Kleedjes knippen is favoriet bij mijn dochter, maar dat geeft wel wat rommel. En dus moet ik echt iedere dag stofzuigen hoor! En wat hier ook zeker een rol meespeelt: mijn vriendin is invalide, zij heeft geen benen, dus verplaatst zich met haar billen over de vloer. Zij komt heel regelmatig op visite (vanavond ook) en houdt er ook van om leuke kleding aan te hebben (vaak een net jurkje) Als zij komt (ook vaak onverwachts) wil ik gewoon dat ze fatsoenlijk over mijn vloer kan schuiven. Dat haar kleding als ze weer thuis komt gewoon schoon is! (en ik krijg nooit klachten van haar )
Hier ook schoenen uit. Doet iedereen eigenlijk uit zichzelf. Vrienden en familie doen dat thuis ook. Bij mijn schoonfamilie hoeft het weer niet, maar heb wel gezegd dat ik het hier wel wil. Ik vind het ontzettend smerig als mensen met schoenen hier lopen. We hebben een hoogpolig kleed in de woonkamer liggen en ril al bij de gedachte wat daar allemaal zou kunnen liggen bij schoenen aan.
En waarom is t zo moeilijk om even je schoenen uit te trekken als je bij iemand binnen bent? Minder moeite dan dweilen.
Omdat mensen zich dan echt ongemakkelijk kunnen voelen en ik ben heel gastvrij dus zou dat echt niet willen.
Nou precies snap het helemaal..in een huis mag gewoon geleefd worden maar als ik niet doe stofzuigen haal ik de swiffer er wel door heen en de keuken en gang dweil ik iedere dag (tegels grr) huiskamer niet iedere dag dweilen ivm laminaat maar swifferen/stofzuigen echt wel! En als je het bijhoud, is het veel minder werk uiteindelijk.
Hier ook de schoenen uit, maar ik ga t niet vragen aan mensen. Onze dochter is aan het tijgeren en kruipen en als zij dan door het straatvuil moet vind ik dat echt vies!
Ongemakkelijk? Kom op ieder zn regels! Ik kan me niet voorstellen dat je je daar ongemakkelijk door voelt, en ik heb dan ook altijd sloffen (schoon), of slippers klaar staan. Mijn bezoek vraagt overigens altijd netjes, schoenen aan of uit? (Mensen uit zelfde geloof of cultuur doen het automatisch uit) En ik heb van huis uit ook meegekregen altijd bij andere de schoenen uit de doen! Of het op zijn minst te vragen. Maar als je bij mij zou komen en je zou er echt vreselijk veel problemen mee hebben, ik heb gelukkig geen tapijt, dan dweil ik wel een keer hoor, maar liever gewoon uit.
Ongemakkelijk voelen omdat de schoenen uit moeten? Ik kan me daar echt niks bij voorstellen. Je doet thuis of bij anderen toch ook je jas uit? Als iemand te kennen zou geven echt moeite te hebben om de schoenen uit te doen, dan hoeft het ook niet. Gelukkig is t hier nooit voorgekomen.
Fijn dat jij je daar niks bij kunt voorstellen..moet je maar eens n dit topic lezen hoeveel mensen dat hebben.
ik lees hier hoogpolig tapijt in de kamer? over vies gesproken.. ook al loop je dan nooit met schoenen in huis... weet je hoe vies zon tapijt word. stof/kruimels... etc
Dit is dus eigenlijk precies wat ik bedoel, iedereen vraagt moeten de schoenen uit, of doet het uit zichzelf op een iemand na. Ik maak er nooit stampij van, maar ik vind het wel vervelend, liever uit dus. En zo ben ik dus ook opgevoed, altijd schoenen uit of even vragen. Ik had ook echt niet verwacht dar zoveel mensen de schoenen aanhielden of het ongastvrij vinden..
Ik vind moeten een groot woord, ik ga echt niet iemand verplichten om de schoenen uit te doen. Als mensen erom vragen zeg ik wel dat wij geen schoenen dragen, maar dat je als gast vrij bent daarin je keuze te maken.
Wait.... Wat? Een half uur over (maar) 65 m2 te kort? Om te stofzuigen en dweilen?? Serieus? Je hebt toch een stofzuiger? En een dweil met stok? Of doen mensen het dan met een veger en blik en een natte doek op de knieën? Hier een beneden verdieping van bijna 80 m2 en dat is in 20 minuten echt wel gedaan. En ik durf mijn eten hier wel van de grond af te eten hoor, haha. Maar ik dweil en zuig elke dag. Maar niet met schoonmaakmiddelen, oh nee de horror. Ik dweil met azijn Maar serieus, een half uur niet genoeg? Ik ben in shock.