Mijn dochter van 5 heeft echt kleine voeten. Ze zit nu in maat 26. En dat zit ze al sinds vorige winter. Haar voeten staan nu al een jaar stil qua groei. Ik maak me er niet echt zorgen om hoor, maar de meeste kinderen hebben op die leeftijd toch al gauw maat 29? Hopelijk haalt ze het van de zomer weer een beetje in
hier ook een meid met maat 26 hoor (aug2011) Ik denk dat je vooral naar lichaamsverhouding moet kijken om te zeggen of het klein is of niet. Mijn dochter is helemaal een spinnetje, voeten maat 30 zou dan gekker zijn
Het is niet heel groot, maar ook niet heel extreem klein dan toch? Hier maat 29 bij 4,5, maar mijn oudste had toen al maat 32. dus ja, wat is normaal.
Wel aan de grote kant, maar het zegt niet zoveel. Mijn oudste had dat destijds ook en hij is nu ruim 9 en zit in 35/36, nog groot, maar het groeit steeds minder hard.
Hihi ik ben 32 en heb maat 34 Maar on topic: onze dochters zijn 4,5 en zitten nu net in maat 26. Qua kleding hebben ze ook nog maar maat 98; ukkies dus.
Ik heb ook 2 jongens met relatief kleine voeten. De oudste is 7,5 jaar en 120 cm lang en heeft (net) maat 29. De jongste is 5 jaar en 110 cm lang en heeft maat 27. Hier zitten ze gemiddeld echt een vol jaar in 1 maat.
grote kant inderdaad. Onze dochter is gemiddeld qua lengte; 1.19 met 6 jaar - en maat 32/33 nu. Dat is ook al niet klein. Oudste is redelijk lang met haar 8,5 en haar laatste paar schoenen (gattino -geen idee of die groot of klein vallen) waren maat 37 (!) . Ik heb zelf maat 42/43 - dus ben bang dat ze mij achterna gaan
Mijn oudste meisje 9 jaar heeft maat 39 Mijn middelste jongen 6 jaar heeft maat 35 En mijn jongste meisje 2 jaar heeft maat 25 Hier leven ze allemaal op grote voet als er naar het gemiddelde gekeken wordt,maar qua lichaamsbouw past het wel bij de kinders. De oudste 158 cm De middelste 130 cm En de jongste 97 cm
Mijn dochter van 6 1/2 heeft maat 28 en ze is 110cm Ook erg klein, maar het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de ouders.
Dat is idd wel aan de grote kant, maar misschien stagneert het straks wat meer. Mijn zoon van bijna 9 heeft nu 34
Tja ook daar zit variatie in, toch? Mijn bijna vier-jarige heeft maat 25. Grote zus had op diezelfde leeftijd maat 26, maar was wel ietsje kleiner dan mijn jongste nu is. De jongste is dus langer, maar heeft kleinere voeten, andere verhouding dus. De middelste is bijna 8, ik gok zo'n 1.25-1.30 m en heeft maat 34. Ik vind dat ze best grote voeten heeft, maar haar nichtje (zelfde leeftijd, zelfde lengte) heeft nog grotere . Mijn oudste is bijna 10, ik gok 1.50 m en heeft maat 37. Hij zal zeker in de buurt van zijn papa komen (maat 46).
Dat is in elk geval groter dan de schoenmaat van mijn zoon van 7. TS: Niks om je zorgen over te maken. Die voeten groeien ook in spurten. Zo sla je soms ineens een schoenmaat over.
Onze dochter van 7 is ong 1m15 en heeft maat 29 en de jongste dochter 2 jaar jonger is 1m10 en heeft maat 28.