sprongetje 6 maanden...........pfffff!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Hallo medecollega's... :)

    Ik vroeg mij af hoe jullie omgaan met het sprongetje van rond de 6 maanden.

    Noa is tot nu toe nog redelijk goed door de sprongetjes heen gekomen. Huilen, slecht eten of slecht slapen dat kende ik niet bij haar rond de moeilijke periodes.

    Maar nu...! Jeetje. Ik kan haar nog niet neerleggen of ze huilt. Draai ik me om? Huilen...nou ja, schreeuwen komt meer in de richting. Niks is goed voor het madameke! Het liefst wil ze dat ik haar continu blijf aankijken. Ja...dat kan echt niet he! Zelfs het badje (wat ze normaal gesproken het einde vind) is niet meer goed voor haar....huilen....huilen...huilen.

    Ik vind het heel vermoeiend en ik merk aan mezelf dat ik er geiriteerd van raak en opgejaagd.

    Hoe gaan jullie met die lastige periodes om?
     
  2. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij zitten nu middenin de 2e sprong. Merel doet hetzelfde als jou kindje. Huilen, niet naar bed willen, slecht eten (ik ben soms bezorgd dat ze uit kan drogen).

    Hoe ik ermee omga. Veel met haar praten en laten weten dat ik begrijp dat ze in een moeilijke periode zit. Ik let heel goed op haar. Wat ze wél leuk vindt doe ik heel veel. Ze wil allerlei nieuwe dingen zien en doen en die probeer ik haar zoveel mogelijk aan te reiken. Nieuwe speeltjes, nieuwe plekken zodat ze allemaal nieuwe indrukken opdoet en die kan gaan verwerken. Dat werkt bij ons wel aardig. Al kom je natuurlijk niet onder dat huilen vandaan. Dat "hoort er gewoon bij", klinkt zo klisché, maar dat prent ik mezelf de hele dag in. "Het hoort erbij" en "het is tijdelijk", zo kan ik me er aardig doorheen slaan. En vandaag hebben we een bruiloft en gaat Merel uit logeren zodat we weer even kunnen bijtanken.

    Veel sterkte ermee!
     
  3. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    O hier ook last zonnestraal! ik kom straks wel even vertellen, eerst Yara de fles geven!
     
  4. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Herken je verhaal wel hoor zonnestraal.
    Hier ook een sprongetje. Hiervoor geen een keer "last" van gehad en nou begint ze behoorlijk snel te huilen.
    Ze wordt ook ineens 's nachts weer wakker....was ik wel iets minder blij mee hoor.
    Verder heb ik ook het idee dat er tandjes gaan komen...heeft ze ook wel last van.
    Zal wel weer even blij zijn als het sprongetje voorbij is hoor!
     
  5. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Zo daar ben ik weer. Ik herken precies je verhaal! Hier de andere sprongetjes ook makkelijk doorgekomen, maar Yara gedraagt zich net zo als jouw dochtertje!
    Ze wil me gewoon constant heel dichtbij hebben, en ook het liefst dat ik haar dan iedere minuut kom entertainen.
    Ze huilt gauw, slaapt minder op de dag en drinkt haar flessen minder goed. Wie weet spelen hier de tandjes ook mee, het voelt al tijden hard en scherp aan.
    Hoe ik er mee omga? Ga er een stukje in mee, omdat het voor haar ook weer een verwarrende moeilijke tijd is, maar laat haar af en toe ook jengelen of even huilen. Ik wil ze nu toch ook een beetje beginnen te leren dat het niet altijd feest kan zijn. Verder ga ik veel met haar naar buiten, lekker wandelen.
    Voor jou moet het extra zwaar zijn omdat je er steeds in je 1tje voor staat..lijkt me echt moeilijk joh! Probeer even je kindje over te laten aan iemand anders als dat mogelijk zou zijn, en ga een paar uurtjes lekker even de stad in. Dat geirriteerde/opgejaagde gevoel is niet fijn voor je, en misschien kun je dat een beetje kwijt raken door even een adempauze te nemen.
    Probeer te denken dat het weer voorbij gaat, voor je het weet heb je je oude vrolijke meiske weer terug! Hou je taai!
     
  6. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    leef met je mee. hier ook een mega 6 maanden sprong.. ik hop dat die donkere wolken snel verdwijnen
     
  7. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Pffff.............vandaag weer een goede dag! Heerlijk, ze slaapt megaveel. Ze is waarschijnlijk hartstikke moe van de afgelopen dagen.

    @juut: bedankt voor je medeleven. Het valt zeker niet mee in m'n eentje. Ik mis mijn vriend enorm...., en kan er daardoor niet altijd evengoed voor haar zijn. Het is ook zo oneerlijk......

    Ik hoop dat hij ergens nog is en ziet dat we het redelijk goed doen met z'n tweetjes.
     
  8. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hoe gaat het nu met Noa? Gaat het beter en is het ergste voorbij?
    Hier wel heb ik het gevoel, Yara is weer een stuk vrolijker en slaapt beter!
    Enne...helemaal geen dank hoor! Ik was zo in shock toen van je topic, ben er echt ondersteboven van geweest.
    Het is inderdaad zo oneerlijk! Kan me voorstellen dat je hem vreselijk mist! Maar ik weet zeker dat ie ergens (of het nou vanaf een wolk is, vanuit de sterren, of gewoon vanaf je schouder) meekijkt, en hartstikke bere-papatrots is op jullie!
    Zo zwaar om overal alleen voor te staan, om alle beslissingen alleen te moeten nemen, om niet te kunnen delen..o ik hoop niet dat ik je hier nu verdrietig mee maak. Maar ik wil hiermee alleen maar even zeggen dat je een kanjer bent en heel, heel trots op jezelf mag zijn!
     
  9. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hier nog geen tekenen van een 6 maanden sprong, wel van tandjes....
     
  10. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    jeetje heb net zelf een topic geopend en nu lees ik ineens dit! Wat herkenbaar!
    Indy heeft dit dus ook exact en hiervoor ook absoluut geen last gehad bij andere sprongetjes...wat fijn te lezen dat het dus toch met een sprongetjes te maken heeft blijkbaar, want het zou wel heel toevallgi zijn dat alle baby´s ond deze tijd zo aanhankelijk zijn. Ik ben op het moment ook erg moe..Indy vraagt echt alle aandacht en wil inderdaad ook dat ik continu met haar bezig ben..als ik haar maar eventjes neerleg gaat ze huilen..dit heeft ze normaal dus nooit! Vind het ook best lastig een balans te vinden tussen laten huilen en toch oppakken...ik loop vooral sochtends veel met haar rond in de hangzak dat helpt wel..alleen kun je dan zelf erg weinig doen en dat is wel eens vervelend. SMiddags buiten in de kinderwagen heeft ze er weinig last van, maar zodra we weer thuis zijn..!
    Hoop snel mijn vrolijke meisje weer terug te hebben!
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oja hoe doen jullie het met slapen overdag..ze toch laten huilen totdat ze uiteindelijk in slaap vallen of dan maar niet naar bed?
     
  12. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hoi,
    Ik laat haar weleven huilen hoor. Vooral als ik weet dat ze moe is. Dit duurt dan niet zo heel lang en dan valt ze vanzelf in slaap.
    Ze heeft naast haar 6 maanden dip (zo noem ik het) ook nog eens last van haar tandjes.
    Ze wil de hele dag gedragen worden en bezig gehouden worden, maar ja dat kan ik niet blijven doen.
    Nu ligt ze lekker op een kleed te spelen en kan ik even wat anders doen....even hier kijken dus!
    Zal wel blij zijn als deze sprong voorbij is!
     
  13. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    had net mijn vriend aan de lijn (die is thuis met indy vandaag en ik aan het werk) en die zei dat ze ineens kan tijgeren en heel vrolijk is! Hopenlijk is het einde van de sprongetje dus in zicht!
     
  14. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    He missX dat zou lekker zijn!
     
  15. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou zeker ik hoop dat het echt zo is! en voor de andere meiden hier duim ik hard mee dat alle kindjes er snel doorheen zijn!
     
  16. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, want hier gaat het nog steeds wisselend hoor! Dacht ook even dat het ergste voorbij was, maar Yara is af en toe nog flink aan het mopperen. Ze slaapt ook echt weinig op de dag!
    Ik ga maar lekker veel met haar wandelen, dan vermaakt ze zich prima!
     
  17. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Vandaag was mijn dochtertje erg gezellig. Zou het sprongetje voorbij zijn of komt er nog wat?
    Ach ik zie het wel, maar ik heb vandaag weer heerlijk genoten!
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Nou hier kan ik er 1 af en toe wel achter t behang plakken haha.. Idd huilerig, op schoot willen zijn en aldoor mij in de gaten houden. Onrustig slapenen moeilijker in slaap komen. Is dit t sprongetje of tandjes?
     
  19. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Hier is het echt een combinatie van beide!
     
  20. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Zeer herkenbaar. Mijn zoontje slaapt nu, ik heb (eindelijk) inmiddels 50 minuten voor mezelf... Pfff...
     

Deel Deze Pagina