Hier in huis doen wij allemaal de schoenen uit. Behalve m'n vriend die houd ze meestal aan. Grrr. Als kids thuis komen meteen schoenen uit en als ze weer naar school of naar buiten gaan weer schoenen aan. Vloer word al zo snel smerig met 4 kids in huis en ga niet 4x per dag stofzuigen. Van huis uit deden we in huis ook altijd schoenen uit. Is hygiënischer.
het heeft niet veel zin om mijn schoenen uit te doen. mijn voeten raken de grond namelijk toch niet. mijn rolstoel banden zijn ook niet altijd het schoonst maar ik ga toch echt niet kruipen omdat iemand zijn vloer schoon wilt houden.
Als ik ergens kom waar allemaal schoenen aan de deur staan, dan vraag ik of ze uit moeten. Ik vind het niet erg. Bij mij thuis hoeft het niet. Ik zelf loop wel vaak op mijn sokken. Als ik ergens ben waar ik me thuis voel, doe ik mijn schoenen ook vaak uit. Nooit bij nagedacht... besef het me ineens! En als iemand nieuwe/gewassen sloffen voor me zou hebben staan... wauw! Lijkt me heeel chill! Wat een warme gastvrijheid vind ik dat!
Hier thuis maakt het niet uit! Meestal trek ik ze zelf wel uit, maar dat is meer omdat ik snel kramp in mijn voeten krijg. De hele dag is het zoete inval met kids die via de achtertuin naar binnen rennen, echt geen probleem! Zelf loop ik ook met sokken of blote voeten naar binnen! Mijn visite mag doen wat hij wil. De enige plek waar ik mijn schoenen uitdoen is bij de buren, geen probleem!
Ik ben opgevoed met schoenen uit in huis, Mijn man mocht het thuis zelf weten. maar liep meestal op sloffen, bezoekt hoefte daar geen schoenen uit. Bij ons was het vrienden van ons als kinderen en familie onderling deed altijd schoenen uit, maar de verzekeringsman bv hoefte dat niet, athans het werdt niet gezegt. Lag dus wel aan het bezoek maar gewoon familie enz, met bv verjaardagen dan is het schoenen uit, mijn ouders hadden altijd vloerbedekking dan wil je er ook echt liever geen schoenen op je vloerbedekking ivm straatvuil. overgens bij ons in de familie doodnormaal tis bijna overal zo.
Wij trekken ze zelf altijd uit wat de visite doet zal mij een worst wezen. Enige regel is dat je boven geen schoenen aan mag ivm tapijt
Hier is het schoenen uit. Voor mijn kant van de familie niet die is het gewent met schoenen aan. Mijn schoonfamilie doen de schoenen uit en bij hen trek ik ook mijn schoenen uit heb ik echt aan moeten wennen. Bij de Surinamers is het normaal dat de schoenen uit gaan. Ze mogen ze hier ook aan houden maar ze doen ze van zelf al uit.
Oke daar gaan we (weer) Vroeg me al af wanneer er weer zo'n schoenen topic kwam hahaha. Maar ik doe NERGENS mijn schoenen uit. Als ik dat ergens moet doen is prima, hun huis hun regels, en dat respecteer ik. Maar dan is het mijn keuze om weer naar huis te gaan. Ik ben DA en ik heb een hele erge voetenfobi...... Ik heb liever dat mensen juist bij mij in huis de schoenen aan houden, moet er niet aan denken die voeten op mijn vloer brrrrrr
De kinderen van mijn vriend moeten altijd hun schoenen uit doen van hem, en dan pantoffels of slippers aan. Maar als je ook ziet wat die allemaal onder hun schoenen hebben zitten, vind ik dat ook wel logisch Geen idee wat ze allemaal doen maar ze kijken nergens naar en ze zijn van de leeftijd van 14, 16 en 18 dus geen kleine kinderen
Thuis heb ik meestal mijn schoenen uit en vl ook. Bezoek mag ze gewoon aan houden. Als mij gevraagd wordt om schoenen uit te doen dan doe ik dat. Bij een collega van mij weet ik dat ik mijn schoenen uit moet. Hier houd ik dan rekening mee als ik van huis ga dan trek ik mijn crocs aan.
Ik vraag altijd of de schoenen uit moeten als ik ergens kom. Hier thuis hoeft de visite de schoenen niet uit te doen, zie het verschil niet tussen vieze schoenen of vieze zweetvoeten. Wijzelf doen wel onze schoenen uit als we van buiten komen maar dat komt omdat wij de hele dag thuis zijn en dan vind ik het niet nodig om de schoenen aan te houden.
Ik heb liever vieze schoenen dan vieze voeten in huis maar ik heb dan ook een voetenfobie. Ik kan geen voeten zien bah. De zomer is op dat gebied niks voor mij Maar zekf loop ik altijd op mijn sokken in huis, vriend leer ik dan ook aan (is al een leerproces van 7 jaar) en ons zoontje op de blote voeten want de sokken trekt hij altijd uit Bezoek liefst schoenen aanhouden want ik wil geen zweetvoeten in huis + ik blijf altijd naar voeten kijken, vooral als ze lelijk zijn ik bekijk ze zoals ik naar een huisspin kijk dus schoenen aan aub.
Hier mogen de schoenen aan blijven, maar ze mogen ook uit. Maakt me niet zoveel uit, ik dweil toch wel elke dag haha. Bij een vriendin 'moeten' ze ook uit, prima hoor. Hier is het een zoete inval met kinderen, en ik moet er niet aan denken om continue schoenen aan/uit te doen. Ze rennen door naar de tuin, komen binnen voor de wc, om te drinken, gaan weer naar buiten etc.
Ik ben van huis uit ook gewend de schoenen uit te doen ( ook van oorsprong Bosnische) Mijn vriend is dat juist helemaal niet gewend, maar heeft het aangeleerd en vind het nu ook veel prettiger. Hij heeft nu ook veel minder last van zweetvoeten. Ik heb liever dat de visite hier ook' de schoenen uit doet. Schoonfamilie doet dit liever niet dus om de vrede te bewaren doe ik er maar niet moeilijk over als iemand zijn schoenen niet uit wil doen. Dweil daarna wel weer
Wij lopen thuis gewoon op onze sokken. Ik vind het niet lekker om de hele dag op schoenen te lopen. Wat de visite doet moeten ze helemaal zelf weten. Alleen met vieze smeltende sneeuw zou ik graag hebben dat mensen hun schoenen uit zichzelf uit zouden doen. Doen ze het niet, zal ik het niet verplichten. Bij de mensen waarvan ik weet dat zij liever hebben dat ik mijn schoenen uittrek wanneer ik op bezoek kom, geen probleem! Vind het maar een kleine moeite.
Ik vind het raar om bij een ander mijn schoenen uit te doen, waarom? Omdat ik nog al stink voeten kan hebben en dat lijkt me erger dan met schoenen aan op visite gaan
Heb ik ook wel een beetje. tenzij ik bij een vriendin of mn zus ben waar ik lekker op de bank onder een dekentje kruip, daar doe ik mijn schoenen wel uit. Wat ze bij ons doen moet iedereen lekker zelf weten, alhoewel ik het wel vraag als iemand uit de stromende regen komt maar dat doen ze eigenlijk zelf dan al wel
Hoewel ik opgegroeid ben in een woonwagen en het daar gebruikelijk is om schoenen uit te doen, hoeft dat bij mij thuis niet. Ik vind het erg irritant als ik het ergens wel moet doen. Ik heb dan bv geen mooie sokken aan of er zit een gaatje in... En mijn man schaamt zich soms voor zijn zweetvoeten. Op laminaat laten zweetvoeten van die mooie natte plekken achter. Natuurlijk trek ik ze wel uit als iemand het me vraagt, maar ik voel me er niet prettig bij. Die schoenen zijn ook deel van mijn outfit, ik heb daar over nagedacht toen ik me aankleedde voor de visite en precies die schoenen uitgekozen. Bij mijn vriendin thuis staan altijd wat pantoffels klaar. Wel sympathiek, want je voeten worden niet koud. Helaas zijn ze van wit pluche en voel ik me belachelijk met die dingen aan. Tis ook nooit goed he