Ik doe als ik thuis kom van mijn werk wel mijn schoenen uit in huis, maar dan heb ik er al de hele dag op gelopen. Meestal gaan dan de pantoffels aan (heb snel koude voeten. In de zomer loop ik het liefst op blote voeten. Schoenen boven ook geen probleem.. Ga echt niet eerst schoenen uit doen, dan dochter uit bed halen en dan weer schoenen aan.. Btje omslachtig Hier is het ook niet gebruikelijk om schoenen uit te doen, ook niet bij familie en vrienden. 1 Stel wilde het wel graag in het begin in hun nieuwe huis, nou prima, zorg ik dat ik mijn sloffen meeneem of op de sokken daar in huis. Geen probleem hoor. Ik vind dat niet iets vreselijks wat er dan gevraagd wordt..
Opde bovenverdieping komt hier niemand met straatschoenen. Wij lopen daar vaak ( uit bed) op blote voeten (na het douchen) en ik vind het een vies idee. Je loopt met je buitenschoenen dor het zand, modder en mishien wel hondenpoep/pies. Bah! Beneden hebben wij een stenen vloer die ik om de dag dweil. Zweetvoeten laten van die uitgebeten vlekken op de vloer achter, dus beneden mag iedereen zijn schoenen aan laten. Tijdens mijn werk kom ik vaak bij mensen thuis op intakegesprek en vooral allochtonen vragen vaak of ik mijn schoenen uit wil doen. Dat doe ik wel, maar ik vind het niet prettig ( en ik zorg altijd dat ik frisse en geen kapotte sokken draag). Ik spreek dan altijd af dat de kraamverzorgster die straks bij ze komt werken, een paar binnenschoenen mee zal nemen, want wij kunnen niet van haar vragen dat ze de hele week op haar sokken gaat werken!
Nee, hier mag je gewoon je schoenen aanhouden en dat is momneteel ook het veiligst, aangezien we een snelkruipend monstertje hebben die heeeeel graag op jubeltenen bijt. En geloof me dat doet echt zeer, hij bijt goed door!
Bij ons mag je gewoon je schoenen aanlaten. Als ik ze bij een ander wel uit moet doen dan respecteer ik dat. Maar ik voel me er wel ongemakkelijk bij.
Bij ons moeten schoenen uit en als ik bij een ander kom en ik moet mijn schoenen uit dan doe ik dat ook gewoon. Vind er niks raars aan. Als je ff bedenkt in wat voor viezigheid je buiten loopt (modder, spuug, poep) dan wil ik dat niet in huis. Als er veel visite komt met bijv. Een verjaardag of klusjesmannen, kraamzorg etc. dan ben ik daar wel soepeler in omdat dat dan gewoon niet werkt.
Ik vind schoenen in huis echt smerig, je loopt overal doorheen op straat om vervolgens lekker met die schoenen door huis te lopen. Mijn kinderen spelen en zitten vaak op de vloer. Nee bij ons thuis doet iedereen zijn schoenen uit.
Ik heb liever dat ze hun schoenen uitdoen, maar durf dat niet aan te geven. Zelf doen we onze schoenen altijd uit, ook als we op visite gaan.
Mijn huis mijn regels... schoenen uit!! als die viezigheid van straat wil ik niet in mijn huis hebben.. dat is jak..
Ik heb hier nog nooit over nagedacht en ben nog nooit ergens verplicht mijn schoenen uit te trekken. Ik geloof dat ik acuut rechtsomkeert zou maken! Ik zou zelf ook nooit zoiets van iemand vragen, wie ben ik om eisen te stellen aan de kleding van mijn gasten? Over een paar jaar ben ik huisarts, maar ik denk toch echt niet dat ik mijn schoenen ga uittrekken bij een huisbezoek. Ik ben geen klein kind of een goede vriend ofzo..
Serieus? Kom je nu mee! Ik ken echt niemand waarbij je je schoenen uit moet doen (behalve Micchan nu dan, dus ). Ik heb, behalve als het echt warm is, beneden ook áltijd schoenen aan. Als het nu hard geregend of gesneeuwd heeft, dan doen we ze wel uit, maar verder maar ik me echt niet druk om 'viezigheid'..
Respectvol ben jij zeg en jij word huisarts, denk dat je je patienten zult kwijtraken tegen die tijd Ik doe ze netjes uit als dit mij gevraagd word. Wie ben ik om te eisen dat ze hun huisregels aanpassen aan mij?
Goed gezegd, dat dacht ik ook al. Dan moet ze als aankomend huisarts zeker niet op huisbezoeken gaan. Er valt niks over andermans huisregels te zeggen, je hebt het maar te respecteren (dokter of geen dokter)
Schoenen uit! Alleen durf ik dat vaak niet aan te geven.. Ik doe overigens ook bijna overal mijn schoenen uit! Ik vind schoenen ook niet fijn, als het aan mij ligt loop ik 's winters buiten nog op blote voeten. Het gaat me dus niet zozeer om de rommel, maar vind het gewoon sociaal. Net zoals jas uit als je op bezoek bent, pet van je hoofd bij het avondeten, schoenen uit op bezoek.
Sjah, zo kun je het zien. Ik zie het als weinig respectvol om mensen die beroepshalve bij je thuiskomen te vragen hun schoenen uit te doen, tenzij het werklui zijn met de natte verf nog onder hun schoenen (wat een reëel en permanent gevaar voor je mooie spullen oplevert). Een arts, een verzekeringsfiguur, een verloskundige etc. komen echt niet met modderschoenen aanzetten. Jij wordt ook niet gevraagd om op je sokken te werken, neem ik aan? Als ik in een wijk kom te werken waar dit een veelgestelde vraag is neem ik in de achterbak een paar "binnenschoenen" mee. Maar ik hoop toch echt dat daarmee dan het probleem afgedaan is en dat ik niet met zweetpootjes door het huis hoef..
Dit. Overigens vind ik het best om te doen, niet van harte maar ik doe het wel als het me gevraagd wordt. Ik vind het wel een beetje vreemd om te verwachten dat iedereen het uit zichzelf doet zonder erom te vragen. Gewoon omdat dat hier de gewoonte niet echt is.
Hm, dat gaat vooral om zichtbaar vuil, ik vind het niet super hygiënisch om binnen op een vloer te lopen waar de kinderen op spelen (en waar bv anderhalf jaar terug ook een baby kroop) met schoenen die alles wat op straat ligt kunnen aanraken en dat ook kunnen achterlaten. Wij doen zelf schoenen uit, onze ouders en close vrienden en anderen die echt regelmatig 'over de vloer' komen, doen dat ook (zonder te vragen). We hebben extra sloffen staan trouwens. Incidenteel bezoek (zoals collega's op kraamvisite) vragen we dat natuurlijk niet. Ik vraag zelf bij betreden van een huis altijd of men wil dat ik in de hal schoenen uit doe, zelfs bij marktplaats aankopen waar ik even binnenkom. Ik vind dat normaal, ook al ben ik daar totaal niet mee opgevoed. Zal mijn lichte vorm van smetvrees ook wel zijn
Bij ons thuis is het schoenen uit, maar als er visite komt dan verplichten wij hun niet om ook de schoenen uit te doen behalve als er stront of modder onder zit dan is het toch wel fijn als ze uit gaan want heb het niet graag in mn vloerkleed zitten Als de visite koude voeten krijgt of niet op sokken willen lopen hebben we altijd een paar extra pantoffels zelf lopen wij ook op pantoffels dus waarom zou de visite dan geen pantoffels aan mogen...