1e keer naar de peuterspeelzaal,hoe ging dat bij jullie kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door memke, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Ik heb dus vanochtend mijn zoontje:Sjors voor het eerst naar de peuterspeelzaal gebracht... Ik mocht eerst niet weg,maar het was al vrij snel goed..
    Om half 11 kon ik m weer ophalen, nou hij had met water gesmeten,dus allles zat er onder..Hij was erg druk geweest en kon niet stil zitten wat een ander had moest hij ook hebben..Toen gingen ze in de kring zitten en pakte hij eten af van andere kinderen,en at zijn eigen bakje niet eens op..Ze zouden dus liedjes gaan zingen maar Sjors ging dus vrolijk bij de tafel weg en ging mooi met de blokken spelen..
    Sommige kinderen waren zelfs een beetje bang voor hem omdat hij super aanwezig was...
    En ik kwam m ophalen en toen ging hij heel rustig spelen met auto's..Toen was de drukte weg..
    Zijn er meerdere moeders die ook zo'n druk kind hebben (op de peuterspeelzaal dan) en die wel wat rustiger zijn geworden daar?
    Thuis kan hij juist heel mooi spelen...uren achter elkaar met auto's..
    Sorry voor mijn langer verhaal, maar ik ben dus echt zo'n typische moeder die overal over in gaat zitten..Dus wie kan mij een beetje geruststellen...
    En andere moeders mogen ook hun ervaringen hier neerzetten hoor..Vind ik ook leuk..
    Gr.Annette
     
  2. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    niemand antwoord?
    Dan zal ik wel een beetje zeuren denk ik...
    Maar het is toch niet leuk dat andere kinderen hem vermijden omdat hij zo aanwezig is...
     
  3. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hoi Annette,
    Ik werk als leidster op een peuterspeelzaal en ik zie dit heel vaak. Je hoeft je er echt geen zorgen om te maken hoor. Vaak zijn kinderen gewoon even "de weg kwijt", omdat ze dit nog niet eerder gedaan hebben en niet snappen. Over een aantal keren weet hij wat de bedoeling is en gaat het vanzelf beter. Tenminste, dat is mijn ervaring met de meeste kinderen.
    Het is allemaal nog zo nieuw voor hem en hij krijgt zo veel indrukken. Niet gek dat je dan druk wordt. Sommige kinderen reageren er weer anders op, maar Sjors wordt er druk van. Is echt niet gek hoor.
    Succes.
    x Linda
     
  4. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij Lisa ging het vanaf dag 1 hardstikke goed.
    Ze huilde wel.. maar dat was omdat ze alweer mee naar huis moest en dat wilde ze niet.
     
  5. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    nou dinsdag ging het al hartstikke goed met Sjors, wist hij al wat de bedoeling was.. maar vandaag heeft hij een meisje aan het haar getrokken en hij had zelfs wat haartjes in zijn hand,de juf heeft m natuurlijk wel aangepakt... en hij heeft wel sorry gezegd maar het blijft voor mij vervelend... het is echt een schat van een mannetje... maar die dingen zijn beslist niet leuk.. de juf zei wel dat ik me niet zorgen hoefde te maken en dat zij er voor is om m wwat socialer te maken omdat hij niet zulke kleine kinderen gewend is.. en hij is 1 van de grootsten terwijl hij de jongste is en daar maakt hij wel wat misbruik van... Maar het was normaal en verder zei ze dat het echt een lief jongetje .. maar ik ben echt zo'n overbezorgde moeder die daar weer over in gaat zitten. *zucht*
    Zo dit moest ik even kwijt hoor
     

Deel Deze Pagina