Hoe oud was jouw kindje voor het eerst ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Niet een hoestje of snotneusje, bedoel ik, maar echt ziek met bijv koorts, overgeven (meer dan 1x) etc.

Was gewoon nieuwsgierig, ons aapje nog niet, terwijl ze wel al 4 weken naar het kdv gaat ofzo.

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Layla is bijna 2,5 en die is nog nooit ziek geweest (alleen verkouden)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wauw! Nooit koorts gehad dus ook?

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    1 jaar net geworden, toen kreeg ze de griep (aangestoken door papa).

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Goh, je ziet hier zoveel topics over zieke kindjes, dat ik dacht dat alle kindjes heel snel een keer ziek werden. Lekker zeg, dat dat dus niet hoeft!

6. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn zoontje kreeg met een maand of 8 voor het eerst koorts, overgeven heeft hij 1 keer gedaan. Gelukkig weinig ziek onze kleine man (is nu 18 maanden).

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier altijd al aan het pruttelen met luchtwegen en heftig exceem ed, maar bij 9 mnd zo ziek geweest dat ze m zelfs voor de zekerheid een nachtje in het zkh hebben gehouden.

Normaal heb ik een behoorlijk aktief kindje, maar op dat moment niets meer dan een lappenpop.

8. Romy1979

Er zal ook niet snel een topic geopend worden door mensen met als titel: Mijn kind is nooit ziek...hoe kan dat?

;)

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Eerste keer ziek met 3 maanden. Daarna regelmatig en het laatste half jaar is hij eigenlijk helemaal nog niet fit geweest. Mijn man heeft asthma en allergien en ik heb eczeem.....erfelijk belast dus. Mijn nichtje van dezelfde leeftijd heeft nog maar een keer koorts gehad. Het verschilt dus nogal per kind.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon bijna 3 weken geleden voor het eerst. Hij had 40gr. koorts en bleef zelfs gewoon liggen tijdens het verschonen enz... Man, wat heb ik gehuild! Hij was echt zichzelf niet meer. Hij had een beginnende oorontsteking en waarschijnlijk griep. Dit is begonnen enkele dagen na zijn eerste halve wendag op de crèche... ;)

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje kreeg het rs virus toen hij net 3 maanden was. Werd een paar dagen opgenomen in t ziekenhuis en daar heeft hij Mexicaanse griep opgelopen. Was best ziek daarvan. Heeft wel 2 weken geduurd. Hij is nu 5 maanden en is daarna niet meer ziek of verkouden geweest.

12. Alita

Alita Niet meer actief

onze oudste is nu 2,5 en is een keer ziek geweest...rond 1 jaar...ze had koorts was toen ook met de mex griep..papa had het eerst en daarna zij...of het nu de mex griep is geweest zullen we nooit weten

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na iedere vaccinatie wordt mijn zoontje ziek, dus dat is al vanaf 2 of 3 maand? Toen had hij dus al hoge koorts. Verder kreeg hij bij 2 maanden ook al de eerste 2 tanden door en daar was hij ook goed ziek van. Verder kreeg hij bij 6 maanden meningitis, dus heeft daar nog een tijd voor in het ziekenhuis gelegen. En hij gaat ook naar het KDV dus daar pakt hij ook iedere ziekte op. Vaak ziek dus! :(

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ze is nu 17 maanden en we hebben 6e ziekte, 2x luchtweginfectie, 1 x waterpokken, 2x overgeven en nu recentelijk nog een dikke vette oorontsteking achter de rug. De eerder bij een kindje in de opvang vastgestelde Hepatitis is gelukkig buiten de deur gebleven...Lang leve de KDV ;)

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Houden zo, zou ik zeggen en vooral niet te hard roepen;). Een kindje heeft tot 6 maanden nog de antistoffen van zijn/haar moeder dus is minder vatbaar voor virusjes. Na 6 maanden moeten ze het helemaal zelf doen. Mijn zoontje is voor het eerst met 7 maanden ziek geworden.

16. Romy1979

Potverdorie, dat is ook heftig zeg!
    Zeker die meningitis. Is hij daar weer helemaal goed van hersteld?

17. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Toen mijn zoontje 4 maanden was is hij opgenomen geweest omdat hij de mex griep had. Hij is heel erg ziek geweest toen. Met 6 maanden het zelfde verhaal alleen toen het rs virus. Daarna nog fikse longontsteking, tig oorontstekingen en een boel andere narigheid. Bij 13 maanden de neusamandelen er uit en sindsdien niet meer echt ziek geweest.

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Helemaal niets zinnigs over te zeggen dus als ik jullie reacties zie!! Ik dacht dat ze standaard ziek werden zodra ze naar het kdv gingen. En bij ons gaat het er niet per se heel erg hygienisch aan toe, wat ik overigens prima vind, ze moet toch weerstand opbouwen zeg ik maar ;). Maar het lijkt wel of we allebei super fit zijn, iedereen om ons heen is ziek en wij tot zover nog niet! (afkloppen idd, zelf ook geen zin om ziek te zijn, net 2 weken bv-dip achter de rug, wil ik ook liever niet weer!)

Wat sneu voor de kindjes die zo klein al veel ziek zijn geweest zeg, en voor de mama's (en papa's) idd, niet leuk om je kleintje ziek te zien.

@Romy, haha idd, nou ja, dit is dan min of meer de eerste x :)

19. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ons kereltje bij 7mnd de 5e ziekte, 4 weken geleden de NORO virus te pakken en nu een middenoorontsteking...gaat naar gastouder niet naar KDV...ohw enne..pa&ma "zijn (geheel buiten hun wil om) solidair met hun zoon, doen dus "vrolijk"mee met ziek zijn..........

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    18 maanden, en is tot dusver alleen maar verkouden geweest. Nog nooit koorts, o.i.d. gehad. Misschien helpt het dat ze 15 maanden borstvoeding heeft gehad? Dochter is nu 22 maanden.

Deel Deze Pagina