Even voor de "hondenkenners" Wij hebben een jack russel van 3 jaar (in juli 4 jaar) super lief beestje maar daar gaat het niet om. Hij heeft al een jaar of 2 dat er een beetje wit spul uit zn piemel komt. We hebben m hier al voor behandeld omdat de dierenarts toen dacht aan een ontsteking, maar helaas ging het niet over. Het schijnt er dus bij te horen. Alleen word het de laatste tijd steeds erger en druppelt hij dus ook. Mn zusje heeft dit ook gehad bij hun beagle en die hebben m laten helpen en toen was het zo goed als over. Onze dierenarts (en de vorige ook) kunnen niet garanderen dat het dan ook echt over is. Want als we m dus gaan laten helpen, is het alleen daar om. Moeten we de gok wagen? Moet zeggen dat ik nu toch ook wel erg moe word van steeds met een doekje achter m aan te lopen..... En dan heb ik nog een vraagje; De laatste tijd schuurt de hond steesd met zn kont over de grond. Hij krijgt altijd zn ontwormingskuurtjes dus dat is het niet. Ik heb van de dierenarts geleerd om zn (even vies verhaaltje nu) anaalklieren leeg te maken omdat die altijd zo vol zitten bij hem. Vies werkje, maar werkt wel. Dus dat kan het ook niet zijn. Waarom schuren honden nog meer met hun kont over de grond? Nou dat was m wel!
Dat druppelen is inderdaad een "reuenkwaaltje", die van ons heeft regelmatig een vieze "piep" (zoals wij dat noemen) het ligt er vaak aan dat er iets van vuiligheid in de penisschacht komt en dat gaat dan irriteren. Zelf geen ervaring of een operatie helpt, maar de verhalen die ik er over heb gehoord zijn over het algemeen positief. Sleetjerijden: negen van de tien keer inderdaad een probleem met de anaalklieren. Eén probleempje bij het uitknijpen.... hoe vaker je dat doet, hoe sneller ze weer vol worden. Beste is eigenlijk dat de anaalklieren als het ware automatisch worden geleegd door "hardere ontlasting".
Onze hond (boxer) druppelde ook. En ja is gewoon sperma. Alleen had onze hond af en toe zo'n last van zijn erecties dat het gewoon ging bloeden. Dat vond ik zo zielig. Wij hebben hem toen laten helpen en het druppelen is een heel stuk minder geworden, maar soms zit er nog wel wat aan, druppelt niet, maar is gewoon nat zeg maar (ja sorry, maar je vroeg om evaringen ) Bloeden heeft hij helemaal geen last meer van gelukkig. Dat schuren over de grond deed mijn vorige hond ook. Toch de anaalkliertjes hoor, die lopen namelijk weer vol. Normaal als een hond poept leegt hij die kliertjes nl iedere keer. Een enkele hond kan dat niet zelf. Dan moet je ze dus om de zoveel tijd helpen. Ik deed het altijd als ze weer ging schuren...
uh dat druppelen van zijn peileke is normaal hoor wij hebben een herder en die heeft dat ook!! en meestal rond deze tijd iets erger dan komen gewoon de hormonen op gang zei de dierenarts vorige week,je hoeft er niks aan te doen hoor!! en aangezien hij nu op het leeftijd is dat hij wel wil dekken zou het wel wat meer worden maar bij een mannetje is dat heeel normaal.. het schuren met zijn kont over de grond is echt dat hij jeuk heeft of mischien zit er iets dwars als hij niet kan poepen ofzo.. idd die anaal klieren uitlaten knijpen is smerig maar het werkt wel dus meiss ik zou hem niet laten behandelen hoor!! is gewoon hormoon huishouding...
ik liet ze altijd 2x per jaar uitknijpen door de dierenarts en dat doe ik nu dus zelf en dan zitten ze dus echt bomvol..... Ik zal er de volgende keer nog eens naar vragen bij de dierenarts als ik er ben. En hier was het eerst alleen een vieze piemel maar nu loopt t er echt uit ja. Stijf word ie niet (tenminste is met niet opgevallen, maar ja klein hondje, laag bij de grond he haha)
ja ik vind regelmatig ook wel een druppeltje op de grond maar maak het ook af en toe schoon met een dettol doekje helpt ook wel hoor!!!
@babyhope; maar hij heeft die vieze piemel dus eigenlijk al vanaf dat ie maand of 6 is en dat er het nu ook echt uitloopt is in sept al een jaar aan de gang. Kan nu idd wel wat erger zijn door de tijd van het jaar. En idd ik heb al eens rond gevraagd hier in de buurt of ie niet een keer een vrouwtje mag "lenen" maar helaas Hoopte dat dat ook zou werken ja!
Misschien een knuffel van zijn formaat? Tja ik roep maar iets hoor, maar als het helpt.... lekker ff zijn gang laten gaan. Deed mijn vorige hond ook, maar dat was een vrouwtje
van de vieze piemel heb ik geen verstand van... wij hebben 2 teefjes in huis... maar 1 van de 2 heeft ook vaak last van haar anaalkliertjes en moet ook regelmatig worden uitgeknepen...indd geen fijn werkje, door het uitknijpen ontstaat er een wondje, en dit kan nog na jeuken.. misschien dat hij daar last van heeft ?
onze engelse bull heeft ook een druipert,moet elke ochtend en avond zijn oog plooien met een doekje met afgekookt water schoonmaken,en doe daarna zijn piem ook maar snel. daardoor is het wel wat minder dan voorheen(maakte toen zijn piem niet dagelijks schoon),maar hij drupt nog steeds. op onze houten vloer zie je ook vlekken,niet echt fris nee. of een operatie helpt weet ik niet,mijn ouders hebben een ubergeile teckel,en die legde soms ook echt een kwakje ergens neer,en elk kusen of wat dan ook trok die onder zijn leuter,en daat ging die weer heen met zijn gestoek,echt irritant en niet fijn hoor. ze hebben hem toen laten helpen,en hij kwakt nu niet meer,heeft ook nooit een druiper,is nog wel ubergeil helaas. dat schuren doen beide hondjes van ons niet veel,eigenlijk niet zelfs. krijgen normaal voer,en hebben ook altijd wel harde drolletjes,dus heb er maar geluk mee.
Al gedaan! Alleen euh (oke rare vraag) komen ze daar op klaar? Want hij doet dan wel wat, maar er komt niks uit En daarna sloopt ie ze trouwens haha
Weet ik eigenlijk niet, want onze was een vrouwtje. Weet wel dat honden vastklikken in elkaar en dan klaarkomen en dat lukt natuurlijk niet met een knuffel...
Haha je verteld t wel leuk! En idd die vlekken, daar word ik nu echt gek van! Hier ook normaal voer en "goede" drollen. Wat iemand hiervoor zei van dat wondje na het uitknijpen, dat wist ik niet! Maar het is nu een week of 4 geleden dat ik ze leeg heb gemaakt en hij schuurt nog.....
ja ik doe met dat dettol doekje zijn pieleke hahaha.. ja hij mag ook niet rijden van ons hoor!! maar vorige week was het wel mooi hier op het uitlaat veld haha hij rent altijd als een gek over dat veld met een boxer tara heet ze.. tara was met baasje aan het lopen en wij doen de deur open hier bij ons en daar stond tara die man wist niet dat onze herder met die hond vriendjes was dus die trok die hond heel snel naar hem toe ik zei nee dat hoeft niet ik sta altijd met jou vrouw en tara en crespo op dat veld te spelen.. die man liep rechtdoor en wij links naar het grasveld toe.. na 10 minuten zie ik die hond van ons als een gek rennen over dat veld en tara rende er ook bij.. normaal als onze hond wilde rijen haptte zij hem af dus nee niet doen whahaha maar nu draaide ze haar kont naar hem en floep daar stonden de 2 konijntjes whahahaha.. die man lachen hij zei je weet het he komen er puppy`s eerste keus is voor jullie dus die van ons is ontmaagd whahahahaha