Ik heb al een paar post gelezen waarbij ouders zeggen dat hun baby kort slaapt, maar dan zie ik telkens 45 mins. Ik heb opgezocht dat een cyclus van een baby ook ong zo lang duurt. Nu slaapt ons zoontje veel korter overdag. Soms slaapt hij in na de borstvoeding maar dan slaapt hij max 15 mins. Dit zo'n 4x per dag. Hij gaat rond 19h naar bed en slaapt tot 7. Hij is nu bijna 4 maandjes oud. Verder is ie wel alert enzo en eet prima, maar ik vroeg me gewoon af of hij toch niet te korte slaapjes pakt overdag en of iemand tips heeft over hoe ik dit aan kan pakken zodat hij wat langer gaat slapen. Overdag deed hij eerst zijn slaapjes beneden. Sinds kort voed ik hem gewoon op bed ivm rust en dan slaapt hij daar, maar het blijven slaapjes van max 20min. Dan begint ie te draaien en te huilen en wil ie weer spelen. Als ik hem laat liggen, blijft ie miepen dat kan ie zon 15 min volhouden en dan gaat ie echt huilen. Dan pak ik hem vaak toch maar naar beneden. Dus alle tips zijn welkom
Ik merk bij mijn zoontje dat een strak ritme goed helpt. Wat voor hem inhoud: Wakker Verschonen Spelen Fles Boekje lezen Slapen En dit in strak 1.5 uur Ook al lijkt hij totaal niet moe, toch slaapt hij elke keer weer. Ene keer 45 min andere keer zo 2.5 uur
M'n zoontje heeft ook overdag bijna nooit geslapen en de nachten wel. Elk kind is anders hoor. Wel opletten of je baby niet over z'n grens heen is en dus oververmoeid.. M'n zoontje slaapt nu beter overdag dan dat hij ooit heeft gedaan zo'n 1,5 uur twee keer.
Mijn dochter heeft ook een strak ritme nodig. Probeer is na het wakker worden te voeden en niet voor het slapen. Hier is het nu wakker worden, voeden en dan spelen oid.. dan nu sinds een week na 75 min weer naar bed. Een week geleden was dat nog 60 minuten. Ik probeer altijd om haar wakker in bed te leggen soms gaat ze slapen soms gaat ze huilen. Als ze gaat huilen wieg ik haar een beetje slaperig op een kussen op mijn schoot en dan leg ik haar weg. En dan slaapt ze precies een uur. Bij mijn middelste deed ik ook altijd voeden voor het slapen en dan viel hij in slaap aan de borst maar dan was hij snel weer wakker. En dat was dus drama.. Nu heb ik het volgens baby in een droomritme gedaan en het gaat super! Succes!
Hier ook baby in een droomritme. Als niemand ergens last van heeft hoef je misschien überhaupt niets te veranderen?
Ik doe ook : Eten - spelen - slapen Overdag gaat dit prima, slaapt meestal 1-2 uur Ook veel aan baby in een droomritme gehad