Op een markt staan...

Discussion in 'De lounge' started by Druif78, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ga volgende week op een markt staan. Ik heb het nog nooit gedaan en vroeg me af of jullie tips hebben.
    Ik wil voornamelijk babykleding en -spullen verkopen zoals autostoeltje, traphekje, babyspeelgoed etc.
    Is het handig om spullen van te voren te prijzen? ( vind het zelf altijd erg irritant als ik moet vragen wat iets kost) Of juist niet zodat er ruimte is voor onderhandeling?
    Wat zijn normale prijzen per stuk kinderkleding? Of speelgoed?
    Ik dacht aan ca 2 euro per broekje/ shirtje en 1 euro voor een puzzel of iets. Maar verkoop ook een little people garage bijv, wat is dat waard?
    En qua kleding: kan ik al zomerkleding meenemen om te verkopen of zouden jullie nu nog winterspullen kopen?

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ik zou het vooraf prijzen, als er geen prijzen op staan zou ik doorlopen, dan weet ik niet waar ik aan toe ben....
    Je gaat denk ik ook niet zeggen tegen een klant, "wat wilt u er voor geven?"

Verder zou ik zeker zomerkleding meenemen, zeker met het weer van nu :D
    Ik heb nog geen dikke Wintertrui aangehad :D

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Op een markt is het normaal om het niet te prijzen hoor .
    Zou wat zijn als je alles moest prijzen .
    Je kunt wel met speelgoed bwv een bak maken en erop zetten ' alles in deze bak 1€' oid

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Afhankelijk van het merk kleding zou ik een prijs maken.. Ik zou zelf niet zo gauw 2 euro voor een broekje if shirtje van de Hema betalen. In de aanbieding heb je die voor 4 euro.. Maargoed dat ben ik:p

Kijk even op mp anders, en maak dan een prijsje.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Goed; wél alvast zomerkleding dus ;) En dat prijzen... daar zijn de meningen dus over verdeeld.
    Nadeel van niet-prijzen is wel dat je iets heel graag moet willen hebben willen mensen echt gaan vragen wat het kost. Het is laagdrempeliger met prijs erop. Al schrikt het juist weer af als je te hoog gaat prijzen.
    2 euro voor een (spijker)broekje teveel? Zeker in de kleutermaten vind ik het niet duur, toch?
    Shirtjes kan ik me voorstellen ja, misschien 1 of 1,50? Ben het eigenlijk ook liever kwijt dan dat ik er de hoofdprijs voor moet :D
    Op marktplaats krijg je het ook vaak niet kwijt omdat er dan nog verzendkosten bovenop komen en die zijn tegenwoordig duurder dan het kledingstuk zelf! Je kan het dan haast beter in de aanbieding nieuw kopen! Als ik zelf spulletjes op MP zet dan hou ik er vaak rekening mee dat er nog wordt geboden.

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Juist nu zomerkleding, ik ga nu naar beurzen om zomerkleding aan te schaffen, winterkleding heb ik in oktober al gedaan.
    Niet prijzen, doe ik niet in ieder geval, ik kijk ook altijd rond bij mede standhouders en pas mijn prijzen daar op aan. T zou beroerd zijn als je iemand naast je heb staan die alle kleding aan 1 euro verkoopt, en daar sta jij dan met kleding dat veel hoger geprijsd is. Dan verkoop je niets.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    twee euo voor een merkloos broekje kan net. wil ik wel graag dat het er nog heeeeel mooi uitziet. shirtjes 50 cent of 1 euro. zou wel prijzen.

8. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik heb een aantal jaren geleden tijdens de koninginnedagmarkt met kleding van de kinderen gestaan.

Maat 50 t/m 128 zoiets. Ik heb twee stapels gemaakt op de tafel. Een stapel met € 1.- en een stapel met €2.-. Ik heb erboven grote stukken karton met de prijs gehangen. Het was echt graaien en grijpen, maar aan het eind van de dag was ik bijna alles kwijt! Het restant ging in de Humana-bak.

Ik heb die dag voor ruim 200 euro aan kleding verkocht. Altijd leuk om weer nieuwe voor te kopen toch?

Succes!

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    en als je veel verschillende maten hebt, bakken met maten maken. ik heb er echt een hekel aan als ik hele bakken moet door graaien voor een bepaalde maat...

en ik zou het wel prijzen, als het druk word aan je stand kun je niet iedereen tegelijk te woord staan, hoef je alvast geen prijzen te vertellen!

prijzen van kleding ligt eraan merk of niet. ik heb tijd terug 5 euro voor een retour broekje betaalt die echt nog heel mooi was, vond ik geen geld dus. maar voor een hema broekje vind ik het natuurlijk duur.

en als shirts nog mooi zijn heb ik er wel 2 euro voor over hoor!

dikke truien ga je denk ik niet verkopen maar shirts met lange mouwen wel gewoon

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    owww, ik word helemaal enthousiast! Goed idee van die 1 en 2 euro stapels! Ik heb zelf een kleding rek met 2 gedeeltes, ga denk ik een van €1 maken en een van €2 en dan op maat inderdaad. Vooral als ik zomerkleding ga verkopen is 1 en 2 euro wel mooi geprijsd.
    Denk dat ik dan toch ga prijzen inderdaad. en qua speelgoed, wat vinden jullie normale prijzen voor puzzels, houten speelgoed en fisherprice spul?

11. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    leuk dat je gaat verkopen! alvast veel plezier, altijd leuk zo'n dagje met allemaal mensen aan je marktkraam :)

prijzen is inderdaad goed idee! non-merk 0,50-2 euro, en merk kan je wel wat meer voor vragen als het er nog goed uitziet.
    het helpt om het op maat te sorteren, of soort kleding (broekjes bij broekjes etc.). grote stapels loop ik altijd voorbij... maar misschien anderen weer niet trouwens.

speelgoed ook kleine prijsjes. 50 cent voor een puzzel, mooi houten speelgoed mag wel wat meer en fisherprice spul kan ook wel wat meer. totaal afhankelijk van de staat en nieuwwaarde natuurlijk!

enne reclame maken helpt ook ;)
    waar ga je verkopen? :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,065
    3,859
    113
    Leuk, ik ga dit weekend ook een dag op een rommelmarkt staan. Wel vaker gedaan.
    Ik prijs niets, van sommige dingen spreek ik met mijn man van tevoren af wat we er ongeveer voor willen hebben. Daarnaast maak ik even een rondje over de markt om te kijken wat te concurrentie verkoopt en ongeveer tegen welke prijzen.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ga wel prijzen, ik zie er toch meer voordelen in, al kost het even wat werk. ik ga ook samen met mn man staan, ben benieuwd hoeveel het op gaat brengen! Ik weet wel dat ik laag ga prijzen, dan ben ik het tenminste hopelijk aan het eind van de dag kwijt :)
    En ik beperk me maar alleen tot de kinder-/babyspullen want we hebben een zolder met meuk staan van oude boeken en vazen tot campingspul, maar dan wordt het zo'n allegaartje waar ik persoonlijk met een grote boog omheen zou lopen als het andermans kraam was...

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wij hebben ook al een paar keer op de markt gestaan. De eerste keer hadden we wel wat andere spullen erbij staan. Je trekt daar toch ook wel mensen mee hoor. Zorg er dan wel voor dat je daar een stukje van je kraam voor reserveert.
    Qua kleding hebben wij de 2e keer ook alles voor een habbekrats weggedaan omdat we t liever kwijt dan rijk waren.
    Heel veel succes met de verkoop!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, ik weet niet precies hoe groot de kraam is. Voor mn gevoel hebben we alle ruimte nodig voor al het baby- en kinderspul :D Als ik zeker wist dat we ruimte over zouden hebben dan zou ik het andere spul ook mee nemen. Want je moet het dan idd wel apart kunnen leggen dat het geen onoverzichtelijke zooi wordt.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,065
    3,859
    113
    Wij hebben kinderspullen, maar ook heel veel andere dingen, compleet uiteenlopend. Vooral computerspullen zijn altijd erg in trek, voor sommige mensen snel alles wat een snoertje/accu/batterijen heeft. Al leg ik niet alles door elkaar.
    Je kunt ook wat spullen onder je kraam zetten die je gewoon na een uur of drie er op zet op de plekken die weer vrij gekomen zijn.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Computer dingen hebben we ook nog staan...
    Welke artikelen verkopen doorgaans nog meer goed?
    Ik kijk als ik zelf naar een markt ga eigenlijk vooral naar kinderspeelgoed.

18. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    leg het mooiste op de tafel zelf en minder mooie of de rest in een bak eronder met de prijs en maten er groot op. kan kunnen mensen zelf kijken als ze willen.

speelgoed erbij kan wel hoor, ik ga ook vaak naar kinderkleding markten en ben niet echt opzoek naar iets maar alles wat ik leuk vind en mn zoontje het komende seizoen past heeft mijn interesse. dus als ik naast de kleren een heel leuk stuk speelgoed vind heeft dat ook mijn interesse.

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Zo`n kleding rek is ook wel handig. Wij hebben pas ook nog op een markt gestaan.
    En zag er veel met zo`n rek, verkoop ook erg goed.
    En zeker niet te veel vragen voor de kleding, veel mensen die bij mij wat kochten omdat de buurvrouw er veel vroeg. En ik maar €1,00 per kleding stuk.

Ik heb het ook voor de tijd geprijsd. Wij vonden het erg makkelijk. Ook voor de klant.

En vergaat niet een stoeltje mee ne nemen. Eventueel wat te lezen en eten en drinken. Anders koop je daar alles en is de winst al weer op. :D

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Goed dat je gaat prijzen, vind ik ook erg fijn. Ik loop sneller door als er niet geprijsd is.

Kleding op maat. Ik heb er altijd een hekel aan als er een bak staat met alle maten door elkaar heen.

1 en 2 euro stapels zijn wel slim. Of misschien 5 halen 4 betalen anders?

Speelgoed en boeken koop ik ook graag op een markt.
    Ook wel kleding voor mezelf. Ook dit als het op maat ligt.

Veel plezier! Hoop dat je veel verkoopt.

Share This Page