Fietsen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoe motiveer ik Chloe om lekker met haar vriendinnetje te gaan fietsen?
    Op de PSZ fiets te constant op een driewieler maar op haar loopfietsje en haar fietsje met zijwieltjes heeft ze nog nooit opgezeten.
    Ons sterke vermoeden is dat ze niet durft of bang is dat ze het niet kan:(
    Ze heeft hier in een buurt een vriendinnetje van dezelfde leeftijd en die fietst altijd en Chloe loopt dan maar mee.
    We hebben een paar keer haar fiets meegenomen naar de PSZ en alle kinderen fietsen erop en ja jullie raden het al behalve Chloe zelf;)
    We moedigen haar aan maar ze wil absoluut niet wat we ook zeggen of doen dus we zijn er maar mee opgehouden tot ze er uit zichzelf mee komt?
    Ervaringen of tips??

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier was dat ook zo. mooie loopfiets en gewone fiets maar geen interesse. ik heb het zo gelaten en ineens wilde ze op de loopfiets. nu vind ze het zo leuk dat papa haar sochtends op de loopfiets naar de creche brengt en hij er naast fiets.
    ook naar de winkel etc. wil ze op de loopfiets. op de gewone fiets vind ze niet leuk, noouja dat komt ook wel. ze hoeft van echt nog niet te fietsen ze is nog hartstikke jong.

het komt vanzelf wel, pushen heeft geen zin.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier een kind wat t liefste nog z'n fiets en loopfiets mee naar bed zou nemen, dus geen ervaring.

Wat zegt ze zelf als je vraagt waarom ze niet wil fietsen?

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik denk dat je het niet teveel moet gaan motiveren..
    Ieder kind is anders..ik denk dat ze het op eens wel leuk kan gaan vinden..net zoals met veel dingen doen kids alle op hun eigen tempo.

Ze zal vast ooit wel kunnen/gaan fietsen!

En ze snapt het wel want ze kan prima trappen op een 3 wieler op de psz!

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Als ik vraag waarom ze niet wil zegt ze ik vind het niet leuk, en dan op heel zachte toon, beetje eng!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar fietsen op een driewieler is ook anders dan op een gewone fiets.
    Misschien moet je het samen eens voorzichtig proberen?
    Dat ze samen wel durft om het te proberen...

Maar het is wezenlijk een andere beweging met je voeten ook omdat je met een driewieler naar voren trapt en met een fiets naar beneden.
    Wist ik ook niet... Maar onze dochter durfde wel te fietsen maar niet harder dan wij liepen. Terwijl op kdv op de driewieler je compleet van je sokken werd gereden.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Maar we krijgen er haar met geen mogelijkheid op!

8. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Probeer eerst eens een step ofzo. Dan leert ze haar evenwicht ook kennen. S.dochter durfde eerst ook nooit op haar fiets omdat ze bang was om te vallen. Op de step wilde ze wel en een paar maand later stapte ze zo op haar fiets en nu is ze bijna getrouwd met dat ding!

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ook een step neemt ze aan haar hand en gaat ermee wandelen, sorry dames:)

10. Saskia78

Zelfs niet als jij d'r vast houdt?

En step was hier ook heel lang geen optie hoor.
    Zeker niet zonder zijwieltjes :)
    (En ik heb nog nooit een step met zijwieltjes gezien)

Maar uiteindelijk kwam het vanzelf goed....
    Op een dag opperde ze zelf dat d'r zijwieltjes eraf moesten...
    Net als dat ze op een dag zelf vond dat ze wilde fietsen en wanneer ze wilde steppen.

Alleen duurt het gewoon wat langer. Voordeel is dat zodra ze daadwerkelijk wil ze ook gewoon opstapt en wegracet

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dan moet je t gewoon laten rusten, komt vast ooit vanzelf wel weer een keertje.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja denk dat ik dat ook maar doe!

13. Saskia78

Je hebt weinig keuze palmie :)

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Haha ja ben er ook bang voor:D

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje fiets gewoon niet, hij vindt het niet leuk of zo...3wie ook niet,een fiets kopen vind hij wel leuk.hij fiets alleen heel eventjes halve rondjes draaiend 4 meters of,staand op de trappers,niet zittend op zadel.dat ook alleen als ik hem vraag.hij pakt zijn fiets nooit zelf.
    we gaan vr hem een skelter kopen denk ik..hij is niet bang of zo...hij kan het gewoon nog niet.of n trap auto?tja...(dan gaat hij nooit fietsen denk ik)

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Belize, tja dat kan ook nog, misschien vind Chloe het ook wel helemaal niet leuk, hem misschien iets om over na te denken;)

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan je haar niet gewoon laten "fietsen" op een zelfde soort driewieler als bij de peuterspeelzaal? Als ze daar wel op fietst?
    De rest komt dan wel vroeg of laat. Blijkbaar doet het haar weinig dat haar vriendinnetje wel al fietst.

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    We zijn eigenlijk niet van plan aangezien ze al bijna 3.5 is nu nog een driewieler te gaan kopen!

19. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Palmie hier hetzelfde hoor. Exact hetzelfde. Alleen op de driewieler, geen haar op zijn hoofd die op de fiets of loopfiets gaat. Ja, aan de wielen draaien, prachtig haha. Maar nee, niet erop. Wij hebben een rode Winther driewieler, daar is hij nog steeds enorm gek mee. Die zijn ook wat groter. Ik denk, het komt allemaal wel. Toch? Je kan ze toch niet dwingen, dus ondanks dat ik er soms wel wat mee in mijn maag zit (wil je het echt niet proberen?), fietst hij vast wel op zijn achttiende!

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Gelukkig haha hoe oud is jouw zoontje?

Deel Deze Pagina