schoenmaat 24 met 14 maanden, welke maat hebben jullie kids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovewinnie, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nou het leuke was dus ook dat ik 4 paar nieuwe zomerschoenen in maat 22 heb staan die hij nooit gedragen heeft! En dat waren geen goedkope schoenen ;) Gelukkig heb ik er iemand anders blij mee kunnen maken.

We zijn 19 juli op vakantie gegaan in schoenen maat 22, vervolgens heeft hij 2 weken op sandalen/slippers gelopen en bij thuiskomst (2 augustus) paste meneer zijn schoenen niet meer. We hebben bij 3 schoenenwinkels zijn voeten op laten meten (ik kon het niet geloven) maar hij had toch echt ineens maat 24!! :$

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

hahah bij 3 schoenenwinkels op laten meten :D kan me voorstellen dat je het niet wilde geloven als je nog 4 paar ongebruikte schoenen hebt staan. Ik sta ook van de prijs te kijken. Wat ze voor die kleine dingetjes durven te vragen!!

3. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft ook grote voetjes. Hij heeft nu met 14 maanden schoenmaat 23.
    Hij loopt los vanaf dat hij 11 maanden is.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb de voetjes opgemeten met een liniaal (hem laten staan op een stuk papier en daarnas opmeten) en kom uit op 13,7cm

mijn dochter was ook heel snel van maat 19 naar 21 gegaan maar dat vond ik nog redelijk zo rond 12 maanden (liep trouwens los voor 12mnd)

mijn zoontje had al grote voeten bij zijn geboorte dat scheeld misschien wel maar goed. hopelijk hebben ze nu even een stop met groeien want anders wordt het gewoon zielig :$. snap nu wel waarom hij niet omvalt haha

mijn nichtje is 3 maanden ouder, net zo groot en heeft maat 18/19. hele kleine voetjes dus maar liep ook al vroeg los hoor dus wil niks zeggen

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    #25 Gentle, 15 aug 2010
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
    Mijn dochter (bijna 1 jaar, 8,5 kg, 73 cm) heeft nu maat 17/18, maar schoentjes gekocht in maat 19. Die pasten, maar daar kan ze ook nog in groeien. Deze schoenenwinkel had geen loopschoentjes in kleinere maten :D

Ze liep trouwens al wel met 11 maanden, dus grote voeten zijn niet altijd een voordeel! Ik heb juist het idee dat ze met haar fijne lijfje gemakkelijker kan bewegen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoon zal nooit blijven staan op maatje 18 :) met zijn gewicht :). hij is 12,8 kilo. missschien daarom wel zulke grote voeten

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Demi is 23 maanden en heeft schoenmaat 23 (inclusief groeiruimte).

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Hey Lovewinnie,
    Ik begrijp je zorgen. Mijn dochter heeft ook erg grote voeten. Ze zit nu al tegen maat 27 aan! (met bijna 2½) Bij de geboorte had ze ook al zo'n grote voetjes (en handjes). Ze zat bij de geboorte klem met haar schouders. Toen mijn vader haar zag vroeg hij gekscherend of ik zeker wist of ze niet met haar voeten klem had gezeten :D Ik heb ze helaas toen niet gemeten.
    Met 14 maanden had mijn dochter maat 21, maar de groei gaat schokgewijs, dus het kan best dat hij straks gewoon wat langer stil blijft staan.
    Ik weet niet in hoeverre de maten nu al iets over later zeggen. Weet wel dat mijn nichtje als kind ook grote voeten had en nu is ze volwassen en heeft ze maat 38 (met een lengte van ongeveer 1.70)

Bij mijn dochter steken de grote tenen trouwens een cm uit, waardoor ze een maat groter moet dragen als wanneer ze gewoon gelijk waren.

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Mijn dochter is nu bijna 19 maand en heeft schoenmaat 19..
    Kleine voetjes voor een klein meisje dus!

(en ook zij liep al na haar eerste verjaardag, dus schoenmaten zeggen echt niets over het lopen hoor ;) )

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    maatje 19 nu

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Onze dochter is bijna 23 maanden en heeft maatje 22

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je die schoenen in een kinderspeciaalzaak hebt gekocht, hebben ze als het goed is de voeten opgemeten en de binnenkant van de schoen ook. Bovendien zit er 6 weken maat-garantie op, althans hier wel.
    Hier een 23 gekocht, maar hij struikelde steeds, waren iets te groot. Het was hun advies ("groeiruimte"), maar ik heb ze op eigen risico omgeruild voor een precies-pas-maat.

Als je dure goede kinderschoenen hebt gekocht, zou ik je zoontje daarop laten lopen en niet op slappe gympies.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    schoentjes waren 85 euro en weet eigenlijk niet of er maat garantie opzit of iets dergelijks. hun kunnen er toch niks aan doen dat zijn voeten ineens zo snel zijn gegroeit. misschien dat ik gewoon even er langs ga van de week. schoentjes zaten gewoon goed toen ik ze kocht dus het is echt niet hun fout. voetjes zijn inderdaad opgemeten toen door hun. schoenenzaak zit hier in de reeshof maar weet zo de naam niet.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier maat 17 had schoentjes gekregen van een vriendin want normaal geef ik die haar nog niet aan.

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is nu bijna 13 maanden en heeft maat 21

16. Mijn zoon is bijna 16 maanden en heeft maat 20

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wat een grote voetjes!! Milan is 15 maanden en zit tussen maat 20 en 21!

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    hier een meisje van 2 jaar met maat 22

19. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Met 16 maanden maat 20...ikzelf ben 28 met maat 35 dus ze heeft het niet van een vreemde :)

20. Emme

Emme Niet meer actief

Maat 20/21

Deel Deze Pagina