hey dames, weten jullie misschien boeken die ik kan halen om mijn dochter voor te bereiden op de komst van een broertje/zusje?? is nog heel vroeg, maar wie weet kan ik het dan met sinterklaas nog in pakken
Hier was t Bibababyboek een heel groot succes IK heb t boekje trouwens pas aan Iris gegeven toen ik ongeveer 7 mnd zwanger was; anders is t voor een kind zo moeilijk voor te stellen wat er gaat gebeuren; duurt anders zo lang.
Inderdaad, bij de Prenatal liggen er een hele hoop. Wel pas laat in de zwangerschap mee beginnen want kleine kinderen hebben geen besef van tijd en snappen dus niks van 'over 6 maanden komt de baby'. Ik ga er pas in de laatste maand bewust mee beginnen, nu ben ik vooral bezig met poppen verschonen en eten geven.
Van de serie Bobbie boekjes heb je ook een boekje "Bobbie wordt grote broer". Broer even vervangen voor zus en hopla. De Bobbie boekjes zijn in rijm geschreven en hier een groot succes......
Wij hebben het wel vanaf het begin gedeeld met onze dochter. We vertelden haar dat de baby kwam als het zomer was en papa vakantie had. Toen ze het hoorde was het net winter dus wist ze dat het nog heel lang ging duren. Dochter ging ook mee naar alle bezoeken aan de vk, alleen niet naar het ziekenhuis met de echo`s. Een leuk boek is ook Liselotje krijgt een zusje. Er zijn heel veel boekjes over een broertje of zusje krijgen. Je kunt ook eens in de bibliotheek kijken om een idee op te doen.