Dreumes altijd honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaChantal, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ons zoontje (16 mnd) heeft altijd al wel veel gegeten.
    Maar het loopt nu echt uit de hand.
    Hij eet zo'n 10 boterhammen (zonder korst)
    Fruit, koek, crackers en wat avondeten.
    Soms nog toetje erbij.
    En nog vraagt hij om eten :(

Daarbij drinkt hij ook enorm veel. Zo'n 2.5 tot 3 liter.

Vermoeden is dat hij geen natuurlijke rem heeft, niet het gevoel dat hij vol zit.
    En qua vocht zou hij dit gewoon 'nodig' hebben dacht de neuroloog.

Maar, hij groeit er ook niet enorm op terwijl je dat wel zou verwachten.
    Vandaag gewogen en hij was 800 gram en 1 cm gegroeid in iets meer dan 2 mnd tijd.

Heeft iemand tips/ ideeën?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als er een mogelijke oorzaak achter zit is het lastig tips en ideeën te geven natuurlijk. Maar zelf zou ik wel beginnen met pas een nieuwe boterham, als de eerste op is (met korst dus). Ook zou ik echt niet meegaan in 10 boterhammen en nog crackers ook. Dan zou ik eerder rauwkost geven of extra fruit (tenzij hij van dat laatste ook al veel eet).

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ja fruit een hij ook al veel
    Korsten weigert hij, maar hij vind een hoop texturen ook echt niet fijn. Gekookte Aardappels weigert hij bijvoorbeeld ook. Maar gebakken wilt hij ze wel.
    Groenten weigert hij ook, proeft af en toe een hap en spuugt het uit.
    Geven hem dan niks in de plaats, wel een toetje.

Vaak is hij snachts ook wakker door de honger en dorst.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar hangt dat ook samen met de mogelijke afwijking, of is dat normaal dreumesgedrag? Want ergens zou ik denken als je bepaalde fruitsoorten eet, dan zou je ook bepaalde groente soorten kunnen eten (misschien in eerste instantie vrij fijn geprakt/gepureerd). Maar zoals ik al zei het is heel lastig hier als leek iets over te zeggen natuurlijk.. Lijkt mij heel lastig allemaal, succes!

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Geen idee.. Hij is sowieso 'anders' wat het ook lastiger maakt.
    Hij lijkt dingen niet echt te snappen.
    Kan hem wel zeggen dat hij iets moet opeten maar hij snapt er niks van.

6. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Goh.. dat lijkt me lastig. Mijn zoon is ook onverzadigbaar maar ik rem hem en ik bepaal hoeveel hij eet ondat hij dit zelf niet kan bepalen. Krijgt max 3 boterhammen, wel 4 stukken fruit, 3 soepstengels, een flinke portie avondeten en een toetje. Hij is dan overigens wel tevreden! Meer krijgt hij niet ook al weet ik zeker dat hij het op zou krijgen. Ik zou het toch eens aan een dietiste gaan vragen als ik jou was. Lijkt me ook niet zo gezond voor zijn etensbehoefte en patroon op latere leeftijd...

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Maar wanneer eet hij die 10 boterhammen weg? Wanneer ik dat overdag zou eten hoef ik ook geen groente/ avond eten. Misschien toch minderen met brood in de hoop dat hij in de avond meer honger heeft en goed eet en dus niet in de nacht honger heeft? Zeg maar wat. Dochter eet trouwens hier de ene avond wel goed en de andere weer niet.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hij word rond half 6/6u wakker.
    Eet dan al 4 boterhammen.
    Rond 8u nog 2 met papa mee..
    en tussen de middag nog 4.
    Rond 10u fruit
    Smiddags nog wat fruit en een rijstewafel/soepstengels

Avondeten lust hij weinig.
    Als hij het wel lust eet hij daar ook veel van.
    Als hij weinig eet krijgt hij kwark.

Snachts word hij regelmatig wakker.
    Vaak heeft hij echt honger.

Hij kan goed aangeven dat hij eten en drinken wilt.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Jeetje 10 boterhammen waar laat die het :$

Ik denk dat het lastig is voor ons om je daarmee te helpen omdat hij dus wss geen natuurlijke rem heeft.
    Zeggen de artsen niks hierover?
    Ik kan bijv mijn dochter gewoon zeggen dat ze niks meer krijgt maar die word dan snachts ook niet wakker, jouw zoon dus wel wat het een stuk lastiger maakt.
    Misschien volle producten geven? Ik zou opzoek gaan naar producten die goed vullend zijn misschien dat dat werkt?

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Misschien een rare vraag, maar is hij ooit getest op diabetes?

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Nee niet getest, volgens cb had hij dat niet doordat zijn groei lijn normaal is.
    volgende week wel een afspraak staan bij de huisarts.
    Wil sowieso wel weten waar het vandaan komt.

Diëtist hebben we wel bij gelopen, kan haar idd wel even bellen.
    Maar het is dit of alleen maar huilen.. en zij zei toen ook "geef maar wat hij wilt, het zal wel een oorzaak hebben".

Maar dat is nu juist lastig, misschien heeft hij wel gewoon niks.

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Zou idd door de huisarts dingen laten uitsluiten. Dan kan je daarna kijken hoe je dit ritme kan doorbreken
    Je geeft aan dat hij anders is, kan het zijn dat hij gefixeerd is op brood en daarom geen warm eten wil?

* zit even hardop na te denken*

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Of de schildklier?

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ja zou kunnen..brood is wel echt zijn 'favoriete' eten.

Maar vraagt tussendoor ook nog gewoon om fruit.

Als hij eten ziet is het al drama..
    Zodra hij al een verpakking hoort gaat hij met zijn stoel bij het aanrecht staan, stel je voor dat hij niks krijgt ;)

15. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wat lastig zeg! Zou inderdaad ook naar mijn huisarts gaan om het te laten onderzoeken en te kijken of er een oorzaak is.
    Vanuit daar kan je pas verder stappen zetten.
    Al vind ik de reactie van de diëtiste wel vreemd hoor.
    Wuift het makkelijk weg zo.
    Zelf zou ik proberen de aantal broodjes terug te brengen naar max 5
    Misschien kan je man tegelijk met hem eten, of in een andere ruimte.
    En wat meer rauwkost geven, zoveel
    fruit is ook niet goed zitten natuurlijk weer veel fruitsuikers in.
    Succes meis!

16. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet naar cb luisteren maar gewoon alles uitsluiten, ik vind hoeveelheid eten niet eens zo raar als hij geen avond eten dan eet, maar 2/3 liter drinken dat is een beetje verontrustend.

Heb je ooit geprobeerd hem warm eten s'midsags te geven in plaats van 4 boterhammen?

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Maakt het nog uit hoe donker het brood is? Wellicht dat meergranen beter vult dan volkoren? En ik zou tussendoor denk rijst wafeltjes geven. Zit weinig in maar is toch weer wat te eten.

18. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hoi,

zon klein kindje weet geloof ik niet goed het verschil tussen honger en dorst. Dus als hij dorst heeft kan hij denken dat hij honger heeft. Heel veel dorst kan wel wijzen op diabetes.

onze zoon is bijna 13 maand en eet/drinkt dit:

7u: fles 120 ml
    8u: droge boterham (wil geen beleg)
    10u: fruit (3/4 banaan, een peer oid), 100 ml diksap
    12.30u: 1 droge boterham, 2 plakjes worst, 100 ml water
    15.00u: rijstwafel, 100 ml diksap
    17.30u: bord warm eten (peuterbordje vol, groente en gekookte aardappels zijn favoriet, hij eet alles zelf met de hand)
    19.30u: kokosyoghurt
    23.00u: fles 150 ml

19. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Toen ik op t kdv werkte was er ook een jongetje dat zo 4 broodjes wegwerkte. Zijn moeder gaf aan liever echt niet meer dan 2 geven. En dat deden we. Moet wel eerlijk zeggen dat hij dan om 8.00 smorgens 6 sneetjes brood op heeft jullie degene zijn die het smeren en hem geven. Ik zou dan smorgens vroeg 2 sneetjes doen en om 8.00 nog 1 sneetje. Op is op...

Er zijn trouwens wel syndromen waarbij kinderen totaal geen verzadigingsgevoel hebben (prader willie oa dacht ik) en die blijven ook maar eten en eten. Zou zeker de medische redenen willen uitsluiten ook ivm met drinken en t zelf een beetje in de perken proberen te laten.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Dat is echt heel veel, ik dacht ook meteen aan diabetes of schildklier. Het is niet alleen dat er geen rem op zit.

Ik zou ook beginnen met korsten op laten eten, 2 boterhammen en als je meer wil eet je de korsten op. uk is 2.5 en afhankelijk van het brood of hij de korstjes eet.

Hij eet smorgens 1 tot 1.5 boterham(donker brood), tussendoor fruit of 1 cracker (lu cracker voltarwe) tussen de middag boterham 1 of 2 en wat fruit (als hij smorgens niet heeft gehad) tussendoor 2/3 mini koekjes of cracker/ soepstengel

Smorgens melk tussendoor thee of water, smiddags 1 keer hele slappe ranja. Savonds nog bekertje melk.

Wat voor brood geef je? Misschien eens kwark geven dat vult ook heel goed. Hopelijk kan de huisarts dungen uitsluiten. Weet je beter hoe je kan handelen zonder hem dingen te weigeren die hijnodig heeft.

Deel Deze Pagina