wie heeft dit ook meegemaakt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door babygirl1985, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babygirl1985

17 apr 2009
    47
    0
    0
    onze zoon liep pas met 24 maanden met behulp van fisio 2 week later moest hij al van de cb naar de peuterspeelzaal want het zou goed voor zn ontwikkeling wezen nu is hij bijna 3 jaar wij vinden dathet heel goed met hem gaat op het eten, drinken en groeien na dan maar toch wij vinden dat hij het goed doet voor zn leeftijd cb heeft hem getest en vinden dat hij een forse achterstand heeft van een kind van 14 maanden we hebben nog een zoon en die is 14 maanden en het is echt een groot verschil tussen die 2 maar nu wouden ze hem weer testen want ze willen hem naar speciaal onderwijs hebben kregen we laatst een brief op de deurmaat dat het cb hem heeft aangemeld bij mee voor mensen met een beperking mij vraag is of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt

2. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    het cb is een adviserend orgaan dus het is een beetje brutaal van ze om hem zomaar zonder jouw toestemming aan te melden bij een instantie. Voordat zoiets gezegd kan worden (beperking) zal er wat meer onderzoek gedaan moeten worden en niet na 2 testjes van het cb. Er kan misschien wel een verschil zichtbaar zijn en dat hoeft niet altijd erg te zijn maar ga eerst eens naar een kinderarts.

3. babygirl1985

17 apr 2009
    47
    0
    0
    lijkt mij ook zou er eens met de huisarts over hebben dat we hem door een kinderarts willen laten na kijken

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Erg knap van het CB dat ze zonder de concultatie van een kinderarts en de daarbij behorende onderzoeken en andere disiplines weten te melden dat je een kindje hebt met een beperking.

Als ik jou was ging ik lekker naar je eigen huisarts (aannemende dat je daar goed mee overweg kunt) en gewoon zeggen wat er op je hart ligt.
    Je kunt zelfs zover gaan dat je niet meer naar je CB gaat maar gewoon naar je eigen huisarts of eventuele kinderarts voor controles en inentingen.
    Laat je niet gek maken, jij bent hele dagen bij je kindje hun hebben alleen moment opnames, dus als het puntje bij het paaltje komt ben jij beter in staat te beoordelen hoe het met je kindje gaat dan hun ;)

Groetjes anita

5. babygirl1985

17 apr 2009
    47
    0
    0
    ok wist ik niet eens dat je dan gewoon dan daarvoor naar een kinderarts kon gaan

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    En die kan je dan weer doorverwijzen naar een arts die een hele uitgebreide test doet.
    Sam heeft die ook gehad. Duurd 1.5 uur geloof ik. En dan nog is het een moment opname natuurlijk. Wij zijn nu uit ons zelf bezig met een speciaal onderwijs, omdat ik wil dat ze gelijk en op de goede plek terecht komt.(met behulp van MEE)

heel veel succes

Deel Deze Pagina