Ik heb een superschattig kind van bijna drie... maar de laatste week wordt ik soms knettergek van hem... Hij zit echt in de welbekende "waarom" fase..... Echt, ik denk dat hij het wel honderd keer op een dag zegt.... Alles wat ik zeg of aan hem vraag wordt steevast beantwoord met... Waaaaarooooooooom??? Hoelang duurt deze fase??
Ooooohhhhh, ik wilde hier ook een topic over openen! Ik wordt er ook echt gek van! De hele dag: "Mama gaat dit of dit doen." "Waarom?" "Omdat hier en hierom" "Oh. Waarom?" "Daar en daarom". En dat bij elk gesprek wat je hebt. Het is geen spelletje zoals ik vroeger ook wel eens deed. Bewust overal "Waarom" op vragen. Maar ik wordt er wel echt gek van. 99 keer kan ik er tegen maar eens in de zoveel tijd is het antwoord ook: "ZUCHT, DAAROM". Soms weet ik het antwoord ook gewoon niet. Die van mij is inmiddels net 4 geworden. Doet het al geruime tijd. Ik kan het me niet eens herinneren. Maanden in elk geval. Succes!!
Hahahah en dan zometeen krijg je niet alleen waarom maar ook nog "hoe kan dat nou?" ik probeer vaak ook de vraag terug te brengen bij hem: "waarom denk jij nou dat die man daar parkeert?" (Zoon vraagt 100x per dag waarom mensen parkeren zoals ze geparkeerd staan) soms kriig ik echt hele leuke antwoorden terug