Welke leeftijd groter bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MEMK, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MEMK

MEMK Lid

23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje wordt eind augustus 2. Ik merk dat hij al flink uit zijn bedje begint te groeien. Hij slaat ook met enige regelmaat tegen de spijlen van het bed aan.

Wat is een geschikte leeftijd om over te gaan naar een groter bed? Twee klinkt nog zo klein/jong.

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Wij zijn over gegaan net voor 2,5 jaar denk ik?! Hij begon er uit te klimmen. En toen dacht ik oh nee dat wordt wat met een groot bed. Eruit komen, naast ons bed staan etc. Maar dit doet hij pas sinds zijn broertje er is, daarvoor nooit! Had ik nooit gedacht.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier met 2,5 jaar en hij was redelijk lang, maar lag altijd lekker opgerold, was soms nog een half ledikant vrij.
    Rond z'n 3e verjaardag werd zn zusje geboren en wilde niet dat hij het idee zou hebben dat zij z'n bedje inpikte, daarom dus ruim van tevoren de stap genomen zodat we bij evt problemen voldoende tijd hadden. Maar het was hier geen enkel probleem, vanaf het begin prima geslapen in z'n grote bed.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze dochter is met 2 jaar en 3 maanden over gegaan. Dit omdat haar zusje 3 maanden later geboren zou worden. Ze is naar een peuterbed gegaan. Ook zij sloeg regelmatig tegen het hoofdeind /spijlen maar had er geen last van. Ze lag ook vaak opgerold tegen het hoofdeinde aan.
    Hier geen problemen gehad met overgang naar het nieuwe bed.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    De oudste vlak voor zijn 2e verjaardag (ivm komst broertje). Slapen 's avondsging toen ineens een stuk beter. Zijn middag slaapje was toen wel over. De jongste ligt er nu met ruim 2 nog prima in. Hij blijft ook nog wel even liggen. Klimt er niet uit, is ook nog klein en dat stoten deden ze hier al zodra ze gingen rollen in bed.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Bij klimmen. Dat was voor onze jongste met anderhalf. De oudste van 3,5 slaapt nog graag in zijn (open)ledikantje.

7. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Mijn zoon van 2.5 heeft nooit een ledikant gehad. Heb dat nooit nodig gevonden.

En eerlijk, met 2.5jr slaapt hij nog in mijn bed. Vind het erg fijn. Maar kijk uit naar de tijd dat ik mijn bed weer voor mezelf heb.

En besef me nu dat dit totaal niet je vraag is en je dus ook niets hebt aan mijn opmerking.
    Sorry :oops:

Lijkt me een prima leeftijd voor groter bed. Mocht je er nog 1 nodig hebben, doe van mij staat te verstoffen :rolleyes:

MEMK en Fristi2012 vinden dit leuk.
  8. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Met 2.5 jaar ongeveer elke keer

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier bij 2 jaar (en iets van 2 maanden dacht ik) overgegaan naar een eenpersoons bed.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    De oudste met 1 jaar en 10 maanden, naar een peuterbad, omdat haar zusje in het ledikant moest.

De middelste is net 2 en slaapt nog in het ledikant. In oktober gaan we naar ons nieuwe huis waar ze een kamer gaat delen met de oudste en dan willen we haar naar een groot bed doen. Meteen een 1 persoons bed.

11. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Jongste van mij is net 2 dagen over en gaat prima. Hij is nu 100 cm 2 jaar en 9 mnd is hij. Paste niet echt meer maar sliep nog prima in zijn ledikant.

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Oudste met 2,5, hij klom met 1,5 al uit bed met slaapzak en al, maar sliep nog heerlijk in zijn ledikant. Toen zusje kwam heb ik hem in een 1 persoonsbed gelegd.
    De tweede met 2,5 jaar ofzo, toen wilde ze zelf.
    De derde voor hij 2 was, vond ik echt veel te jong, maar het was een noodoplossing, hij sliep zó slecht, en inderdaad hielp het grote bed wel een beetje.

13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier zijn de meiden rond 2 jaar naar een groot bed gegaan. Ging meteen goed eigenlijk.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Beiden net voor de 2 jaar... De oudste gooide zichzelf over de rand bij driftbuien. Dus dat was niet veilig meer.. En bij de jongste was ik er zelf klaar mee- het tillen werd zo zwaar. Jongste ging over naar een peuterbedje, vanwege de kleine kamer. Oudste ging gelijk naar een normaal bed over.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier laat ik haar er zolang mogelijk in, behalve als ze er uit gaat klimmen etc dan gaat ze over.
    In de vakantie 2 nachtjes in een groot bed geslapen en is ze er een keer uitgerold. Sliep wel gewoon door de mafketel, hebben er toen maar een matras naast gelegd.

Vulpen vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Beiden met 2 jaar ongeveer

17. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn jongste dochter wordt volgende maand 2. Ze krijgt eind deze maand een peuterbedje met valhekje. Ze begint te klimmen en we gaan haar kamer pimpen. Dus leuk dat ze dan meteen een groter bedje krijgt. Ik hoop dat het gelijk goed gaat. We gaan eind augustua naar italie en als ze in groter bed kan slapen scheelt dat weer slepen met een campingbedje.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Met 2 jaar en 3 maanden. Eigenlijk zelden problemen gehad met eruit komen. Ik was het ledikant wel zat :D

19. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Toen ze drie jaar werd, kreeg ze een groot bed en een ‘grote’ meiden kamer. Ze lag heel lang nog gewoon prima in het ledikantje :)

20. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Mijn dochter is op haar derde verjaardag over gegaan naar een eenpersoonsbed. Daarvoor lag ze nog heerlijk in haar ledikant. Ze klom er ook niet uit.

Deel Deze Pagina