Hallo, Mijn zoontje wordt eind augustus 2. Ik merk dat hij al flink uit zijn bedje begint te groeien. Hij slaat ook met enige regelmaat tegen de spijlen van het bed aan. Wat is een geschikte leeftijd om over te gaan naar een groter bed? Twee klinkt nog zo klein/jong.
Wij zijn over gegaan net voor 2,5 jaar denk ik?! Hij begon er uit te klimmen. En toen dacht ik oh nee dat wordt wat met een groot bed. Eruit komen, naast ons bed staan etc. Maar dit doet hij pas sinds zijn broertje er is, daarvoor nooit! Had ik nooit gedacht.
Hier met 2,5 jaar en hij was redelijk lang, maar lag altijd lekker opgerold, was soms nog een half ledikant vrij. Rond z'n 3e verjaardag werd zn zusje geboren en wilde niet dat hij het idee zou hebben dat zij z'n bedje inpikte, daarom dus ruim van tevoren de stap genomen zodat we bij evt problemen voldoende tijd hadden. Maar het was hier geen enkel probleem, vanaf het begin prima geslapen in z'n grote bed.
Onze dochter is met 2 jaar en 3 maanden over gegaan. Dit omdat haar zusje 3 maanden later geboren zou worden. Ze is naar een peuterbed gegaan. Ook zij sloeg regelmatig tegen het hoofdeind /spijlen maar had er geen last van. Ze lag ook vaak opgerold tegen het hoofdeinde aan. Hier geen problemen gehad met overgang naar het nieuwe bed.
De oudste vlak voor zijn 2e verjaardag (ivm komst broertje). Slapen 's avondsging toen ineens een stuk beter. Zijn middag slaapje was toen wel over. De jongste ligt er nu met ruim 2 nog prima in. Hij blijft ook nog wel even liggen. Klimt er niet uit, is ook nog klein en dat stoten deden ze hier al zodra ze gingen rollen in bed.
Bij klimmen. Dat was voor onze jongste met anderhalf. De oudste van 3,5 slaapt nog graag in zijn (open)ledikantje.
Mijn zoon van 2.5 heeft nooit een ledikant gehad. Heb dat nooit nodig gevonden. En eerlijk, met 2.5jr slaapt hij nog in mijn bed. Vind het erg fijn. Maar kijk uit naar de tijd dat ik mijn bed weer voor mezelf heb. En besef me nu dat dit totaal niet je vraag is en je dus ook niets hebt aan mijn opmerking. Sorry Lijkt me een prima leeftijd voor groter bed. Mocht je er nog 1 nodig hebben, doe van mij staat te verstoffen
De oudste met 1 jaar en 10 maanden, naar een peuterbad, omdat haar zusje in het ledikant moest. De middelste is net 2 en slaapt nog in het ledikant. In oktober gaan we naar ons nieuwe huis waar ze een kamer gaat delen met de oudste en dan willen we haar naar een groot bed doen. Meteen een 1 persoons bed.
Jongste van mij is net 2 dagen over en gaat prima. Hij is nu 100 cm 2 jaar en 9 mnd is hij. Paste niet echt meer maar sliep nog prima in zijn ledikant.
Oudste met 2,5, hij klom met 1,5 al uit bed met slaapzak en al, maar sliep nog heerlijk in zijn ledikant. Toen zusje kwam heb ik hem in een 1 persoonsbed gelegd. De tweede met 2,5 jaar ofzo, toen wilde ze zelf. De derde voor hij 2 was, vond ik echt veel te jong, maar het was een noodoplossing, hij sliep zó slecht, en inderdaad hielp het grote bed wel een beetje.
Beiden net voor de 2 jaar... De oudste gooide zichzelf over de rand bij driftbuien. Dus dat was niet veilig meer.. En bij de jongste was ik er zelf klaar mee- het tillen werd zo zwaar. Jongste ging over naar een peuterbedje, vanwege de kleine kamer. Oudste ging gelijk naar een normaal bed over.
Hier laat ik haar er zolang mogelijk in, behalve als ze er uit gaat klimmen etc dan gaat ze over. In de vakantie 2 nachtjes in een groot bed geslapen en is ze er een keer uitgerold. Sliep wel gewoon door de mafketel, hebben er toen maar een matras naast gelegd.
Mijn jongste dochter wordt volgende maand 2. Ze krijgt eind deze maand een peuterbedje met valhekje. Ze begint te klimmen en we gaan haar kamer pimpen. Dus leuk dat ze dan meteen een groter bedje krijgt. Ik hoop dat het gelijk goed gaat. We gaan eind augustua naar italie en als ze in groter bed kan slapen scheelt dat weer slepen met een campingbedje.
Met 2 jaar en 3 maanden. Eigenlijk zelden problemen gehad met eruit komen. Ik was het ledikant wel zat
Toen ze drie jaar werd, kreeg ze een groot bed en een ‘grote’ meiden kamer. Ze lag heel lang nog gewoon prima in het ledikantje
Mijn dochter is op haar derde verjaardag over gegaan naar een eenpersoonsbed. Daarvoor lag ze nog heerlijk in haar ledikant. Ze klom er ook niet uit.