Zoon van 3 moet een bril

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Groentje, Jun 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    Hallo allemaal,

Ik heb hier wel al een ouder topic over gevonden, maar die is gesloten, dus toch maar een nieuw topic, sorrie.

Mijn zoon van 3 jaar en 2 maanden moet aan een bril. Na de ogentest op het CB zijn wij meteen doorgestuurd naar de optometrist in het ZH (zelf is het ons, de gymjuf en het KDV niet opgevallen dat hij slecht zou zien). Daar kwam uit: beide ogen +1, cylinder -2.
    Nu zijn wij deze week naar een aantal brillenzaken geweest in de buurt, ten 1e moesten wij ontzettend wennen aan ons zoontje met bril op (hebben we natuurlijk niet aan hem laten weten) en vonden wij hem geen enkel montuurtje leuk staan en ten 2e werd mijn zoontje het passen van monturen na de 3e winkel natuurlijk helemaal zat. Pffffff lastig hoor, we zijn van plan om morgen nog 2 winkels te bezoeken, maar daarna willen we toch een keuze maken, ook ivm mijn naderende bevalling.

Hebben jullie nog tips om hiermee om te gaan en van welk merk hebben jullie een montuurtje aangeschaft? We hebben bijv van Ray Ban (schrijf je dat zo???) wel een leuk montuurtje gezien, maar de kleur vonden wij niet leuk en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik zou geen 5 winkels afgaan, maar gewoon in de eerste een keuze maken en merk zou me echt niet uitmaken.
    En hoe je er mee om moet gaan? Gewoon de bril opzetten, hij zal zelf ook merken dat de wereld door de bril helderder wordt. Gewoon niet zo'n punt van maken

3. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

Feb 6, 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Hoi,

Mijn dochter heeft een ontzettend leuk brilletje van het merk JFrey.
    Niet de goedkoopste maar hij staat haar geweldig.
    De voorkant is roze,de binnenkant en de pootjes met bloemvormpjes blauw/groen.Zie foto.

4. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    He die staat haar echt leuk inderdaad!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zie op het kdv best veel brilletjes.
    Nike en Ray Ban heb ik gezien, bij andere viel het merk niet zo op.
    Of het nou slim is of niet om 5 winkels langs te gaan (passen is idd geen hobby van de meeste peuters) weet ik niet. Je wilt toch een bril waarvan iedereen zegt: wat staat die je goed!

Over het opzetten verwacht ik niet zo'n problemen. Met een 3-jarige kun je het best uitleggen toch? Geen grote heisa van maken van o wat zielig, maar zeggen dat hij dan beter kan zien. Net zoals.... (er is vast iemand in jullie omgeving die ook een bril heeft).

Hier hebben we het nog niet bij de hand. Zal nog wel komen; papa&mama hebben beide slechte ogen en een bril gekregen toen we 8 jaar waren. Gelukkig zijn de brillen van nu véél leuker dan die van toen!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Mamamissp wat een schattige meid!

Bij ons ook kans dat dochter een brilletje zal moeten. 30 juni afspraak bij optometrist, dus we wachten het af. Maar ga er geen drama van maken. ZOeken gewoon bij hans anders een montuurtje uit als het nodig blijkt te zijn. Heb al gezien dat er zat leuke montuurtjes zijn dus komt vast goed.

7. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    Bedankt voor jullie reacties!

MammaMissP: dat montuurtje staat je dochter echt leuk! Dat merk montuurtje heb ik volgens mij nog niet voorbij zien komen.

Ik maak er geen drama van, maar door die voorbeeldmontuurtjes ziet hij natuurlijk echt niet meteen beter, ze zijn natuurlijk nog niet afgesteld en er zitten gewone glazen in met stickertjes en vieze vingers erop. Ik kan mijn zoontje van 3 best veel uitleggen, maar ik neem hem al niet mee als ik voor hem kleding shop (pasen vindt hij vreselijk), dus brillen passen vindt hij natuurlijk ook niet leuk.
    En natuurlijk zijn er genoeg leuke montuurtjes, maar het moet natuurlijk nog wel staan.
    En mijn wederhelft heeft natuurlijk ook een mening en dat is niet precies dezelfde als die van mij :).
    Maar ik realiseer mij wel dat mijn wederhelft en ik ook gewoon aan het idee moeten wennen, ons zoontje moet er echt aan geloven. Komt ook nog bij dat ik vroeger echt een hekel aan mij bril had, lang leve de lenzen......

Ik was ook benieuwd of dat er tips zijn op gebied van leuke kinderbrillenmerken.

We gaan het vanmiddag weer proberen.

8. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    Ik realiseer mij nu dat sommige tips gaan over als het montuurtje eenmaal is uitgezocht en hoe je er hier in het dagelijkse leven mee omgaat en ik reageer over het passen in de winkel :). Over het mee omgaan in het dagelijkse leven, dat komt vast goed (ook al ken ik nog geen kindjes van rond de 3/4 met een bril op (zowel op KDV als bij familie en vrienden).

Lexie74, het is best een pittige oogopmeting bij de optometrist, er worden veel testjes gedaan. Krijgt ze ook druppels? Dan moet je er rekening mee houden dat ze de rest van de dag niet zo goed ziet (haar pupillen worden dan vergroot).

9. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    toen mijn zoontje ook met 3 zijn 1 e bril kreeg vonden we dat wel ff slikken, maar nu weten we niet meer beter. En hij ook niet, ze hebben heel snel in de gaten dat de bril er voorzorgt dat ze beter zien. Wij zijn inmiddels al aan montuur nr 4 bezig, nu een van esprit daar voor van specseavers, maar je merkt toch echt wel de kwaliteits verschillen. Het passen gaat hier nog steeds moeizaam, maar jah het moet. De 1 e keer was het een montuur ( en glazen hij heeft plus ) niet echt mooi, maar we hadden zoiets van hij heeft iig iets....en wij hadden spijt.......:D:D:D maar goed zijn we heel wat wijzer en weten we wat hem wel en niet staat. Er is zoveel te krijgen, maar wat ik vaak deed is alvast even voor kijken wat ik wat vond en dan daarna pas gaan passen.

10. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

Jul 22, 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hoi,

Ik zou ook niet nog meer winkels gaan bezoeken.. Mijn zoontje van 2 heeft sinds kort ook een bril. Hij heeft +10 :S. Wij hebben een stevig brilletje gekocht. Als hij aan het stoeien is of wat dan ook schrapen krijg je er toch wel in en na zijn verjaardag moet ik weer naar het ziekenhuis om te kijken of ze vooruit zijn gegaan of niet.. Anders weer een nieuw brilletje, want door het spelen gaat de bril snel achteruit! In het begin moest hij erg wennen aan het brilletje op zijn neus, maar hij had snel door dat hij met bril beter zag dan zonder en nu wil hij ook niet meer zonder. Wij zijn niet bij specsavers en/of hans anders geweest ofzo. Ik wilde wel een goed montuur wat kwalitatief sterk zou zijn dus bij een ietwat duurdere opticien geweest.
    Ik wil je nog veel succes wensen met het uitzoeken van een bril :D

11. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    Bedankt maar weer voor de nieuwe reacties!

Gisteren is het er helaas niet van gekomen om op zoek te gaan, we gaan het morgen proberen.

Heb even op internet gekeken, via kinderbrilonline.com kun je een foto van je kindje uploaden en dan verschillende montuurtjes 'passen'. Natuurlijk niet van alle modellen, maar dan kun je wel alvast een beetje een indruk krijgen wat zou staan / wat je te wachten staat (kun je alvast wennen). Dat hadden we misschien beter eerder kunnen doen. En misschien daarna zelf eerst even in een winkel gaan kijken. Maar we wonen niet in een grote stad, dus het is niet even snel binnenlopen.

Ik laat nog wel even weten als we eruit zijn!

12. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
    Onze heeft een echt mega mindybril. Ze vond het dragen op deze manier geen probleem

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon om je even te laten lachen... zelfs oma's bril kan leuk staan!
    Succes met het vinden van een leuke bril. Ik krijg van collega's te horen dat het vooral handig om een stevig brilletje te nemen!

14. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    MelanieL29: Een echte Mega Mindy bril, is dat een bril met een hoop roze? Sorrie, ik kijk weinig Mega Mindy met mijn zoontje :).

Cygnet2: leuke foto en een mooie kop met krullen heeft je kindje!

Gistermiddag naar een andere winkel geweest en we hebben 2 montuurtjes gezien waar we waarschijnlijk uit gaan kiezen, er wordt van 1 montuur een andere kleur op zicht besteld, dus als die binnen is, gaan we definitief kiezen.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Wat handig, die website om vast te proberen wat voor soort brilletje leuk staat. Scheelt weer uitproberen in de winkel.

Fijn dat jullie er nu (bijna) uit zijn. Een leuk montuur is in mijn ervaring wel belangrijk voor je zelfvertrouwen, al heb ik die ervaring zelf pas vanaf 8 jaar, niet vanaf 3 al.
    Stevigheid lijkt me essentieel, je wilt niet iedere maand een nieuwe moeten kopen.

@cygnet: leuk! mooie krullenbol, en wat staat die bril-met-kettinkje hem grappig.

16. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was 18 maanden toen ze haar eerste bril kreeg, had toen + 7 en + 7,5 , nu heeft ze + 5,5 en + 8.

ik haal altijd de brillen bij hans anders, ik heb een hans anders plan daar meteen genomen, betaal dan 6 euro per maand en dan heb ik altijd een bril voor 72 euro ,dat scheelt me enorm.
    mijn dochter heeft nu een mega mindy bril en die is ook erg flexibel .

groentje een mega mindy bril is knal roze.
    voor jongens hebben ze een mega toby bril ,die is blauw of een piet piraat bril die is bruin.

17. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    Hallo allemaal,

Nogmaals dank voor jullie reacties. We hebben de bril sinds afgelopen vrijdag in bezit en voorlopig gaat het goed. Mijn zoontje zet hem zonder protest op en houdt hem dan ook op. Af en toe wil die 'm af, maar als je na een uurtje de bril weer bij hem opzet, dan is het ook weer goed. Gisteren voor het eerst op naar het KDV en daar ging het ook goed.
    De kindjes die hem zonder bril kennen en hem voor het eerst met bril zien, kijken hem wel even vreemd aan, maar zijn al snel gewend. Wij als ouders moeten wat meer wennen...
    Ik vraag wel eens, zie je beter met de bril op, maar daar krijg ik nog geen antwoord op, maar nu heeft hij ook niet een hele grote afwijking. En hij is 3 jaar en 2 maanden, dus hij kan het misschien nog niet goed aangeven. En het voorzichtig zijn met de bril tijdens spelen/stoeien etc, dat is ook nog een beetje moeilijk, daar moeten we ook nog een weg in vinden, maar dat komt vast goed!

18. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mijn zoon heeft ook sinds zijn 3e een bril.
    Was idd even wennen maar nu vind ik het heel vreemd als hij hem niet op heeft.
    Wij zijn naar 1 goede opticien geweest daar had hij deze bril in het rood liggen.
    Die hebben we in het zwart besteld en was er eigenlijk meteen wel blij mee.
    Is een goede stevige bril waar de pootjes alle kanten op kunnen. Als meneer boos is is zijn bril altijd de dupe, die gooit ie dan op de grond. Zit nog geen krasje op! (rayban)

19. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Heb je een foto groentje?

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    mamamiss: super gaaf brilletje, mijn oudste dochter heeft een knalrose leuk he!!

Runner: Erg stoer montuur zou mijn zoon ook wel staan denk ik.

Groentje: Over stuk gaan dat ga zeker gebeuren!! Mijn zoon is er met zijn 9 jaar nog steeds goed in. Dan een voetbal er tegen poot eraf dan is iemand erop gaan zitten met omkleden met gym.:cool: Maar vooruit over het algemeen kunnen ze een hoop hebben die brilletjes. En krassen op het montuur hou je toch niet tegen. Al vind ik dat de kunststof monturen die nu in zijn dat je daar veel minder last van heb dan met die ze eerst hadden.

Share This Page