fietsen met de kleine voorop ( moederstuur)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CenM, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik was eerst op zoek naar een moeder fiets, via marktplaats een mooie Sparta gevonden, die worden echt massaal verkocht op mp, maar toen ik m uit probeerde viel het best tegen, wat een zwaar ding zeg, de frame maat was iets te hoog, maar zelfs dan, hij was erg zwaar en ik kon m zonder kind al met moeite vooruit krijgen. Na wat lees werk ben ik er wel achter dat alle moeder fietsen zwaar zijn.

Wie liep daar nog meer tegenaan? Ik denk erover om een normale fiets te kopen en daar een moeder stuur op te zetten. Een transportfiets is dan wel handig of niet? Omdat die al een dubbele standaard heeft.

Kan iemand me hierin adviseren?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb een gewone stadsfiets met zitje voorop; gaat echt prima. Geen dubbele standaard, dus wel even opletten met erin en eruit halen, maar ik heb absoluut geen last van ruimtegebrek ofzo... Gaat echt prima!

3. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Ik heb een Montego Liberty moederfiets met een Bobike fietsstoeltje voorop en als ik fiets heb ik niet eens het gevoel dat er bijna 10 kilo aan mijn stuur hangt en ik kom heel makkelijk vooruit. Fietst totaal niet zwaar dus ik ben erg blij met mijn moederfiets :D

4. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat kan natuurlijk ook, maar ben nogal stevig en vind wat extra ruimte tussen fietszitje en mij wel handig.

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK heb een gewone gazelle, geen moederfiets. Nooit bij stilgestaan eigenlijk. MAar mijn fiets staat als een huis op zijn enkele standaard. ZItje met kind voorop en dan kan ik de buggy er rustig opzetten.
    MEt wegfietsen heb je even een steuntje voor je voet nodig of even aanzetten met je been.
    Je kunt later altijd nog fratsen uithalen. Misschien is het wel niet nodig.

6. chila

chila Niet meer actief

Ik heb een sparta amazone moederfiets. Hij fietst heel fijn en helemaal niet zwaar. Vind het echt een superfijne fiets! En ook fijn nog beenruimte met m'n meisje voorop!

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb een Batavus mambo moederfiets, echt super. Heb totaal niet het idee dat er 9kilo aan mijn stuur hangt en een buggy aan de zijkant van mijn fiets, gaat super, fiets totaal niet zwaar, echt heerlijk.

8. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het fietsen ging nog wel, maar stoepje op met bijv. Kind en boodschappen zie ik echt niet zitten, maar t kan aan mij liggen. Heb al tijden niet gefietst :)

9. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, daar heb je wel gelijk in. Kom er net wel achter dat het rek bij een transportfiets in de weg kan zitten bij plaatsen van zitje.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb een moederstuur op mijn gewone fiets gezet. Hij blijft daardoor niet staan, omdat het stuur omklapt. Ik denk dat dat wel op te lossen is met een veer, maar goed ik red me zo prima. Vind het wel lekker dat ik normaal op en af kan stappen.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als je een moederfiets zwaar vindt zou ik zeker geen transportfiets nemen. Die zijn ook zwaarder dan gemiddeld omdat ze natuurlijk dat extra gewicht van het transportrek erbij hebben. Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen? Ik heb een Gazelle Miss Grace, dat is ook een zware fiets mét transportrek, maar ik fiets er inmiddels met gemak met 2 kinderen op. Went vanzelf.

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik zou eens een proefrit maken op de Giant Mio moederfiets. Giant is gespecialseerd in superstevig aluminium. Dus relatief licht en toch stevig.

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik ook de miss grace, hij is idd zwaar maar ik vind hem lichter fietsen als mijn fiets die ik hiervoor had, maar die was ook 15 jaar oud:cool:
    Onze dochter kan nog niet op de fiets maar wat ik me afvraag;
    Heb jij last van de bagagedrager voor met het fietsstoeltje voor?

14. pinda17

pinda17 Lid

5 nov 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb uiteindelijk een gewone batavus mambo gekocht. Ik ging eerst voor de mama-versie maar die was ongeveer even zwaar. Nadeel vd mama fiets vond ik de dikkere banden. Ik heb hiervoor op een batavus diva gefietst, die had ook dikkere banden en dat scheelt echt zo veel qua vooruit komen. Onze dochter gaat nu nog niet mee op de fiets, dus heb nog geen ervaring verder. Onze fietsenmaker zei ook dat je op een gewonestadsfiets prima je kinderen kunt vervoeren en als je twijfelt over de opstapruimte is een mama stuur een goedkoper alternatief denk ik! Succes met kiezen.:D

15. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb de cortina moederfiets, heerlijk met dubbele standaard en stuurslot. Zeker straks met twee kinderen. Wel iets zwaarder om te lopen ja, maar zeker niet zo zwaar als jij schrijft! (Is dat wel normaal?)

16. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een oude gazelle van 20 jaar oud. Maar dit was geen succes. Weinig tot geen ruimte tussen zadel en zitje terwijl ik echt heel slank ben. Verder ben ik ook niet zo lang dus kan ik niet met mijn voeten bij de grond en is het elke keer weer tobben met opstappen en remmen en afstappen. Uiteindelijk heb ik met het kind voor bijna niet gefietst en ben pas gaan fietsen toen hij achterop zat. Dat gaat wel prima. Eigenlijk had ik een fiets moeten hebben die een lagere inch-maat heeft zodat ik al zittend met mijn voeten bij de grond zou komen. Maar ja, oude fietsje was nog goed en ik heb ook een auto.

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahaha, dat verschil in leeftijd van 15 jaar tussen de fietsen zal wel verschil maken denk ik ;).

Ik heb een voorzitje van Bobike en daar passen de voetensteuntjes niet op door het transportrek. Ik heb ze er dus gewoon afgehaald, mijn zoontje heeft er geen last van. Ook heb ik een achterzitje van Bobike en die zit, zelfs met een speciale framebuisbevestiging, heel ver naar voren. Mijn dochter zit dus erg dicht op me. Zij heeft er vooralsnog geen last van maar tzt wil ik wel gaan kijken of het met een ander zitje beter gaat. Let daar dus wel op als je een achterzitje gaat aanschaffen. Misschien is verschillende zitjes bij de fietsenwinkel uitproberen een goed idee alvorens je er één aanschaft.

18. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik ook, bevalt super!

19. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL

Het voorstoeltje hebben we al, een YEPP ben dus benieuwd of dat wel past met de voetsteuntjes. Misschien dus toch maar eens passen...

20. misa

misa Niet meer actief

Ik heb de batavus mambo mama fiets. Ben erg tevreden, al fietst deze zeker wel wat zwaarder. En de originele standaard is niet wat. Ik heb nu een andere standaard gekocht, genaamd 'jumbo' of zoiets. Geweldig ding! Al met je natuurlijk altijd nog opletten, maar dit scheelt erg veel nu er twee kids en een buggy op zitten!

Maar een gewone fiets kan vast ook hoor. Deden ze vroeger toch ook? ;) En een dubbele standaard kun je ook los kopen.
    Die transport fietsen hebben trouwens van zichzelf al een zwaarder stuur, dan vaak nog een krat voorop en dan nog een zitje. Wordt het nog zwaarder, dat heeft mijn man namelijk ook.

Deel Deze Pagina