mijn dochtertje, nu 6 weken oud, huilt echt alleen maar als ze wakker is, ik wordt er echt moedeloos van. wel heb ik haar nu wat meer in slaap kunnen krijgen, dmv inbakeren, maar dit lukt niet altijd, en dan is het bal met haar. er werd gezegd, de 1e 6 weken is het moeilijkst, maar ik zie niet echt verbetering. ze zal toch niet zomaar huilen, krijsen?? ben al bij de huisarts geweest, ze is verder gezond, loop bij een osteopaat, helpt ook niet zoveel naar mijn idee, als ze onder behandeling is krijst ze het uit. ik ben gaan kijken hoelang ze per dag gewoon wakker is, enkom maar uit op ongeveer een kwartiertje, de rest is het brullen....ook als ze s nachts wakker wordt voor haar fles, is het niet zachtjes beginnen, nee meteen volaan!! meer moeders die dit hebben ervaren, en hield het ooit op??? zal ik dan echt een huilbaby hebben?? ze huilt toch niet voor niks zo hard? ik probeer echt alles goed voor haar te doen, maar echt tevreden lijkt ze niet, ga ik uren met haar wandelen gaat ze nog brullen in de wagen, en dat terwijl ieder babietje het toch heerlijk vindt? iemand nog tips? want ik ben echt radeloos zo onderhand.....
Hoi, wat zegt de osteopaat? En hoe vaak ben je daar geweest? En nee, dit is niet normaal, dus als de osteopaat verder niets kan doen, (alhoewel het wel normaal is dat je even wat behandelingen gehad moet hebben voordat het beter gaat: hier 4), zou ik om een doorverwijzing naar een kinderarts vragen. En je niet af laten schepen door je huisarts die zegt dat het vanzelf wel beter zal worden... in de tussentijd zit jij er wel mooi mee! (En ik weet nog van Thirza hoe ontzettend gestoord je hiervan kunt worden: het was een ware uitputtingsslag ).
hoi, ik ben nu 2x bij de osteopaat geweest, hij heeft wil haar nu over 3 weken pas zien, hij heeft in de tussentijd wel gebeld hoe het ging, ik heb hem verteld dat de ene dag beter is dan de andere, hij gaat nu overleggen met zijn collega, maar ook hij had wel al wat verbetering verwacht... bij de kinderarts heb ik wel al een afspraak, maar pas in mei, eerder was er geen plekje vrij, dit omdat de huisarts een klein ruisje op haar hart hoorde, maar niks ernstigs zei hij. ja idd ik zit ermee, en echt heel leuk vind ik het niet meer, zeker als je zo je best doet met alles...en dat ze maar door blijft gaan met krijsen, want huilen noem ik het maar niet meer.
Ik zou dit gewoon aangeven en dus zeggen dat er haast bij is... je kunt niet nog een tijd dit maar afwachten!
Ik weet niet of je dit wel wilt horen... Maar misschien heb je er juist wel wat aan. Mijn nichtje (is nu volwassen) heeft de eerste 3 maanden van haar leven gehuild. Wat mijn oom en tante ook deden, ze huilde maar door. 's Nachts deden ze oordopjes in om te kunnen slapen. Maar... Na die 3 maanden hield het op. Het blijkt dus dat meer baby's dit hebben. En meestal wordt het huilen na een week of 6 wel iets minder, maar met een maand of 3 schijnt het dat baby's echt iets meer plezier in het leven krijgen zeg maar. Hiermee wil ik niet zeggen dat je maar gewoon af moet wachten hoor. Ik zou nog een paar behandelingen bij de osteopaat proberen voordat je die afschrijft. Je kunt ook eens kijken op http://www.bioresonantie.nl/ om te kijken of ze eventueel ergens overgevoelig voor is. (ik weet trouwens niet hoe dat precies werkt, en ik denk dat het iets is waar je een beetje in moet geloven want anders ga je het waarschijnlijk niet eens proberen) Maar wat ik dus wel wil zeggen is, ook al vind je geen oorzaak, het zal uiteindelijk beter worden! Probeer dingen te vinden die ze wel leuk vind. Misschien in bad of onder de douche. Als ze dat fijn vindt, doe je dat gewoon iedere dag. Als ze de mobile leuk vind, leg haar daar dan steeds een klein poosje onder en ga er zelf bij zitten om te zien dat ze wel van dingen kan genieten... Het is echt heel moeilijk, ik weet het. Je wilt zo graag dat je kleintje gewoon lekker in zijn vel zit. Je wilt gewoon weten of ze misschien pijn heeft en wat je voor haar kunt doen. Ik vond het ook echt misleidend, dat mensen eerst tegen me zeiden van met 6 weken wordt het makkelijker, en daarna hoorde ik dus van die 3 maanden, dan ga je denken van ja als ze straks 3 maand is gaan ze zeggen van met 1 jaar wordt het makkelijker... Maar ook al heb je er misschien niets aan, het word ECHT vanzelf wat makkelijker, wat je ook doet. Heel veel succes meid, en je moet ook onthouden dat jij het goed doet! Dat je kindje huilt, betekent niet dat jij iets verkeerd doet.
Die 6 weken ligt er natuurlijk maar net aan wat er is. Bij darmkrampjes is dat anders, die zijn juist met 6-8 weken op het heftigst. Daarna nemen ze af, en na de 3 maanden zou het beter moeten gaan. Of honger/zuigbehoefte, maar dat gaat pas over met meer eten (maar dan zou ze ook rustig moeten zijn na een fles). Ik heb gelukkig niet zo'n huilertje gehad. Alleen een periode dat hij makkelijk overstuur te krijgen was in het begin. De eerste weken hebben we heel weinig prikkels gegeven, omdat hij daar heel slecht tegen kon. Dus amper bij andere op bezoek, vaste volgorde dingen, hem niet wakker maken voor bezoek etc. Hij nam ook makkelijk een slechte dag van mij over. Niet handig bij een moeder die richting postnatale depressie ging. Uiteindelijk is dit langzaam beter gegaan, zo rond de 3-4 maanden konden we wat meer gaan doen met hem.
@Miez: je weet dat de reden dat babytjes dan 'vanzelf' minder gaan huilen, vaak is omdat ze maar leren leven met de pijn? Ik heb als baby ook veel gehuild, mijn broer ook en bij ons beiden bleek op volwassen leeftijd dat er iets niet OK was met de wervels... (ik had al op de basisschool last van migraine: is achteraf daardoor gekomen). Mijn moeder had graag geweten wat er mis was.... Er zijn natuurlijk ook baby's waarbij je er nooit achter komt wat de reden van het huilen is, maar ik hoop voor TS dat dit voor haar niet geldt,
@ Rozemarijke: Dat wist ik niet. Maar ik denk ook niet dat dat bij alle gevallen zo is. Bij het geval wat ik aanhaalde, was er achteraf namelijk niets met haar aan de hand. Maar dat is wel heel erg zielig, zo'n kleintje wat zo'n pijn heeft.
Hoi Bij ons een soort gelijk verhaal. Toen ze 1,5 week was begon ze ineens veel te huilen en zelfs te krijsen. Ook zij huilde eigenlijk alleen maar als ze wakker was. Twee keer naar ha geweest. De tweede ha hoorde ook een hartruisje maar het huilen komt hier niet door. Wij gaan ook naar de osteopaat en volgens mij helpt dit gelukkig wel. Langzamer hand wordt ze steeds langer gezellig als ze wakker is terwijl ze nog maar een keer is geweest. Daarnaast heeft ze reflux waardoor ze mogelijk huilt. Dus hier zijn we ook mee bezig. Als je eerder naar de kinderarts wil kan je ook zorgbemiddeling via je verzekering aanvragen. Wij hebben zelf druk uitgevoerd bij het ziekenhuis omdat ze pas na 4 weken een echo kon krijgen voor haar hartruis. Nu kunnen we komende donderdag al bij een ander ziekenhuis doordat we erop aan drongen. Dus ik zou er gewoon achteraan gaan en anders zorgbemiddeling inschakelen. Veel succes. ps onze dochter is nu ruim 4 weken
Ook ons zoontje huilde erg veel. 3 keer bij een osteopaat geweest en zag weinig tot geen verbetering, werd er ook niet veel wijzer van. Toen ik voor de 4e afspraak na een maand pas weer hoefde te komen en het in die tussentijd alleen maar slechter leek te gaan ben ik op aanraden van anderen eens bij een chiropractor geweest (kijkt naar wervels en schedel), en dit heeft bij mijn zoontje veel veranderd. Voordeel bij een chiropractor is dat ze bij een eerste behandeling al kunnen zeggen of ze wat voor je kindje kunnen doen of niet en hoeveel behandelingen ze nodig denken te hebben.
hoi even een update....het is de afgelopen dagen wel wat beter gegaan gelukkig. ze heeft iets meer rust gekregen, meer geslapen, en minder gehuild. afgelopen maandag ben ik nog naar een andere huisarts geweest omdat ik gewoon helemaal gek werd en het zo zielig vond ze lag weer te brullen als een gek. deze huisarts vertelde mij dat alle babies huilen, de een wat meer dan de ander, en ik kreeg het idee dat ze vond dat ik overdreef, ze vroeg nl hoe het met mij ging en toen stortte ik in......hierdoor kwam het natuurlijk over alsof ik niks meer kan hebben, en dat ik bij het minste gehuil al overstuur wordt. en de reflux dat gaat vanzelf over, bedje wat omhoog, voeding indikken blablabla, hier heb ik wat aan zeg! kom over een maand terug dan kijken we verder, ik zeg jeetje zeg ik kom hier nu voor de 4e keer, ja wat verwacht je dan van ons? zei ze toen! al met al ben ik dus weer helemaal voor nix gegaan.. @suus heel toevallig maar bij mijn meisje is ook een ruisje gehoord op haar hart, morgen gaan we hiervoor naar de kindercardioloog, ze krijgt een ecg en een echo, spannend hoor. wie weet heeft het wel wat te maken met het vele huilen...succes ook jullie! liefs
de kindercardioloog is nu in een ander ZH, heb maar even rond gebeld, want wachten tot mei is eigenlijk niet normaal, nu kan ik gelukkig morgen al terecht.
Hoi Bij ons dochtertje was alles oke qua hartruis. Hopelijk bij jullie ook Succes met het huilen! Ik weet hoe vervelend het is en wie weet ontdek jij iets wat bij jullie kindje helpt! groetjes
Marr, wat vervelend voor je (zacht uitgedrukt). Ik weet hoe ongelooflijk gek je er van kunt worden, en machteloos, en verdrietig... het is echt gekmakend he. Mijn zoontje is nu bijna 6 weken. Hij huilde al vanaf het begin. Wij zaten al bij de osteopaat EN de kinderarts voordat hij 2 weken was, want het krijsen was immens. Er werd reflux geconstateerd en bij de osteopaat ook een ´vastzittend´ bekken en iets in zijn nekje (nekwervels). De behandeling bij de osteopaat heeft zeer goed geholpen, maar ons kindje ging toch opeens erg achteruit en ontwikkelde zich echt tot een huilbaby. Ik was wanhopig en mijn kindje op z´n minst oververmoeid... zooooo zielig. Zooo veel pijn en last en altijd en eeuwig dat worstelen, voor de voeding, na de voeding, en steeds minder slapen. Toen ik ging roepen: het lijkt wel of ik mijn kind steeds gif geef! ging het me dagen: koemelkallergie! Osteopaat, cb-arts en kinderarts waren het ermee eens en we zijn overgegaan op nutramigen, speciale voeding. We zitten nu op dag 5 en hij heeft nog best wel wat avonden gekrijst, maar dat lijkt vooral door de overgang naar andere voeding te komen. En de allergie zit nog in zijn hele lijfje. En zijn darmen worden nog wel erg geprikkeld, vandaar dat hij zich ook steeds wakker huilt. Het gaat heeel langzaam steeds wat beter en ik ben heel blij dat we zo snel mogelijk hebben gezocht naar oplossingen. wat ik wil zeggen: zou het koemelkallergie kunnen zijn? klachten lijken dan erg op refluxklachten (waar mijn zoontje trouwens nog altijd flink wat medicijnen voor krijgt) laat je ajb niet sussen, je moederhart weet wanneer iets niet klopt. Ik heb goed naar mijn kind gekeken en ik wist zeker dat dit geen gewone krampjes waren. heel veel succes, ik weet hoe vreselijk dit is. Amber