Schoenen uit aub!

Discussie in 'De lounge' gestart door Andela, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Hier hoeven schoenen niet uit.
    Ik ken ook niemand waarbij dat wel moet.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier blijven de schoenen ook aan. Loop zelf op over sokken of sloffen. Bij een ander doe ik ze alleen uit als het echt moet. Liever niet.. en andermans slippers/sloffen doe ik niet aan.

(En daarnaast heb ik liever wat zand als van die kleffe zweetvoeten op mijn vloer, vooral dames met panty kousen ieuwwww)

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier moet iedereen z'n schoenen aanhouden hoor, met drie honden die dan wel niet in woonkamer komen, ligt er altijd wel wat haar wat wegdwarrelt. Zelf loop ik ook op schoenen of sokken. Kids moeten wel schoenen uit maar meer omdat zij op bank klimmen.

Vies is t hier niet ik zuig en dweil elke dag maar tegen verdwaalde hondenharen kan ik niet op werken ;)

Daarbij vind ik t raar om van mensen te vragen hun schoenen uit te doen, ik voel me naakt zonder schoenen.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Vroeger thuis altijd witte vloerbedekking dus schoenen moesten uit. Nu thuis heb ik dat ook maar meer omdat ik het fijner vind lopen en omdat we in een appartement wonen. Zo sneu voor de onderburen anders. Meeste vriendinnen doen thuis ook hun schoenen uit dus bij mij ook maar eigenlijk vind ik het prima als ze hun schoenen aanhouden als ze bij mij komen. Heb laminaat en dat is zo weer schoon. Bij vriendinnen doe ik het zelf soms wel soms niet. Ligt eraan hoelang ik er blijf en of ze het willen etc...

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik zou ook vriendelijk zeggen tegen ts liever niet. zonder schoenen lopen is gewoon niet zo erg prettig voor me en sloffen of slippers passen me ook vaak niet van een ander dus dan houd het op. Het zou voor mij als je er echt op staat een reden zijn om niet vaak te komen in ieder geval :).

Hier houd iedereen in principe gewoon zijn schoenen aan, wel zo prettig met 2 grote honden in huis die en haar achter laten en nog wel eens enthousiast 5 te hoog staan :D

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier altijd schoenen uit. Moet wel zeggen dat ik bij anderen met honden etc altijd mn schoenen aan houd. Verloskundige ed doet vaak zelf haar schoenen uit, maar dat lijkt me logisch want die komt vaak in de slaapkamer enzo en denk niet dat er mensen zijn die daar wel met schoenen lopen.

klusjesmannen ed houden ze gewoon aan.

7. Nati

Nati Niet meer actief

Ik doe de schoenen bij de deur uit, maar soms loop ik ook wel even door de keuken in (bijv. met boodschappen of gelijk door, de tuin in). Mijn man houdt zijn schoenen soms wel de hele avond aan en dat vind ik dan wel weer te ver gaan.
    Bij mij mag iedereen zijn schoenen aan houden, maar ik ken ook mensen die ze liever uit doen, ook prima.
    Ik ken zowel mensen die liever hebben, dat de schoenen uit gaan, dan doe ik dat zonder problemen (altijd wel met een schietgebedje of ik nette sokken aan heb en als ik er de volgende keer kom hou ik er van tevoren al rekening mee :D) en waar ik weet dat het niet hoeft laat ik ze aan.

Your house, your rules.

8. Ishetzover

Ishetzover Actief lid

19 jul 2011
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt heel raar om mensen te vragen om hun schoenen uit te doen! Basta. En sloffen/plastic zakjes??? Nee.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik vind het raar maar zou me wel aanpassen aan de regels. Hier in huis wordt niet gerookt en wordt ook raar gevonden want ja 1tje maakt niet uit

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik trek ze thuis vaak uit omdat dat lekker zit en ik vind het lekker om mijn benen op de bank te leggen. Anderen hoeven het bij ons niet.
    Wat ik wel smering vind is met schoenen boven lopen en helemaal vies vind ik met schoenen op de badmat.

Bij anderen in de omgeving hoeft het hier niet, maar als het zou moeten dan respecteer ik het wel.

11. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Bij ons gewoon schoenen aan. Zou voor mij ook een reden zijn om niet al te vaak op bezoek te komen. Het was vroeger bij ons veiliger als sommige mensen hun schoenen aanhielden;)

En nog veel erger volgens sommigen ik ga ook met schoenen naar boven:$. Al zou ik dat dan bij een ander nooit doen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er is hier al vaker een topic over geweest en het valt me wel op dat mensen die altijd huh schoenen aanhouden (ook thuis) juist zweetvoeten hebben.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    hier hebben we thuis de schoenen uit, gewoon omdat het lekkerder zit en de kinderen nogal eens van de zandbak zijn enzo. mara bezoek houd de schoenen maar lekekr aan. vieze zweetkakkers enzo bah. hier worden de schoenen gewoon geveegd en anders een stofzuiger en een dweil heb ik ook nog wel. als ik bij een ander de schoenne uit moest doen zou ik dat niet leuk vinden en al helemaal geen pantoffels van een ander.

14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb juist mijn schoenen thuis vaak uit omdat ik zweetvoeten heb. Kan het wat beter luchten. Maar vind dat niet echt fijn om dat bij een ander te doen.

15. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Nee, schoenen uit bij ons!
    Ik vond het vreselijk toen onze dochter begon te kruipen en de mensen hun schoenen niet uitdeden en dan nog vooral met regenweer!

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zelf lopen we hier niet met schoenen aan in huis. Vinden we fijner.
    Anderen hoeven dat niet van ons.
    Als ik dat bij een ander moet vind ik fat prima.

Kan me heel goed voorstellen dat als je bijvoorbeeld wat hebt aan je voeten dat niet prettig is als je je schoenen uit moet doen.

17. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Hier hebben we thuis nooit schoenen aan, vind het echt onhygiënisch. Maar ik verplicht mijn visite niet om hun schoenen uit te doen. Moeten ze helemaal zelf weten.
    Ik vind het ook helemaal niet lekker lopen, met schoenen in huis.

18. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier is het eigenlijk de gewoonte om je schoenen uit te doen, iedereen doet dat dan ook. In Nederland hield iedereen ze juist aan :p Mijn vriend en ik doen ze altijd uit, vind het niet fris zeker niet toen mijn zoontje nog in zijn kruipfase zat ;) Bezoek moet het gewoon zelf weten, ik ga niets verplichten, al ben ik zelf niet zo blij met blote voeten!

19. Koon

Koon Niet meer actief

Wij ook hoor. Blijf anders mijn schoenen aan- en uittrekken. Ik loop ook heel vaak naar buiten. Dat zou ik anders op mijn sloffen of sokken doen, dan krijg je de viezigheid alsnog binnen.
    Als het heel vies weer is gaan ze wel uit en doet het bezoek dat ook vaak automatisch. Ik bij een ander ook.
    Als ik ergens zou komen waar het wel moest zou ik het gewoon doen. Alleen sloffen aan van een ander, nee dank je. Dan loop ik liever op sokken.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

we hebben per persoon regels in ons huis
    - man doet crocs aan, omdat hij snel zijn tenen dubbelklapt of kids erop staan. (maat 47-48)
    - kinderen schoenen uit anders schoppen ze elkaar perongeluk met die schuiten (ze hebben allemaal best stevige bergschoenen ivm platvoeten)
    -1 van de zoontjes moet soms zijn schoenen aanhouden om aan zijn `aantal uren schoenen aan per dag` te komen (steunzolen)
    - ikzelf doe meestal sloffen aan, maar kan ook best een tijd met schoenen aanlopen, ligt eraan of ze klik-klak geluiden maken want dat vindt ik zo aso voor de buren.

als iemand vraagt of ik schoenen uit wil doen zal ik daar niet moeilijk over doen.

Deel Deze Pagina