wie weet waar ik zo'n organistaie kan vinden voor buitenlandse kinderen die in de zomervakantie naar nederland komen?
daar ben ik ook nieuwschierig naar laatst zag ik een stuk over Tsjernobylkinderen die komen dan 2 weken in nederland en hun leven verwachting stijg dan met 2 jaar werd er toen verteld ik weet ook dat er zoiets is met poolse kids
Wij hadden dat vroeger ook. Een meisje en een jongen uit een weeshuis/kindertehuis vanuit Berlijn. Dat was als ik me niet vergis (ik was 8-14) pax cristi, weet alleen niet hoe je dat schrijft.
Mijn moeder had vroeger ook heel veel van deze kinderen, die kwamen van de organistatie vreugdezaaiers. Deze zitten in Gent ( mijn moeder woont wel in Nederland overigens) http://www.vreugdezaaiers.org/wwdoen_par_prakt.html
Lijkt mij aan de enne kant wel erg interresant. Maar dan moet je niet werken... En je moet veel geduld hebben lijkt mij omdat je de taal ook niet spreek.
Kinderen pikken heel snel de taal op hoor. Mijn moeder kreeg altijd Franse kinderen en sprak geen woord Frans maar met handen en voeten werk in het begin maak je een kind een hoop duidelijk, en als ze weg gingen spraken ze zelfs wat nederlands.
ja dit komt omdat je die kids uit de straling haald die daar 24/7 is.wij haddenhet er net ook weer over het is een paar maand geleden op tv geweest er zijn ook allemaal test gedaan wat wetenschappelijk bewezenis is wist ook niet wat ik hoorde
nee die nemen ze niet mee blijkbaar dat vroeg ik me dus ook af ik ben er dus ook erg aan het denken om volgend jaar of over 2 jaar ook 2 van die kids op te vangen
ja dat klopt maar wat ik het begrepen is dat die kids in nl een soort afweer scherm op bouwen volgens mij mogen die kids 3 jaar lang naar nl komen
Dit heb ik ook altijd willen doen. Maar omdat 2 van mijn kids een vorm van autisme hebben gaat t niet. Kunnen niet zo goed tegen veranderingen helaas.
Er zijn verschillende organisaties in NL die dit soort vakantieweken organiseren. Toevallig las ik deze week in BN De Stem (Zuid NL) dat men steeds moeilijker gastgezinnen weet te vinden. Mede omdat het voor 2 weken is en er steeds meer vrouwen ook een aantal dagen per week werken. Vaak worden er bijv twee kinderen in een gezin geplaatst..... eentje kent er dan ietwat engels en de ander niets... naja t eigen taaltje. ik zal ns kijken of ik er nog een linkje van weet te vinden.... even gekeken op BNdestem.nl maar er staan zoveel artikelen op, als je gewoon even naar de site toegaat en met de zoekfunctie "poolse kinderen vakantie" intikt, dan krijg je een hele rits. uhm..... ik weet eigenlijk niet waar je woont, dus weet niet echt of je iets hebt aan deze info.
Dit deden mijn ouders ook. Heb ik een pleegbroer( nu 23) en een "vakantiebroer" ( nu 27) aan overgehouden. Pleegbroer heeft van zijn 5e tot zijn 22ste bij mijn ouders gewoond. Vakantiebroer komt nog 1x in het jaar een paar dagen langs.