Peuterspeelzaal onder kinderopvang, toeslag?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by JJ1980, Jan 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Weet iemand dit?

Onze zoon zit op de peuterspeelzaal, voor 2 ochtenden. Ik betaal nu €68 per maand.
    Vanaf volgend jaar valt de peuterpeelzaal onder de kinderopvang. En gaat werken met dezelfde uurtarieven. Ik kan dan toeslag aanvragen.

Ik werk niet, mijn partner verdient echt boven modaal.
    Ik ben bang dat me dit veel meer gaat kosten per maand. Iemand hier ervaring mee...?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Jep...hier is dat afgelopen jaar veranderd.
    als jij niet werkt wordt jouw werkgeversdeel vergoed door de gemeente. Je zal zoals het bij ons was niet veel meer gaan betalen dan dat je nu doet.

3. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Ja bij ons ging de prijs wel omhoog, ze bleven daar ook eten. Maar zal bij elk anders zijn. Maar volgens mij betalen jullie nu al best veel, bij ons was de prijs eerst veel lager. Dus zou het goed kunnen begrijpen dat het dezelfde uur tarieven zijn. Wel allemaal ingewikkelder vind ik. Ben er gelukkig nu vanaf heb geen kinderen meer op de peuterspeelzaal.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vind het echt prut. Het gaat maar voor max een half jaar, want daarna is hij 4 en gaat naar school. Dat wordt een hoop extra administratie.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat klinkt al positief. Ik zou het echt niet oke vinden als ik ineens €100 ofzo moet gaan betalen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat laatste is het dus. Hier was het een jaar en dat zit er volgende week op:)
    Hier betaalden we voor de wijziging 45 euro per maand. Daarna 150:$ maar wij hebben beiden een inkomen

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan je niks garanderen maar bij ons bleef het voor gezinnen met 1 inkomen rond de 60/70 euro.
    Misschien alvast een proefberekening doen op de belastingdienst.

8. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier opent binnenkort een psz. Voor ouders die beiden werken is het 120 euro voor 2 ochtenden waarover ze dacht ik kot konden aanvragen en voor ons als eenverdienersgezin is het 57 euro. Door de subsidie van gemeente dacht ik? Geen idee wat ik moet gaan betalen als ik straks weer als gastouder ga werken. Dan zijn we geen éénverdienersgezin meer natuurlijk. Beetje onduidelijk

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Hier helaas niet. 2 dagdelen psz 132 euro:(

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier is er subsidie voor als ouder(s) niet werken. Mijn dochter heeft een VVE-indicatie vanwege een taalachrerstand door gehoorproblemen, ook dat is gesubsidieerd. Wij betalen straks 40 euro per maand voor 4 ochtenden per week.

11. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Wij betaalden in 2015 €159,- per maand voor 2 ochtenden. We werken allebei en verdienen samen veel meer dan modaal.

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Maar dat heeft toch niks te maken met 1 of 2 werkenden?
    Gewoon met het geld wat je per jaar verdient.

Althans hier werkt dat wel zo... gewoon gebaseerd op jaarinkomen... en je regelt alles net zoals met een kdv/gastouder

Wij moeten straks rond de€140 Pm gaan betalen voor 2 ochtenden... krijg dan nog wel KOT terug...wat uiteindelijk neer komt op ongeveer €80 netto per maand
    Maar ook dat krijg je alleen als je beiden werkt..

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier wel omdat bij 1 werkende je helemaal geen kot hoefde aan te vragen...je betaalde een eigen bijdrage en de gemeente subsidiërde de rest. Die proefberekening die ik adviseerde bedenk ik mij nu heeft dan dus ook geen zin. Daar hadden de 1 verdienende gezinnen helemaal niks mee te maken

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier heeft het wel te maken met 1 of 2 werkenden; als er 2 ouders werken, heb je recht op kot. Als er 1 of geen ouders werken, heb je geen recht op kot en wel op subsidie van de gemeente. Hoogte van subsidie is afhankelijk van het inkomen.

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Hmm ik heb gelijk eens even gekeken...

Er staat wel bij als je niet onder de wet kinderopvang valt oid dan moet je een bijdrage betalen, gebaseerd op het inkomen..

Beetje jammer dat ik dan €140 moet betalen(bruto) en een gezin met 1 werkende dan met hetzelfde inkomen betaald maar €40!:$

Ik zie dat de max gaat tot 180.000 pj... en dan betaal je maar €118 Pm....;)

Vind dat dat vreemd in elkaar zit of ligt dat aan mij?

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

De vve is hier ook gesubsidieerd. Mijn middelste had dat nodig en mocht 1 ochtend per week 'gratis'

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik kan geen proefberekening maken voor 2018. En als ik hem maak voor 2017, kom ik ook niet verder. Want je krijgt geen kinderopvangtoeslag als 1 partner niet werkt.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Maar met twee werkenden krijg je toch kot als je kind naar het kdv gaat?

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik werk ook niet en wij gaan 140 euro per maand betalen ongeveer. Volgens mij scheelt het per gemeente, hier heb je dus als je geen kot kunt krijgen een inkomensafhankelijke bijdrage, die varieert van 17 tot 180 euro per maand. Ach ja, de gemeente vindt dat we het kunnen missen en dat is ook wel zo, maar ik vind het toch best veel voor 2 ochtenden ;).

20. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ja dat klopt... maar dan betaal ik nog steeds meer als die €40... terwijl het jaarsalaris hetzelfde is

Share This Page