Schoenen uit aub!

Discussie in 'De lounge' gestart door Andela, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Waarom moeten bij sommige dames de schoenen wel uit als je naar boven loopt en beneden niet?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het raar dat mensen jouw wensen niet respecteren... hier hoeven schoenen niet uit en dat was ook niet het geval bij mijn ouders of schoonouders maar ieder huisje z'n kruisje!

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ook ik vind het raar dat jou regels niet gerespecteerd worden. Hier schoenen niet uit, maar als ik ergens kom waar het wel moet, no problem.

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Schoenen zijn om buiten mee te lopen, als het je mij vraagt.
    Hier in huis worden dus ook geen schoenen gedragen door ons, het liefst ook niet door mijn bezoek, maar ik dwing ze niet haha! ;)
    Maar sowieso zijn mijn kindjes en ik 'blote voeten mensen' . Mijn partner houdt liever sokken aan, maar als het aan mij lag, liep ik zelfs buiten op blote voeten, héérlijk!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier schoenen uit en dan kunnen ze een set sloffen pakken. (heb 10 paar wasbare universele) of gewoon op sokken.

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam

Ja hier precies hetzelfde :( Iedereen doet hier zijn schoenen uit en ik heb echt werkelijk nog nooit een zweetgeur of dergelijke geroken :) En zonder schoenen staat je outfit toch nog net zo leuk ;)

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier gaan de schoenen meteen uit bij binnenkomst. Wij lopen altijd op sokken of op blote voeten. Maar ik verwacht het niet van mijn gasten. Ik vraag ze wel goed hun voeten te vegen maar niet om ze uit te doen.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb dat probleem wel eens in mijn werk. Als we bij mensen komen met een bepaald geloof die vragen dan of we onze schoenen uit willen doen. Dit kan alleen niet. Als wij een spoedmelding krijgen tussendoor moeten we meteen weg, dan kan je niet eerst je kisten helemaal aan gaan zitten trekken.

Wij blijven dan altijd buiten staan.

Bij familie zou ik het wel doen hoor, alleen komt dat hier niet voor.

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hihi hier precies zo, en altijd een schone vloer dus inderdaad op sokken is ook geen probleem.

Nu zie je het sowieso vrijwel altijd bij islamitische mensen maar toch ook van huis uit (mijn ouders zijn niet islamitisch) heb ik dat gewoon zo mee gekregen dus ook al was ik geen moslim, ik doe bij iedereen standaard mijn schoenen uit. Heb gelukkig geen last van zweetvoeten. ;)

10. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Eigenlijk zouden we dan van die zakjes voor om de schoenen net als badmeesters in het zwembad moeten hebben :p

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Iedereen heeft zo zijn eigen waarden en normen.
    Dus als jij in jou huis wilt dat mensen hun schoenen uit moeten trekken, dan moeten hun dat gewoon doen, het is jou huis niet die van hun.

12. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier moeten de schoenen ook uit.

13. Koon

Koon Niet meer actief

Voor mij is dat iets totaal verschillends. Ik snap die vergelijking dan ook echt niet.

14. linde90

linde90 Niet meer actief

ik zou mij heel ongemakkelijk voelen als ik mijn schoenen uit zou moeten doen.
    Ik heb snel zeg maar "warme vochtige voeten ;) " en zou dan dus afdrukken maken.

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    En soms lees je weleens dat sommigen niet elke dag hun huis dweilen maar wekelijks. Een week lang ligt er vuiligheid wat dagelijks wordt meegenomen onder de schoenen van buiten. En dat door het hele huis en bedden meegenomen. Niet echt fris.

Heb liever afdrukken van zweetvoeten (wat ik nog maar 1x heb gezien) dan van ander viezigheid wat onder schoenen ligt. Dweilen doen wij toch elke dag, dus wij doen onze schoenen bij de deurmat uit. Wij liggen namelijk graag relax met de benen op de bank of bijzet tafeltje of soms op bed tv kijken/lezen.

En hier is het eenmaal binnen dan ben je binnen. Moet je ff nr de tuin of nr de brievenbus doe je toch ff snel je slippers aan die in de schoenen kast liggen pal naast de deur, zo simpel is het.

16. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik moest thuis altijd mijm schoenen uit. Mijn vader riep het al vanuit zijn positie op de bank :p
    Toen ik voor het eerst op mezelf ging deed iedereen hetvook. Nu inmiddels de meeste nog steeds maar ik stoor mij er niet meer aan. 's Avonds dweil er over en klaar. Bij vieze zolen vraag ik het wel.

17. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat ook zo vreselijk als mensen zomaar de slaapkamer inlopen! Vind dat echt privé! Ik kreeg al de indruk van mijn s-familie dat ik raar was... blij dat ik niet de enige ben!

On-topic:
    Over die zweetvoeten... ik heb die normaal nooit. Maar soms heb je van die schoenen die dat gewoon aanmaken ofzo? Ik had pumps waarin ik altijd vreselijk stonk... heb ze maar weggegooid :(. Maar om even aan te geven dat het niet altijd een hygiëneprobleem is ;)

18. Koon

Koon Niet meer actief

Bij ons is eenmaal binnen niet binnen. Ons zoontje speelt binnen én ook heel graag buiten. dan staat de tuindeur open en lopen we beiden in en uit. Zou echt niet te doen zijn om dan steeds schoenen aan en uit te moeten doen.

19. mumija

mumija Niet meer actief

Sommige mensen hebben niet elke dag de tijd om te dweilen. En dat is ook helemaal niet nodig hoor. Ik ben daar, hier al een halve dag mee bezig.
    En wel eens van stofzuigen gehoord?

En ik weet niet wat sommige hier naar binnen slepen aan hun schoenen, maar ik echt niks hoor. Mijn zolen zijn gewoon glad.
    Kan zijn dat er na een voetbalwedstrijd kijken, wat zand aan zit, maar die stamp ik daar al uit, en ga over de borstels.

Vuiligheid, viezigheid, troep:$, het lijkt wel dat sommige halve kadavers aan hun schoenen hebben hangen.
    Sorry hoor maar daar kan ik me niks bij voorstellen.
    Wat een overdreven gedoe.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb zelf slippers en mijn kinderen crocs bij de achterdeur liggen.

Deel Deze Pagina