mijn zoontje heeft een zeer droge ruwe huid, vooral zijn beentjes.. nou merk ik ook dat hij soms heel erg druk is met zijn beentje alsof hij jeuk heeft, ik had vorige week de bad olie van balneum gekocht maar daar leek het erger door te worden, gister heb ik badolie van neutral gekocht en ga het vanavond voor het eerst gebruiken, maar weet er iemand welke crem;e goed en verlichtend is? groetjes
ik gebruik bij alyssa badolie van bumblies (bij de golf vandaan) en heb nog babyolie van natalis (zat in mn kraampakket). ik moet zeggen dat het erg goed werkt. alyssa had er in het begin niet zoveel last van (had toen alles van natalis). ik ben toen weer wasverzachter gaan gebruiken en producten van zwitsal maar toen ging het mis. nu geen wasverzachter en producten van zwitsasl meer en het gaat al een heel stuk beter. ik gebruik voor de hele droge plekken creme van natusan. liefs doris
tja, wij hadden het in het begin heel erg, cb gaf ook aan dat fae een erg gevoelig huidje had. Fae gaat daarom maar 1x per 2 dag in bad, daarin doen we bedtime olie van natusan en naderhand smeren we haar, nat, in met olie van natusan en dat werkt eigenlijk uitstekend! Dat trekken met die beentjes hoort dat er niet 'gewoon' bij? Van krampjes? of van gewoon 'rek en strek oefeningen' ? Dat las ik laatst in 1 van de nieuwsbrieven die ik in m'n postvak kreeg... maar oke, ik denk in elk geval dat de olie die je na het badderen op zijn huidje smeert het belangrijkste is. En misschien tussendoor de droogste plekjes extra insmeren met bepanthen? Werkt ook ontzettend goed hier!
het zijn niet de benen optrekken van de krampjes, op 1 of ander manier merk ik gewoon dat hij jeuk heeft, ook op zijn hoofdje want dat probeert hij te krabben... heeft er iemand ervaring met de cremé van het emrk neutral? omdat ik de badolie wil gaan gebruiken is het misschien handiger om het op 1 merk te houden
Je kunt ook vaselinecreme halen bij de apotheek. Heb ik altijd voor mijn zoontje gebruikt en deed wonderen. Of Lanette inderdaad.
Sanne heeft ookeen erg droge huid. Gaat om de 2 dagen in bad. Ze gaat in de Balneum maar daar vind ik het niet beter op worden. Ook heeft zij zalf van de huisarts. Het is ook net of nu het wat kouder wordt, ze er weer wat meer last van heeft.
Bij jeuk is het vooral belangrijk om het huidje goed vet te houden. Dus: niet te vaak in bad (2 of 3 keer per week is zat voor zo'n kleintje), goed droogdeppen en lekker insmeren. Het allervetste wat je kunt smeren is vaseline-paraffine. Hier hadden we van alles geprobeerd (bepanthen, lanette, vaseline-cetomacrogol of zoiets) maar het beste was vaseline-paraffine. Je kind wordt er wel nogal glibberig van! Tip van de huisarts: insmeren voor het slapen gaan, pyjama aan en die zelfde pyjama meerdere keren gebruiken, zodat die ook vettig wordt. En wat mij lijkt: niet meerdere cremes gebruiken, maar een tijdje één soort proberen. Dat is wel zo rustig voor de huid. (Inmiddels had-ie ook eczeem, daarvoor hebben we een hormoonzalf gekregen. Die moet je alleen gebruiken als het echt nodig is, ivm bijwerkingen, maar hij werkt super tegen eczeem.)
Inderdaad kiezen voor 1 soort crème. Ik zweer bij Weleda crèmebad (vetter dan balneum) en Weleda bodycrème. Maar als 'eigen' middeltjes niet helpen zou ik naar HA gaan.
Hier ook Weleda bodycreme en cremebad. Werkt bij mijn zoontje vooral erg goed op zijn gezichtje, schilfertjes en droge plekken verdwijnen snel en ik smeer hem wel met regelmaat in om zijn huidje vet te houden. In deze producten zitten geen chemische 'rotzooi' en onserveringsmiddelen . Ik hoop dat het allemaal vanzelf weggaat uiteindelijk, voel er weinig voor om hormoonzalf of dergelijke middeltjes te gebruiken.
sinds gister heeft mijn zoontje ook erg last van eczeemachtig iets op zijn gezichtje, het loopt echt langs zijn gezichtje en volgens mij ook zijn hoofdje want ik merk dat hij steeds meer met zijn handjes richting zijn hoofdje gaat, jeuk denk ik.. toch naar de huisarts? kan ik er wat voor krijgen?