Zeker een leuke actie, wij doen ook al heel wat jaartjes mee. Leuke is dat via onze kerk naar aanleiding van deze actie een soortgelijke actie is voor kinderen in een bepaald arm land waar ze banden mee hebben (noem ik even niet ivm mijn privacy hier) en dat er mensen van de kerk mee gaan die ze zelf brengen. Die maken ook foto's die ze rondmailen en dan zie ik vaak mijn eigen dozen terug. Zo leuk! En dan al die blije kindergezichtjes. Geweldig!
Super goede actie. Bij ons op school doen ze ook elk jaar mee. Ga met zoonlief naar de action en kunnen een leuke doos vullen. Wij kiezen voor een kindje in de leeftijd van onze zoon.
Bij ons op school krijgen ze altijd een formulier mee en daar kun je een kaartje uit knippen voor een jongen of meisje en daar op aanvinken welke leeftijdscategorie. Misschien ook wel op de site te vinden
Hahaha wanneer je heeel creatief bent en kunt woekeren met ruimte... dan past er echt heeeeeeel veeeeeeel in zo'n doosje hoor Of je maakt er gewoon 2
Ja ik maak er sowieso 2, heb zelf 2 kinderen dus dan ook voor 2 kindjes een doos. Ik heb alles zoveel mogelijk uit de verpakkingen gehaald dat er meer in de doos past haha
Leuke actie altijd! Ik weet nog dat ik zelf als klein meisje mee deed aan de schoenendoos actie. Mijn moeder kocht dan wat dingen en liet mij en mn broertje altijd iets uit ons eigen speelgoed uit kiezen voor in de doos. Ik vond het altijd reuze stoer van mezelf dat ik iets aan een arm kindje ging geven Wat mijn moeder er overigens vaak in deed was: *Speltjes/elastiekjes/haarbandje. *Spelletjes. *Schoolspulletjes. *Kledingstukje een vestje of shirtje. *Washandje/zeep. *Balletje. *Pleisters/verbandmiddelen. O en ze liet ons altijd een tekening maken voor in de doos.
hier doenn we het vanuit de school. dus miss als het voor iemand tever rijden is naar een punt kun je voorstellen om de complete school mee te laten doen. dit dan doorgeven aan een punt en kan er miss wat geregeld worden met halen of brengen. hier komt er ook nog een muts oid in want vaak is het voor koude landen. die van ons bijv is voor oekraine.
@mamasuus: de regeltjes voor de Duitse schoenendozen zijn trouwens wel anders als die voor de NLe schoenendozen. Raar hè. Ik heb toevallig twee weken terug een foldertje meegenomen voor de Duitse actie. Maar daar mag je bijv wel weer bepaalde levensmiddelen in de dozen stoppen... terwijl het in NL absoluut "verboden" is.
Nog een aanvulling op de "verboden" artikelen. Geen hekserij-achtige dingen, mytische dingen toevoegen. Dus al hoe leuk wij het hier vinden... geen Harry Potter of Huis Anubis dingen in je doosjes doen. Oorlogsspeelgoed mag ook NIET.
Wat geweldig al die leuke reacties! Ik zie dat er een aantal mensen zijn die ook mee gaan doen. Echt super!!!! Ik heb er nog wat leuke spulletjes bijgekocht. Zo te zien past het net. Vanmiddag gaan we de doos versieren zodat we deze maandag in kunnen leveren. Bedankt voor het meedenken en jullie bijdrage, in welke vorm dan ook!