Nou dames, de actie Schoenmaatjes loopt op volle toeren. Zie hier twee foto's van het verzamel- en controlepunt in Groningen! Bekijk bijlage 203779 Bekijk bijlage 203780
O Wauw!! Wat leuk om te zien! Mijn deelname is heel leuk geworden; een leuke, bijzondere en leerzame ervaring met een hele gave schoenendoos als resultaat!
@hopmarjanneke, is het zo dat alles uit de dozen wordt gehaald en daarna opnieuw/anders wordt verdeeld over de dozen? Dat lijkt namelijk zo op de foto's?
ik vind het eigenlijk lijken alsof er een hoop spullen staan om dozen nog wat mee aan te vullen als dat 'nodig' is....
Tot wanneer kun je de dozen eigenlijk bij de inleverpunten inleveren, zie net dat het niet meer kan bij de schoenenwinkel. Dacht dat dat nog wel zou kunnen in december.
De school van mijn dochter doet ook altijd mee. Wij doen er de basisdingen in en ook nog iets van haarzelf gaat erbij. Ze had 3 springtouwen en eentje die gewoon nog nieuw was, heeft ze er bij gedaan. Zo leren ze ook om speelgoed weg te geven voor kinderen die het veel minder hebben dan zijzelf.
Het spul wordt inderdaad uit de dozen gehaald maar dat is om goed te kunnen controleren of alle benodigde spullen er in zitten. "Verboden" spullen worden er uitgehaald en vervangen door iets anders. Verder is het vaak, helaas te vaak , nodig om nog allerlei spullen toe te voegen van het "verplichte" lijstje. En verder stoppen we er ook nog vaak wat extra's bij wanneer een doos een beetje "kaal" is. Zit er echt veel te veel in een doos, dan wordt er evt spul uitgehaald en dat wordt dan aan een "kale" doos toegevoegd. Dit om te voorkomen dat 1 kind "alles" krijgt en een ander kind "niets" (even gechargeerd gezegd hè) Wat je in het midden van de tafels zit is het "aanvulmateriaal".
Moet je even op de site kijken tot wanneer de inleverpunten bij jou in de buurt open zijn. Of waar een controlepunt zit, mocht dat bij je in de buurt zitten!
Vandaag hadden we "volle bak" aan vrijwilligers en zijn er 1.003 dozen op de teller gekomen (dagrecord )) ) Ik verwacht dat we totaal over vandaag 1100 dozen hebben verwerkt. De dozen waarop geen barcode zit, worden niet meegenomen in de telling.
Heb nog niet alles gelezen maar wij hebben begin dit jaar voor edukans een schoenendoos gevuld en ik had er als extra voor een meisje een popje in gedaan, voor de jongensdoos had ik knikkers gekocht. Heel leuk, Tim vond het ook leuk om te shoppen voor de kindjes ver weg die daardoor ook naar school kunnen.
Op het de peuterspeelzaal hebben we de juffen die het zouden weg brengen naar een grote opslag plaats betrapt en zaten allemaal dingen uit de doosje te halen.echt ik stond te klapperen met me oren. wat een voorbeeld.
Uhm... waren ze het aan het controleren op verboden spullen misschien of waren ze echt aan het "stelen". Er is nl best wel een lijstje met spullen die er eigenlijk niet in mogen zitten (varkensknuffels ivm islamitisch geloof, religieuze dingen, oorlogsspeelgoed, vies/oud spul etc) Wanneer het echt "stelen" is geweest, dan is het echt te gek voor woorden!!!!
pennen enzo legde ze allemaal in hun kasten. Gelukkig zijn ze op het matje geroepen. en mochten de moeder opnieuw de doosjes vullen.
Jaaaaaa zeeeggggggg, dat is inderdaad niet de bedoeling van zo'n actie... dan ben je wel erg laag gezakt in mijn achting hoor.... Maar dan wel heel "fijn", kon even geen ander woord vinden, dat ze betrapt zijn!
De winkels bij mij in de buurt waren open tot 3 december. Ik zit wel vlak bij zevenhuizen, daar zou ik het naar toe kunnen brengen (dat is een controlepunt). Kan het bij de controlepunten tot later?
Goed voorbeeld zeg van die juffen! Beetje jatten van de arme kindjes...... Mis wel op het lijstje voor een meisje een haarborstel. Maar moet ook zeggen heb alleen pag 1 en de laatste gelezen .
Volgens mij kan het bij de controlepunten worden ingeleverd totdat ze sluiten. Controlepunt Groningen sluit 16 december, maar andere punten gaan nog tot halverwege januari 2012 door (en alles daartussen). Dus wat dat betreft, dan zou je gewoon even met Edukans moeten bellen of mailen.
Erg leuke actie inderdaad. Met mijn vorige school hebben wij een soortgelijke actie gehouden. Alle kinderen vulden een schoenendoos en die hebben we naar de voedselbank in de buurt gebracht. Alle kinderen van gezinnen die daar komen kregen in de kerstperiode zo'n schoenendoos cadeau. Ik vond het heel leerzaam en interessant voor de schoolkinderen. Wel een hele organisatie