hoi meiden, hier nog steeds drama met tandenpoetsen. als ze het zelf doet is het goed maar zodra ik echt over dr tandjes heen ga is het huilen schoppen en helemal overstuur. de buren zullen denk dat er heel wat gebeurt hier in huis. wa moet ik nou toch. wil niet dat ze slechte tandjes krijgt!!
Misschien heb je het al geprobeerd, maar wat wij altijd doen, is mijn zoontje mijn tanden laten 'poetsen'. Ik geef hem mijn tandenborstel in zijn handjes en daarmee gaat hij dan in mijn mond een beetje poetsen. Hij vindt dat zo leuk dat ik ondertussen zijn tandjes kan poetsen.
Ook hier is het eigenlijk continue een drama..... D eburen heb ik al 'ingelicht', dat als ze rond 19.00uur een kind helemaal overstuur horen gaan, dat we dan even tanden aan het poetsen zijn.... Nee, hier helpt ook bijna niets (en als het al helpt is het voor een paar dagen). Van het poetsen van mijn tanden, het lezen van een boekje, tot aan het klieren met een plumeau ). Ze gaat hier dus bijna elke avond in de 'houdgreep'. Denk dat het toch een kwestie is van gewoon volhouden...
Wij hebben het ook gehad en hier was het ook de houtgreep. Nu kan ik zonder probemen poetsen. Soms is het nog wel drama als er ook maar een beetje teveel tandpasta op de borstel zit.
hier nog steeds (wil niemand ontmoedigen ), maar onze zoon is erg gevoelig voor sensorische prikkels en met nme in zijn mond. Tanden poetsen is dus drama voor en met hem. Wat je kunt proberen - tandenpoets liedje zingen - uitleggen wat je gaat doen en dat je het heel zacht en voorzichtig gaat doen ( maar misschien is ze daar te klein voor nog) - in bad tanden poetsen en onderwijl laten spelen met badspeeltjes. - als ze wat groter is: beloningssysteem (doen wij bijv met nagels knippen: zelfde drama) - duidelijk afspreken: eerst mamma, dan mag jij zelf poetsen - samen een toffe tandenborstel uitzoeken in de winkel - met lievelingsknuffel ook tandenpoetsen (die dat natuurlijk heel leuk en helemaal niet eng en vervelend vindt...) succes!
Hier hebben we een tijd geleden ten einde raad de houtgreep toegepast en na een week of 6 ging het opeens beter. Nu is het geen enkel probleem meer en gaat het compleet probleemloos. Toch doorzetten vrees ik....succes.
Hier was tandenpoetsen drama nadat ik een andere tandenborstel had gekocht. Het was een ander merk dan de eerste. Nu heb ik een zelfde gekocht en is het minder drama. Al vindt hij het nog niet altijd leuk. Mijn tip is: probeer eens een andere borstel of andere tandpasta.
Welke tandpasta gebruiken jullie eigenlijk? Wij hebben van die zoete, heb laatst geprobeerd om met elmax te poetsen maar dan doet ze echt haar mondje niet open dus ben maar weer terug gegaan op die zoete.
hoi hoi ik heb dat ook echt al bijna 1 jaar lang ruzie met tanden poetsen maar nu had hij voor 1 maand antibiotica gehad 4 weken terug en 2 x per dag moest ik poetsen en hoppa in de houdgreep en na 3 weken jaja hij deed zijn mond zo open want hij wist dat die geen andere keus had en nu gaat het zo goed dat als ik met de tanden borstel aan komt heeft hij zijn mond al open dus meiden er is nog hoop en dat voor mijn giga drifkikkertje