Grrrr!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spoiled, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Even van me af schrijven, misschien stel ik me aan.

Mijn zoontje hebben we nog steeds niet gevaccineerd. Ik zit echt met mijn handen in het haar of ik het wel wil doen. Ik lees allemaal enge verhalen (indianen verhalen?) over de bijwerkingen na een prik. Dit varieert van epilepsie tot kindje dat sterft.
    Ik ben er nog niet over uit.

Nu heb ik dit kenbaar gemaakt op het CB, dat ik nog enorm twijfel en hier dus nog even mee wacht. Beide wijkverpleegkundigen als de artsen reageerden heel positief en begripvol. Ze snapten dat het een grote stap kon zijn en gaven me alle ruimte en tijd om erover na te denken, heel fijn natuurlijk.

Nu was ik bij het CB, wegen en meten en daarna afspraak met arts. Zoontje niet geprikt. De vrouw die hem had gewogen en gemeten kwam ik de volgende dag bij een vriendin tegen. Ze kwam de hielprik en gehoortest afnemen bij de baby en ik was er met kraamvisite.

Ze kwam binnen toen ik op t punt stond te vertrekken. Zegt ze: "Heeft hij nog gereageerd op zijn prikje van gister?" Ik: "Nee, hij is nog niet gevaccineerd, ik wil er mee wachten." Ze reageerde verder niet.

Nu spreek ik die vriendin, zei ze dat die vrouw dus had gezegd dat ze er helemaal niet blij mee waren dat mijn zoontje niet gevaccineerd is.

Hoe weet zij dat? Ze wist niet eens dat ik hem niet gevaccineerd had en ik vind het ronduit brutaal dat ze dit achter mijn rug om zegt. Pffff, vind het zo'n raar actie.

Misschien stel ik me aan, maar de volgende keer dat ik haar daar zie ga ik er wat van zeggen.

Sorry voor dit lange verhaal.

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik vind het inderdaad ronduit asociaal dat die vrouw met andere mensen over haar cliënten praat.. Ik zou er zeker wat van zeggen ja.. Ookal ken jij diegene waar ze het tegen gezegd heeft, dit hoort ze absoluut niet te doen!

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ja, dat vind ik dus ook. Eerstvolgende keer dat ik haar zie (ze doet alleen het wegen en meten samen met 3 anderen, dus ze is er niet altijd), zal ik aangeven dat ik het niet netjes vond dat ze zoiets zegt achter mijn rug om.

4. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik zou een klacht indienen...zij hebben toch ook zwijgplicht?

5. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik zou het echt niet weten. Zij is geen arts of verpleegkundige (doet wel de hielprik en gehoortest), maar voor de rest alleen de administratie en wegen/meten.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    dat is schending van de privacy.
    dat mag niet binnen de gezondheidszorg, ook de mensen van de administratie mogen geen gegevens met derden delen.
    klacht indienen!

7. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je wel op de hoogte van wat er zoal kan gebeuren als een baby niet gevaccineerd wordt?
    Misschien wel de moeite waard om je hierop in te lezen.

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Het is je eigen keuze of je, je kind wel of geen prikjes wil geven.

Iemand die werkzaam is, in de gezondheidszorg mag geen gegevens of informatie vertrekken aan derden. Tenzij je hier toestemming voor geeft.

Dat heb je dus niet gedaan dus had zij stil moeten wezen.

Wat ik niet weet of er gesproken mag worden in de vorm van...

"wij hebben een ouder waarvan het kindje nog geen vaccinatie heeft gehad."

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Dat wist ik niet, Panter. Ik ga erachter aan.

@Romygizmo; ja dat weet ik.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    toen je zei 'nee hij is niet gevaccineerd etc' wist ze waarschijnlijk ineens om welke baby het ging. omdat je zelf gezegd had dat hij geen prik had is er hier geen sprake van zwijgplicht.nou, is het eigenlijk niet goed dat je weet dat men bij CB toch achter je rug je beslissing niet zo goed vinden? ik vind eerlijk gezegd niet zo erg zo een opmerking. het gaat om iets,prikje, dat zoveel mensen gewoon laten doen zonder daarover iets te vragen of uitgebreid lezen.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

ze zei het zelf toch dat haar baby geen prikje heeft gehad!!!dat zegt ze toch bij begin topik?

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb een opleiding in de zorg en ben ook werkzaam geweest in de zorg totdat ik moeder werd. Het is absoluut verboden om de situatie van patiënten met derden te bespreken, zelfs al zijn zij daar zelf bij of vertellen zij zelf bepaalde delen van hun situatie. Alleen als de betreffende persoon uitdrukkelijk toestemming geeft, mag je iets bespreken met een derde. Dit betreft niet alleen feitelijke informatie, maar ook hoe je als hulpverlener over een bepaalde situatie denkt.

Idd klacht indienen hoor!

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben zoiets ook een keer gehad trouwens. Lucas had buikgriep, mee naar de huisarts die ons doorstuurde naar de spoedeisende hulp. Drukke hectische middag en avond, dus nog niemand op de hoogte gesteld. Belde schoonmoeder ineens 's avonds "goh, waren jullie met Lucas naar het ziekenhuis"? :(

Bleek dat de assisstente bij de HA een vriendin was van mijn schoonzusje, die liep daar stage en had de boel even doorgebrieft...
    Op zich niet erg, want ze mochten het best weten, maar toch niet erg netjes!!

14. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Die opmerking maakte ze niet naar mij, maar naar die vriendin (die nog van niks wist, want ik kwam haar op de hal tegen en de vriendin lag op bed). Vind t asociaal dat ze het niet tegen mij zei, maar tegen een ander.

Deel Deze Pagina