hoeveel stoelen aan tafel van...

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Sep 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Misschien een beetje een gekke vraag
    maar ik heb hier een eettafel van {ik dacht, moet ik nameten}
    1.60m en nu wil ik nieuwe eetkamerstoelen eraan zetten
    maar hoeveel hebben jullie er aan tafel staan en hoe groot is die tafel?

zelf zat ik te denken aan stoelen met armleuning en dan is denk ik 4 stuks wel genoeg...
    maar van die smalle hoge {van die moderne}moet ik er daar 6 van nemen?

2. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Onze eettafel is 1.40 en daar staan 4 stoelen aan, zonder armleuning.

Het ligt precies aan je stoel hoeveel stoelen je aan de tafel kunt zetten.
    Je moet er wel aan denken dat je de maat tussen de tafelpoten meet, zodat zodadelijk de nieuwe stoelen wel onder de tafel geschoven kunnen worden en je moet wel lekker aan tafel kunnen zitten, niet dat je met je ellebogen tegen de buurman zit te duwen.

Succes met het zoeken naar mooie stoelen.

Groetjes Tamara.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik krijg een tafel van 2 meter, daar kunnen 6 stoelen aan. nu heb ik er een van 1.60, daar passen er maar 4 aan. 2x2 zeg maar

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    weet eigen lik niet hoe grrot mijn tafel is uhhuuum ik heb er 6 aan staan
    vier tegenover elkaar en twee op de uit eindes momenteel maar ik zet ze ook wel drie aan drie ben altijd beetje verandelijk :)

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik denk 4, anders past het misschien niet. Of krijg je wel eens veel eters?

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    wij hebben ook een tafel van 1.60 en staan 6 stoelen aan pas precies en kunnen er ook gewoon goed met zijn 6en van eten. Wij hebben hiervoor gekozen ivm gote familie en vaak mee eters :)

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb een tafel van 2.50m en daar staan 6 stoelen aan, maar kunnen er zo 8 tot 10 aan.

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik heb een eettafel van 1 bij 2 meter en heb er 6 stoelen aan staan. Van die smalle met hoge rugleuning inderdaad. Ik denk dat je aan een tafel van 1.60 niet meer dan 4 stoelen (onafhankelijk van het soort stoel) moet zetten, anders wordt het zo propperig, denk ik.

9. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik denk ook niet dat je er meer dan 4 stoelen aan moet zetten hoor, kan me bijna niet voorstellen dat je er dan nog normaal aan kunt zitten. Wij hebben een tafel van 2 meter 20 bij 1 meter en daar hebben wij zes stoelen bij met armleuning. Tussen de stoelen heb je dan nog wel ruimte over.

10. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Onze tafel is 1.90m en er staan 6 stoelen aan.

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hier past het perfect 6 stoelen echt waar maar zijn geen brede stoelen

12. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hangt echt van de stoel af. Hier een tafel van 3 meter, door een bevriende meubelmaker gemaakt. Prachtige tafel, waar nu aan elke kant 4 stoelen staan. Toch gaan we kijken voor een lange bank aan de ene kant en drie stoelen aan de andere, is ruimer.

Succes met je stoelen-zoektocht, je stoelendans ;)

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben een eettafel van 2 meter lang en hebber er 6 stoelen bij!

14. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    eettafel van 2 meter met 6 stoelen.we hebben expres een grote tafel genomen zodat er 6 stoelen omkunnen, ik zou er 4 aanzetten anders staat het zo propperig idd

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik heb een tafel van 2 meter, maar hier staan maar 4 stoelen aan. Zijn meer van die ruimere leren fauteuils.

16. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik had 6 stoelen van die moderne zoals jij ze noemt(zijn al wel weer uit de mode onderhand)maar heb nu 4 leren stoelen met wieltjes zijn wat breder en zitten stuk lekkerder bij het natafelen

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn op zoek naar een andere tafel van 1 meter 60. We hebben 4 leren eetkamer stoelen met leuning. We hebben een hele mooie tafel gezien, alleen passen onze stoelen met leuning niet onder de tafel, de tafel is precies 2cm te laag.

Dus als je nieuwe stoelen wil met leuning, meet even of ze ook onder de tafel passen ;)

18. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Hier bijna tzelfde, wij hebben ook van die ruime leren fauteuils, ze zitten ook als een fauteuil en niet als een eetkamerstoel. Onze tafel is 2.20. Hebben er nu 4 van die stoelen staan + een tripp trapp en zijn van plan nog 2 van die fauteuils erbij te kopen.

19. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tnxxxxxxxxxx allemaal
    denk dat het 4 fauteuils worden....
    vind dat altijd wel erg mooi staan!

wij vinden die ronde van de ikea ook altijd erg mooi maar ik vind de poten er weer niet zo geweldig van....

dus nog ff het denken waard

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij hebben een tafel van 1.50 (denk ik) en we hebben er 5 stoelen aan staan. 2met hoge rug leuning aan de ene kan, 1met hoge rugleuning aan de kopse kant en nog eente aan de andere lange kant en de kinderstoel naast de stoel met hoge leuning. ik heb van die rotan stoelen met een hoge leuning, maar de poten aan de achterkant lopen iets wijd uit waardoor je er dus echt maar 2naast elkaar kunt zetten aan onze tafel. (ze gaan over niet al te lange tijd ook de deur uit)

liefs doris

Share This Page