Waarom? Omdat JIJ dat vind??? Misschien is dat wel raar Ik vind het wel beledigend. Iemand raar noemen omdat iemand er anders over denkt dan jij. Alsof jij de wijsheid in pacht hebt.
Ik ben het niet gewend om schoenen uit te doen. Wij deden dat vroeger thuis niet. Mijn ouders vonden het zelfs burgerlijk. Inderdaad een kind van stadsmensen. Wel liepen we het hele jaar door veel binnen op birkenstocks (zonder geitenwollensokken), maar daar liepen we in de zomer ook gewoon mee buiten. Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om thuis op sloffen te lopen. En in de zomer loop ik graag op blote voeten. Maar het is bij ons dus geen regel om de schoenen uit te doen. (De kinderen moeten ze alleen uitdoen als ze op de bank willen zitten.) Intussen denk ik dat het misschien beter is om die regel wel in te voeren. Mijn jongens lopen immers met hun zandpoten de hele tijd in en uit (ze moeten wel voeten vegen, maar dat helpt natuurlijk niet 100%), en als je graag op blote voeten loopt, zoals ik, merk je hoe vies dat wordt. Bij anderen maak ik eigenlijk nooit mee dat ik mijn schoenen uit moet doen. Maar als ze het vragen, doe ik het gerust.
Nou dit herken ik absoluut niet, zelf opgegroeid in de stad en wij deden onze schoenen standaard uit. Ook als ik ergens op bezoek ging deed ik dat
Het IS raar om iemand anders zijn of haar vader te beledigen omdat hij een eigen mening over iets heeft...laat hem of haar lekker in zijn waarde zonder die persoon raar te noemen....
Jij vindt het raar en als iemand iets beweert wat raar is, maakt dat diegene nog geen raar persoon. Net hetzelfde als dat een kind iets stouts doet en je zegt: "Jij bent een stout kind". Nee, dan zeg je toch ook: "Ik vind het stout dat jij dat doet". Klein verschil in formuleren, groot verschil in hoe het op een ander overkomt.
mn ouders deden dat idd ook, maar hier in ons huis niet... koude pootjes voor de visite is ook niet echt fijn
Ik woon in een dorp, ben hier ook opgegroeid. Vroeger altijd paarden op stal en shame on us, maar wij klosten vaak genoeg nog met onze paardrijlaarzen naar binnen Zelf vind ik het fijn om op mijn schoenen te lopen, mijn man heeft absoluut liever dat ieder gezinslid zijn/haar schoenen uittrekt.. Ik doe dit omdat hij echt wil dat onze kinderen hun schoenen uittrekken en ik het dus ècht niet kan maken om dan mijn schoenen aan te houden..
In zijn ogen ben jij vast raar omdat je op je sokken loopt en zo je sokken sneller verslijt. Het is net vanuit welk perspectief je de situatie bekijkt
Het is vind ik gewoon een verschil in de instelling. Bij 1 horen schoenen bij hun kleding,.bij anderen (waaronder mijzelf) zijn schoenen iets voor buiten. Ik vergelijk het met een jas, muts, wanten enz. Dat doe je ook uit als je ergens binnenkomt. En ik hoop echt niet dat iemand koude voeten kan hebben in een woonkamer waar geleefd wordt en waar kinderen wonen! Of moeten die ook met hun schoenen rondlopen de hele dag? Het is toch algemeen bekend dat zweetvoetproblemen mede daardoor worden veroorzaakt? Oh, en ik dweil ook 1x per maand hoor, behalve de keuken. En onze witte sokken blijven gewoon wit aan het einde van de dag. De vloer waar niet met buitenschoenen wordt gelopen wordt namelijk niet vies (tenzij je huisdieren hebt), wel rommelig, maar niet vuil.
Nou, dat kan echt wel hoor! Ik ben een koukleum en heb vooral heel snel koude voeten. En als mijn voeten eenmaal koud zijn, krijg ik het vervolgens ook snel koud. Ik los dat op door binnen sloffen te dragen. Altijd. Ik ben ondertussen ook zo ver dat ik naar bepaalde mensen, waar verwacht wordt dat ik mijn schoenen uit doe, mijn sloffen meeneem. Als ik ze vergeet, zit ik inderdaad de hele avond te balen van mijn koude voeten. Wij hebben trouwens ook pantoffels liggen voor gasten. Wij zelf en onze familie dragen bij ons binnen geen schoenen, maar van anderen durf ik het niet altijd te vragen.
Hier altijd gewoon schoenen aan. Zelf doe ik ze wel uit als ik thuiskom, maar niet als er visite komt, dan doe ik ze juist aan. Ik heb trouwens ook altijd koude voeten en draag thuis dan ook altijd pantoffels (ja, nu ook nog en ook nog als het 20 graden is).
Ik vind het ook raar om tegen visite te zeggen dat ze hun schoenen uit moeten doen. Of ze moeten vreselijke hakschoenen dragen en kind slaapt net... Zelf doe ik alleen mijn schoenen uit bij een ander als ik prutschoenen heb. Thuis hebben wij wel altijd onze schoenen uit en crocs aan, zelfs zoon. Maar goed dan zijn we gewoon de hele tijd thuis.
Alle begrip voor. Snap ook de heisa erover niet. Andermans huis, andermans regels. En zo raar is het niet. Mensen wassen bv wel tot vervelends toe hun handen met Dettol etc, bacteriën moeten zoveel mogelijk verwijderd worden. Een huisdier op bed is ranzig, maar het is wél doodnormaal om met je schuiten in huis rond te lopen. Over bacteriën gesproken... Ik draag in huis nooit schoenen, maar mijn visite mag het zelf bepalen. Merk ook echt wel het verschil, heb een Turkse vriendin die meteen haar schoenen uittrekt. En als ik bij anderen kom trek ik ook mijn schoenen uit als dat moet, geen haar op mijn hoofd om daarover te klagen. Gewoon respect hebben voor andermans normen en waarden.