Wij hebben gaskachels. Mijn jongste mannetje heeft momenteel de tic om tussen de gleuven van de kachel in de wk van alles tussen te duwen: papier, kaartjes, een pen :x En blijkbaar nu iets van plastic, want elke keer als ik de kachel deze week even aanzet om de kou eraf te halen, stinkt het hier naar plastic (baaaaaaaaaaaah) Maar ik zie niks, kan ook niets uit elkaar halen (het is geen losse kap) Dus wie een idee heeft hoe dat er tussen uit te krijgen mag het mij vertellen!
plastic smelt er omheen heb het een keer in mijn oven gehad langs onze oven hing een magneet bord en zo'n lettertje van dochterlief viel erin kreeg het er alleen maar uit door hem eerst wat aan te zetten zodat het iets wat vloeibaar was en schrobben wij hebben er voorzichtig een schuurspons voor gebruikt. kan je er wel met iets tussen? in ieder geval maar aan leren dat hij / zij er absoluut niks tussen mag stoppen voor de volgende keer.
Ja, ik snap dat ik hem moet aanleren dat hij er niks tussen mag stoppen Maar inmiddels is het wel gebeurd Dit is nl een enorm dondersteentje, het is een schatje, maar hij bedenkt elke 5 min wel wat anders om uit te halen! Bij hem ben ik soms net een politieagent Ik kan er echt met niets tussen, het ligt volgens mij vooraan, ik heb wel een kachelborstel, maar moet ik even vanmiddag kijken of ik die er wel tussen krijg (ben er bang voor) . Wat denk je, gewoon de kachel laag aanzetten en dan met die borstel in een sopje, kijken of ik het weg krijg? Of heb jij of iemand anders nog een ander idee?
Mijn man zegt dat de kap meestal wel van de kachel af kan....fotootje zou handig zijn, maar ik weet dat dat lastig is....
Potverrrr, vraag ik aan mijn man of die kap eraf kan, is het antwoord: ja natuurlijk!....wat een.....(laat ik maar niet zeggen wat ik dacht :x) Laat ie me de halve week in die vieze plasticlucht zitten!! :x Vanmiddag haalt hij hem eraf en ga ik eens kijken wat ik kan doen. Ik dacht nl dat deze kap er niet af kon, dit is nl zo'n hele strakke roestvrijstalen geval. Ik krijg er zelf in elk geval geen beweging in, nu maar hopen dat ie er echt af kan!
Haha oké, nou ja die van mijn zei dat ie bijna bij alles kachels er af kan.....succes, hopelijk lukt het en ruik je binnenkort niks Meer.....
Succes en heb je niet zn glaskrabber voor je kookplaat? Waarschijnlijk krab je het er daar zo mee af!
In de zomer was ik ooit eens ineens 1 plastic trommelstokje kwijt, nooit meer gevonden, totdat we in het najaar de kachel aanmaakten.... Aha! trommelstokje gevonden: bovenop de kachel, door een beluchtingsgaatje geduwd door Jelle himself.... en dan net zover dat je er met je vinger niet bij kon om hem te pakken... En daarbij, hij zat inmiddels toch al vastgeplakt... Jeetje, wat een walm en wat een stank! Ik heb Jelle bij mijn schoonmoeder gedropt (kind was net anderhalf, ik zwanger van Jitte) en ik ben gaan peuteren met een sateprikker met een oude doek eromheen om het eraf te krijgen. De kachel een klein beetje warm laten, want inmiddels zat dat hele ding er op gesmolten. Gelukkig heb ik het er helemaal af kunnen krijgen, al realiseerde ik me pas later dat dat natuurlijk niet handig is geweest om dat zelf te doen, zwanger en al... Maar ja, voor zover ik kan zien heeft Jitte er niks aan over gehouden....
Hij moet inderdaad open kunnen. Bij ons is er ooit eens brand geweest door zo'n kachel. Ik had er als klein kind iets met lijm in gegooid Mn moeder was nog net op tijd... ik vind het die kachels nu nog steeds, enge dingen
wij hebben het hier gewoon met dreft gedaan nadat het een beetje was gesmolten tis gewoon een rot karwei en die kleintjes doen het toch wel ik weet het ag ze zijn gewoon lekker ondernemend
Man en schoonvader hebben de kap eraf gehaald en zijn met een schroevedraaier en een plamuurmes aan het bikken geweest. Daarna hebben ze hem netjes schoongemaakt van binnen en nu heb ik weer een frisse kachel! Ruik nu niks meer (gelukkig)