Baby 7 maand: kapper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Milan heeft echt belachelijk veel en lang haar.
    Het wordt nu zo lang dat het niet meer mooi zit, in zijn ogen hangt en onwijs klit. Ik zit er nu aan te denken om met hem naar de kapper te gaan, maar kan dat wel met een baby'tje van 7 maand?
    Milan kan nog niet zelfstandig zitten, maar zit op zich redelijk stevig als je hem op schoot hebt. Hier moeders en/of kappers met ervaring?

Liefs Minya

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn kapster raadde me aan zo lang mogelijk te wachten met knippen omdat het beter is voor het haar.. Maar als het te lang wordt, zou ik het gewoon laten knippen..

Ik zie overigens in de kapsalon waar ik kom, regelmatig een baby die geknipt wordt, bij mama op schoot gewoon..

3. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    M. word ook regelmatig geknipt een goede vriendin is kapster en doet het. Gewoon op schoot houden en als ze goed kan zitten kan het ook in de kinderstoel..

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hier gingen we met 10 maanden naar de kapper.
    Lekker op schoot en hij was zo klaar.
    Hij vond het nog interessant ook. Al die aandacht :)

5. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Jay is bijna een half jaar en die is al 2x naar de kapper geweest. De eerste week was al toen hij 9 weken was. En de tweede keer was toen ie 4 maanden was. En eigenlijk moet ie nu weer. Het zit voor zijn ogen en heeft zo lang "matje" dat het elke keer met de slabber verwikkeld zit. (of haren tusen de klittenband of als ik de slabber afdoe, trek ik aan zijn haren)
    Nu moet ik wel zeggen dat Jay al vanaf zijn geboorte erg veel, lang en dik haar heeft. (is ook het eerste wat ik hoor van iedereen "wat een bos haar!")

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier hetzelfde verhaal... :) Milan heeft ook al vanaf de geboorte verschrikkelijk veel haar. Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen... dit kan natuurlijk ook niet zo langer.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als het nodig is gewoon gaan! Hier ook een manneke wat net 6 maanden was bij het eerste kappersbezoek. Hij vond het vreselijk, maar het moest gewoon even. Inmiddels wordt hij elke 8-10 weken geknipt!

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Jelmar heeft niet zoveel haar, maar wel een stom matje en van die sliertjes achter z'n oren hihi, bovenop maak ik er altijd een kuif in, daar heeftie ook wel wat haar, maar dat matje en dat bij de oren zou er van mij wel af mogen... maar durf het zelf niet nee haha, denk dat ik ook maar es bij de kapper langs wip ;)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb van de week bij Tycho zelf het haar langs zn oren weg geknipt met het schaartje wat bij zn nagelknipper en vijltje zat. Daar zit zo'n ronde punt aan. Ik had hem wat te friemelen gegeven in zn handjes en hij lag op zn rug. Vind het zo'n stom gezicht als dat haar over zn oortjes heen komt.
    Maar als zn hel koppie geknipt moet worden zou dat wel lastig worden als je dat zelf doet.

Overigens heb ik hem eerst even de schaar laten zien voor het geval hij ineens om zou kijken zo van "wat is dat nou?" terwijl ik met die schaar naast zn oren ging knippen hahaha.

Zou je niet gewoon kunnen bellen naar en kapper in de buurt hoe ze dat aanpakken en of zij weten of het al kan? xxx

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle was 5 en halve maand toen we voor het eerst naar de kapper gingen. hendrik was al ouder maar die heeft ook dunner haar dan jelle en jelle zijn haaR groeit als kool, regelmatig naar de kapper dus

11. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    Seth zijn haar werd voor het eerst geknipt aan 6 maand

was geboren met een volle kop haar :), maar we hebben wat gewacht om het haar wat steviger te laten worden
    aan 6 maand was het echt nodig

het ging erg goed, zat bij mij op de schoot, ik had hem een vitabis gegven om op te sabbelen en na 10 MIN WAS HET AL KLAAR

dus als het nodig is; waarom niet :)

12. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ons meisje werd ook met 7 maanden voor het eerst geknipt.
    Wij hebben een thuiskapster en ons dochtertje zat in haar Bumbo
    bovenop tafel zodat de kapster overal goed bijkon.
    Ging eigenlijk gelijk goed ze bleef mooi stil zitten.
    We hadden wel wat speelgoed binnen handbereik ter afleiding.

13. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier ben ik met net 8 maanden voor het eerst naar de kapper geweest, gewoon bij mij op schoot...Mag nu elke 4 weken het groeit als kool ( nu 20 mnd). Ging hartstikke goed toen.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb al een oplossing gevonden!
    Een vriendinnetje van vroeger heeft de kappersopleiding afgerond en ik ga nu met haar in overleg om even hier te komen knippen :) Kan het in alle rust gewoon thuis gebeuren.

15. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou mijn zoontje had ecth al heeeel veel haar met zijn geboorte en is al toen hij 11 weekjes was voor t eerst naar de kapper geweest om alles een beetje ''leuk'' te knippen al die pieken overal! haha
    En vanaf een maand of 6 / 7 denk ik zit hij regelmatig bij de kapper!
    Hij vind het ook helemaal leuk!

Deel Deze Pagina