In februari gaan we met mijn ouderlijk gezin een weekendje naar center parks. Ons mannetje is dan zo'n 2,5 maand. Mag hij dan al het zwembad in?? En waar moet je allemaal rekening mee houden als je naar het zwembad gaat met een baby? Qua extra spulletjes meenemen enzo . En ook in zo'n park zelf: hoe zijn jullie ervaringen met een baby van 2,5 maand?
Wij zijn afgelopen weekend geweest. We hebben onze zoon mee het zwembad in genomen. Maar kort, max 15 min, en in het warmste bad. Dat zijn twee belangrijke punten. Wat het is erg vermoeiend en ze kunnen teveel afkoelen anders. Extra meenemen : hydrofielen, omslagdoek, water. Onze zoon kreeg meer dorst door de warmte dus hebben we een beetje water gegeven. Wij namen hem overigens in de maxicosi mee naar binnen. Mocht je dan onderuit gaan zit hij nog enigzins beschermd en je hebt een plek om hem te laten slapen als er geen box beschikbaar is. Maak aub wel altijd de gordels vast. Heb een keer een baby eruit zien vallen. verder is er overal wel een mogelijkheid om te verschonen en een fles op te warmen, maar ik nam een thermosfles gekookt water mee.
Je kan hem altijd mee nemen het zwembad in en dan daar kijken of je een paar minuten met hem in het bubbelbad wil zitten of niet. Ze hebben daar boxen en een soort van maxi cosi achtige dingen die je kan gebruiken. Onze kleine sliep heerlijk op een handdoek in de box. Ik had een badcape mee voor als ze uit het water kwam en droogde haar af en deed haar een romper en badjasje aan. Ze houd niet van kou. Zelf lekker een boek mee en relaxen maar.
Ik had altijd begrepen dat een baby in ieder geval het eerste prikje gekregen moest hebben. Dat zou voor mij een belangrijke mijlpaal zijn. Met onze oudste zijn we na 6 maanden naar sunparks gegaan. In het zwembad hadden we in ieder geval de luiertas mee richting het bad. We hadden hem zo'n uv shirtje aangetrokken om wat warmte vast te houden in het badje. Die kleintjes koelen toch vrij snel af. We hadden zo'n handdoek die je over het hoofd trekt met capuchon mee, om snel voor en achterkant te kunnen drogen. Ook een badcape om in te wikkelen zodra hij droog was (die natte handdoek koelt hij ook van af natuurlijk). Zowel zwemluiers als gewone luiers. Een plekje zoeken met een box in de buurt, waar je baby lekker in kan slapen. En natuurlijk een flesje, want zwemmen kost een hoop energie en dan komt de honger wat sneller. Waar wij ons op verkeken is wat die indrukken allemaal deden met ons mannetje. Na het zwemmen sliep hij heel diep en hij was de dag daarna nog erg moe. We konden dus op een week 3 keer naar het zwembad, op z'n gekst een uurtje. Wij merkten verder in het huisje dat ons zoontje het heel moeilijk vond om in een andere omgeving te slapen. Inslapen in z'n eigen bedje ging echt niet. Mama moest echt bij hem blijven en hij begon regelmatig te huilen 's nachts ( dat deed hij thuis na5 weken al niet meer, dus was voor hem echt apart, hield daarna helaas nog 3 maanden aan..). Verder was het heerlijk om met elkaar op pad te zijn, zonder alle andere dingen waar je je thuis zo druk om maakt. Heerlijk kneuterig genieten vond ik het.
Een uur voor zwemmen geen voeding geven. En zo plannen dat je na zwemmen voeding geeft. Door afkoeling gaan ze vaak slapen warmen zichzelf weer op. En dat kan beste met vol buikje. Niet Alle cp hebben soort maxicosi... Er zijn gezamelijke hokjes om alsgezin om te kleden. Als je binnenkomt eerst jezelf, dan je kindje voorzien van badkleding en als je eruit gaat eerst je kindje en dan jezelf afdrogen etc. Maxicosi is op die leeftijd erg handig. Ik heb in zomer swimtrainer rood gebruikt, Siem vond dat heerlijk Hij was10-15 wkn toen Je kindje net als in bad op je armen doorhebt water wiegen. Beste isbaby of peuterbad. Die zijn vaak de beste temperatuur. Grote bad vaak maar 30. Kan wel. Maar goed opletten dat jekindje niet te snel afkoelt
Mbt slapen in huisje cp. Bedjes zijn goed. Maar alsje kindje bv slechter inslaapt of zo evt thuis al in campingbedje oefenen zodat dat vertrouwd wordt en neem je die mee... Wij hadden die ook mee, maar als box. We hadden 2 slaapkamer. Waar Siem sliep gewoon alles op bedden uitgestald datje er makkelijk bij kunt. En aankleedkussen mee genomen.
idd alles wat er al gezegd is, ik vond het fijn om verschillende wikkeldoeken bij te hebben. ze koelen heel snel af! en lekker daarna een voeding geven, babys warmen van binnen op en kunnen zeker op die leeftijd zichzelf nog niet zo goed op temperatuur brengen en houden als het zo koud is. en als je weer naar buiten gaat zorgen dat hij heel goed ingepakt is om de temp verschillen klein te houden. wij zijn met mn schoonfamilie weekend weg geweest toen mn kleine bijna een jaar was, hij heeft er nog een week van bij moeten komen door alle indrukken en slecht slapen. en alle familie die de hele dag boven op hem zit waardoor hij niet fijn en rustig kon spelen.
Wij zijn naar Center Parcs geweest toen Mees 7 weken oud was. Hebben toen lekker met hem in het bubbelbad gezeten. Het andere water was nog wel te koud. Maar bubbelbad vond hij heerlijk!
Wij zijn naar Centerparcs gegaan toen ons dochtertje 3.5 maand was. Had idd extra wikkeldoeken en handdoeken bij voor haar. Ze vond het zwemmen super leuk, maar het is inderdaad vermoeiend voor ze. Gingen meestal voor een voeding zwemmen en daarna meteen aan de borst. Even slapen op de arm, nog een keer zwemmen en de douche in. Had ook zo'n babyfloot (zwemband) bij waar ze in zat. Enige minpunt van het park (Port Zelande), dat het water veel te koud was voor de kleintjes, zelf het baby bad was te koud. We hebben daarom wel even gekeken of ze niet begon te bibberen, dat was niet het geval. Ook haar zelf lekker laten spartelen, zodat ze in beweging bleef. Hebben ook aangegeven bij het park dat het water veel te koud was.
Daarom hebben wij voor in januari een huisje geboekt direct naast het zwembad, wil niet graag dat onze joolz gejat wordt!
Da's ook een goede tip inderdaad!! Dan nemen we voor de zekerheid de draagdoek maar beter mee ipv de kinderwagen, als we gaan zwemmen
Bij de cp's waar ik geweest ben hadden ze de watertemp. op borden geschreven staan. Ik zou met zo'n ukkie alleen in water gaan dat 32 a 33 graden of warmer is. Het grote bad is vaak zo'n 30/31 . Whirlpools zijn meestal het lekkerst qua temperatuur en ook groot genoeg voor je kindje . Ouder en kind zwemmen of babyzwemmen zou ik ook nog niet doen met zo'n ukkie (vaak geven ze dat ook in cp - voor de gasten) . Verder gewoon genieten - lekker wandelen op het park en genieten van de buitenlucht!
Idd.. Wij hebben de bugaboo.. Was veels te bang dat die gejat werd.. We hebben onze dochter gedragen in de draagdoek.. Lekker warm aangekleed!!! Idd maar kort int water en toen het warme bubbelbad in.. Badjasje, badcape en lekker in de box ( als je er 1 hebt, want bij ons vochten ze erom ) en dan nog een lekkere badlaken eromheen!! Ik nam ook geen maxi cosi mee naar binnen veels te vochtig..
Ik heb dit toevallig na gevraagd op CB gisteren. Onze zoon is ook 2,5 maanden als we naar CP gaan. Arts gaf aan dat het grote bad mag maar goed uitkijken of het niet te koud is. Bubbelbad o.i.d mocht niet omdat daar heel veel bacteriën inzitten. Jammer want dat leek me juist zo fijn.
Jeetje, dat is slecht zeg! Wij zijn afgelopen augustus in de Eemhof geweest, prima temperatuurtje hoor. Maar het is inderdaad wel vermoeiend voor ze, uurtje was vaak lang genoeg..