Weet iemand dit? Onze zoon zit op de peuterspeelzaal, voor 2 ochtenden. Ik betaal nu 68 per maand. Vanaf volgend jaar valt de peuterpeelzaal onder de kinderopvang. En gaat werken met dezelfde uurtarieven. Ik kan dan toeslag aanvragen. Ik werk niet, mijn partner verdient echt boven modaal. Ik ben bang dat me dit veel meer gaat kosten per maand. Iemand hier ervaring mee...?
Jep...hier is dat afgelopen jaar veranderd. als jij niet werkt wordt jouw werkgeversdeel vergoed door de gemeente. Je zal zoals het bij ons was niet veel meer gaan betalen dan dat je nu doet.
Ja bij ons ging de prijs wel omhoog, ze bleven daar ook eten. Maar zal bij elk anders zijn. Maar volgens mij betalen jullie nu al best veel, bij ons was de prijs eerst veel lager. Dus zou het goed kunnen begrijpen dat het dezelfde uur tarieven zijn. Wel allemaal ingewikkelder vind ik. Ben er gelukkig nu vanaf heb geen kinderen meer op de peuterspeelzaal.
Vind het echt prut. Het gaat maar voor max een half jaar, want daarna is hij 4 en gaat naar school. Dat wordt een hoop extra administratie.
Dat laatste is het dus. Hier was het een jaar en dat zit er volgende week op Hier betaalden we voor de wijziging 45 euro per maand. Daarna 150 maar wij hebben beiden een inkomen
Ik kan je niks garanderen maar bij ons bleef het voor gezinnen met 1 inkomen rond de 60/70 euro. Misschien alvast een proefberekening doen op de belastingdienst.
Hier opent binnenkort een psz. Voor ouders die beiden werken is het 120 euro voor 2 ochtenden waarover ze dacht ik kot konden aanvragen en voor ons als eenverdienersgezin is het 57 euro. Door de subsidie van gemeente dacht ik? Geen idee wat ik moet gaan betalen als ik straks weer als gastouder ga werken. Dan zijn we geen éénverdienersgezin meer natuurlijk. Beetje onduidelijk
Hier is er subsidie voor als ouder(s) niet werken. Mijn dochter heeft een VVE-indicatie vanwege een taalachrerstand door gehoorproblemen, ook dat is gesubsidieerd. Wij betalen straks 40 euro per maand voor 4 ochtenden per week.
Wij betaalden in 2015 159,- per maand voor 2 ochtenden. We werken allebei en verdienen samen veel meer dan modaal.
Maar dat heeft toch niks te maken met 1 of 2 werkenden? Gewoon met het geld wat je per jaar verdient. Althans hier werkt dat wel zo... gewoon gebaseerd op jaarinkomen... en je regelt alles net zoals met een kdv/gastouder Wij moeten straks rond de140 Pm gaan betalen voor 2 ochtenden... krijg dan nog wel KOT terug...wat uiteindelijk neer komt op ongeveer 80 netto per maand Maar ook dat krijg je alleen als je beiden werkt..
Hier wel omdat bij 1 werkende je helemaal geen kot hoefde aan te vragen...je betaalde een eigen bijdrage en de gemeente subsidiërde de rest. Die proefberekening die ik adviseerde bedenk ik mij nu heeft dan dus ook geen zin. Daar hadden de 1 verdienende gezinnen helemaal niks mee te maken
Hier heeft het wel te maken met 1 of 2 werkenden; als er 2 ouders werken, heb je recht op kot. Als er 1 of geen ouders werken, heb je geen recht op kot en wel op subsidie van de gemeente. Hoogte van subsidie is afhankelijk van het inkomen.
Hmm ik heb gelijk eens even gekeken... Er staat wel bij als je niet onder de wet kinderopvang valt oid dan moet je een bijdrage betalen, gebaseerd op het inkomen.. Beetje jammer dat ik dan 140 moet betalen(bruto) en een gezin met 1 werkende dan met hetzelfde inkomen betaald maar 40! Ik zie dat de max gaat tot 180.000 pj... en dan betaal je maar 118 Pm.... Vind dat dat vreemd in elkaar zit of ligt dat aan mij?
Ik kan geen proefberekening maken voor 2018. En als ik hem maak voor 2017, kom ik ook niet verder. Want je krijgt geen kinderopvangtoeslag als 1 partner niet werkt.
Ik werk ook niet en wij gaan 140 euro per maand betalen ongeveer. Volgens mij scheelt het per gemeente, hier heb je dus als je geen kot kunt krijgen een inkomensafhankelijke bijdrage, die varieert van 17 tot 180 euro per maand. Ach ja, de gemeente vindt dat we het kunnen missen en dat is ook wel zo, maar ik vind het toch best veel voor 2 ochtenden .
Ja dat klopt... maar dan betaal ik nog steeds meer als die 40... terwijl het jaarsalaris hetzelfde is