Over twee weekjes gaan wij voor het eerst kamperen met ons bijna twee jarig zoontje. We nemen de caravan van mijn ouders mee en gaan naar Italië. Nu is ons zoontje nogal een vrij kindje.... Dus ik ben een beetje bang dat ik heel wat moeite moet doen om hem in de buurt van de caravan te houden. Maar ik ben bang dat hij binnen een paar dagen de hele camping over wil gaan waggelen in zijn ééntje en mama er maar weer achteraan moet draven Heb al gedacht om een stuk op de één of andere manier af te zetten, maar heb ook geen idee hoe. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
hier een heel ondernemend mannetje, maar geen problemen gehad slapen deden we de cabine dicht met de rits zodat die te hoog was voor hem wisten we zeker dat die er niet uit kon, verder geen problemen gehad we stonden midden in het straatje alleen bestemmingsverkeer en hij speelde lekker in het straatje 2 tenten naar links en 3 naar rechts, geen moment gehad dat die weg wilde gaan, 1 keer voor het op het terras kwijt geweest was die achter de ober aan gelopen. Ik zou zeggen laat het over je heen gaan.
Je kind heeft de leeftijd voor het 'echte' opvoeden. Je kan wat dat betreft het hem ook heel duidelijk maken dat hij niet te ver weg mag. Geef duidelijk aan tot waar hij mag en wat de consequentie is van verder gaan (bijvoorbeeld een kwartier in de voortent spelen ipv vrij rondlopen) Als je dat niet ziet zitten: ik denk niet dat er veel dingen zijn waarmee je een stuk makkelijk kan afzetten. Je kan er wel voor kiezen wat extra haringen mee te nemen, deze een gedeelte op jullie plek neer te zetten en daar een lint doorheen te spannen. Heb je een hele duidelijke grens waarbinnen hij mag blijven. Weet alleen uiteraard niet of ditop jullie campingplek ook kna Overigens gaan wij a.s. zomer ook voor het eerst kamperen dus ben ook erg benieuwd
tja duidelijk zijn...wij kamperen met onze oudste vanaf dat ze 10 maanden is...dus die fase ook gehad. Duidelijk uitleggen tot waar hij mag gaan en als hij verder gaat, is het op een stoel voor de tent/caravan.
ik zou kiiken hoe het gaat en hoe het daar is. als het een rustig straatje is aangeven tot hoever hi mag (bijv tot de blauwe tent) en daar een conseuentie aan verbinden als hij zich er niet aan houdt. ik heb twee jaar geleden op een camping in italie gestaan daar waren ouders emt een peuter van ik denk bijna 2 die ze de hele dag in het campingbedje lieten spelen omdat ze anders weg zou lopen en ze dan zelf geen boek konden lezen. ik vond dat zo zielig en haar oudere zusje mocht wel vrij spelen. ik zou dus kiezen voor de vrijheid van je kindje en er dan om stebeurt op letten zodat de ander even wat kan lezen ofzo.
Wij gaan ook op vakantie met een peuter van net 2. Wij gaan proberen of het lukt met duidelijke grenzen... Maar onze man is erg ondernemend en nieuwsgierig.... We hebben een party tent mee. Mocht hij echt continu weglopen dan hebben we als backup een net mee. (Te koop in watersportwinkel) van 70 cm hoog. Deze kunnen we bevestigen rond de party tent. En dan heeft meneer een grote box van 3x3m. Ik heb het ook wel eens gezien met van dat groene gaas. Het is niet de eerste keus, maar mocht het niet gaan dan wordt dit plan B Fijne vakantie alvast!
Wij zijn een paar weken geleden op een boerencamping geweest met onze twee meiden (2,5 en 14 maanden ). Ik heb aan oudste dochter uit kunnen leggen dat ze rond mocht lopen en spelen, maar dat ze altijd mama nog moest kunnen blijven zien. Het was een redelijk 'open' camping met een heel groot veld, speeltoestellen naast onze plek dus dat was mazzel. En had ze dus ook echt veel ruimte om te spelen. Hetbhielp ook dat opa en oma een paar plekken verder stonden zodat zij mij konden helpen met inde gaten houden. Onze dreumes heeft zich prima vermaakt in het campingbedje dat we buiten als box hebben gebruikt en af en toe lekker tijgeren in het gras(ze heeft daar dus ook leren kruipen omdat schuiven over gras iets moeilijker gaat dan over de gladde tegels thuis ) Vriend was overdag gewoon aan het werk en ik was blij dat opa en oma ook op de camping stonden, zo kreeg ik ook een beetje vakantiegevoel omdat opa en oma meehielpen met zorgen
Als je een plek kunt uitkiezen is het handig om op een groot veld te staan. Dan kan je je kind goed zien. En vertellen tot waar hij mag komen. Natuurlijk zul je ook veel achter je kind aan moeten, maar dat hoort erbij. Wij gaan altijd kamperen en de kids zijn vanaf baby meegegaan. Mijn zoons zijn beiden wereldontdekkers, drukke stuiterballen en ook charmeurs. Vaak weten de mensen op de camping wel bij wie ze horen. Ik zorg er altijd voor dat als ik ergens ben waar ik ze gioed in de gaten moet houden, ze een opvallend kledingstuk aanhebben.
Alles wat hier boven staat doen/deden wij ook. Ook een bak/emmer/badje water bij de tent werkt hier perfect. Daar hebben ze vaak zoveel plezier van dat ze wel een tijdje in de buurt blijven
Wij huren altijd mobile homes en ik maak met de ligbedden een soort van hek waardoor de jongste niet weg kan kruipen...een grote box zeg maar van ons zitplekje voor de mobile home. Dat hebben we in mei gedaan en zullen we in sept in Italie weer doen. En dan uiteraard op dat plekje genoeg speelgoed en teiltje (badje) water en ze zijn zoet. Maar we waren hele dagen op pad, strand, zwembad, shoppen, wandelen... Ik vond het overigens bij het zwembad bewerkelijker