Vuistjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nephthys, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gister bij cb geweest met ons meisje van 11 weken. Altijd negatieve ervaringen daar; ze vragen dingen en als wij vragen waarom ze dat willen weten (wat het betekent voor groei/ontwikkeling bijv.) reageren ze niet of niet duidelijk (ja dat hoort, zeggen ze dan).

"Houdt ze haar handjes altijd als vuistjes?"
    "Nee maar wel regelmatig."
    "Oh.."

Mijn vraag aan jullie; als ze 65% vd tijd dat ze wakker is vuistjes maakt maar wel ontspannen is en op die manier met haar handjes speelt, kijkt en soms erop sabbelt, is dat dan erg? Zegt dat iets?

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ehm nee :D

Meneer hier heeft ook vaak vuisten en het liefst propt hij beide in zijn mond , en dan ook nog zijn speen

Zou me niet zoveel van het cb aantrekken hoor :)

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Als ze wat ouder worden, gaan ze op een gegeven moment meer met hun handjes open liggen, bij ons werd daarnaar gekeken inderdaad toen we met drie maanden bij het cb waren. Toevallig lag M. de hele tijd al met zijn handjes open, maar er werd verder niet aangegeven dat dit al 'moest' ofzo. En nu ligt hij het grootste gedeelte van de tijd weer met vuistjes, want die passen makkelijker in zijn mond :D

Volgende keer gewoon duidelijk zeggen tegen degene met wie je een afspraak hebt, dat je het erg op prijs zou stellen, als ze kunnen uitleggen waarom ze bepaalde vragen stellen. En als je dan weer een onduidelijk antwoord krijgt, vragen of ze het even in jip en janneke taal wilt uitleggen ;) Net zolang doorvragen tot je een antwoord hebt waarin je duidelijkheid hebt, daar zijn ze voor...niet om je meer in verwarring en onzekerheid te brengen!

4. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik slaap zelf ook met vuisten, maar ben toch goed terecht gekomen:D

Verder heb ik nog geen idee, maar vind het wel raar dat ze jullie onzeker maken en niet duidelijk zijn. Jammer...

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ons meisje is ook 11 weken en heeft haar handjes ook nog vaak in vuistjes. Ze sabbelt ook op haar vuistjes. Ook doet ze haar handjes open sinds een paar weken, maar ik zie nog vaak genoeg dat ze vuistjes heeft. Tsja, ik maak mij echt geen zorgen.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden!

Deel Deze Pagina