Boekjes ter voorbereiding op het 'grote zus worden'

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tol81, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tol81

tol81 Lid

7 mei 2008
    16
    0
    0
    hey dames,

weten jullie misschien boeken die ik kan halen om mijn dochter voor te bereiden op de komst van een broertje/zusje??

is nog heel vroeg, maar wie weet kan ik het dan met sinterklaas nog in pakken:)

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hier was t Bibababyboek een heel groot succes
    IK heb t boekje trouwens pas aan Iris gegeven toen ik ongeveer 7 mnd zwanger was; anders is t voor een kind zo moeilijk voor te stellen wat er gaat gebeuren; duurt anders zo lang.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    bij de prenatal hebben ze verschillende boeken liggen hierover.

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Inderdaad, bij de Prenatal liggen er een hele hoop. Wel pas laat in de zwangerschap mee beginnen want kleine kinderen hebben geen besef van tijd en snappen dus niks van 'over 6 maanden komt de baby'. Ik ga er pas in de laatste maand bewust mee beginnen, nu ben ik vooral bezig met poppen verschonen en eten geven.

5. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Van de serie Bobbie boekjes heb je ook een boekje "Bobbie wordt grote broer". Broer even vervangen voor zus en hopla.

De Bobbie boekjes zijn in rijm geschreven en hier een groot succes......

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben het wel vanaf het begin gedeeld met onze dochter. We vertelden haar dat de baby kwam als het zomer was en papa vakantie had. Toen ze het hoorde was het net winter dus wist ze dat het nog heel lang ging duren. Dochter ging ook mee naar alle bezoeken aan de vk, alleen niet naar het ziekenhuis met de echo`s.

Een leuk boek is ook Liselotje krijgt een zusje. Er zijn heel veel boekjes over een broertje of zusje krijgen. Je kunt ook eens in de bibliotheek kijken om een idee op te doen.

7. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Het boek: Hoera, er komt een kindje bij.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe oud is je kindje en wat kan ze aan qua lezen?

Deel Deze Pagina