Schoenmaatjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mandarijn, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Hallo ik heb een vraag,
    onze dochter is bijna 15 maand en heeft schoenmaatje 21 nu,
    weet iemand hoe lang ze ongeveer in dezelfde maat blijven zitten?

en heeft iemand ook tips voor welke schoenen fijn zijn, ik heb schoentjes van Hupsakee gehad die erg soepel zijn (ze loopt n.l. al helemaal zelf) en met zool eronder,
    nu heb ik van Dr. Visser laatst schoentjes gekocht die bij de enkel niet lekker zitten want daar krijgt ze rode drukplekjes van, dus ben steeds op zoek naar zachte schoentjes met zooltje

alvast bedankt!
    Groetjes, Mandarijn

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Mijn ervaring is dat ze heel snel door de schoenmaten heengroeien, maar wat fijne soepele schoenen met zool betreft had ik adidas en fila.
    Niet om het merk maar die waren echt soepel en hadden wel echt een zooltje zodat ze er niet snel doorheen slijten.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    het gaat heel erg snel! mijn zoon is begonnen met 13 maanden met maat 21, begon toen los te lopen dus heb de 1e schoentjes gehaald voor hem toen. Maar vorige week (2,5 maanden later) merkte ik dat hij steed meer begon te vallen, dus ik voelen waar zijn teentjes zaten in de schoentjes en die zaten dus dubbel. Heb nieuwe schoentjes gehaald voor hem en hij heeft nu maat 23!!! Leeft op grote voet haha. Maar bij de schoenenwinkel zeiden ze dat je zo om de 3 maanden even moet langs komen om het te laten controleren. Dure hobby hoor nieuwe schoenen, mijn zoon krijgt goede schoenen van mij om op te lopen dus ben zo 40 a 50 euro kwijt per paar...

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Je moet rekenen op 3 a 4x een nieuwe maat per jaar.
    Wij hebben hele soepele schoentjes voor Iris....weet t merk zo niet; zal thuis even kijken vanavond

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

oeps dan heeft mijn dochter grote voeten :O
    mijn dochter is net 13 maanden en zit al in maatje 21
    mij is verteld dat ze vanaf 1 jaar om de 4 maanden een andere schoenmaat hebben

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doorsnee doen kleine kinderen zo'n 2-4 maand over een maat. Dus 3 tot 6 paar schoenen per jaar.
    Hier ging van 21 naar 23 vrij snel, maar 24 is al weer een poosje..

7. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Bedankt allemaal, nu weet ik tenminste ongeveer hoe lang een schoenmaatje blijft, ik hoef dus niet 3 paar van dezelfde maat te kopen :)
    ik vind het erg zoeken naar goede schoentjes die zacht en sterk zijn,
    die van Hupsakee slijten heel snel kapot (3 weken!)
    Wat Adidas en Fila betreft kan ik me wat bij voorstellen dat die fijn zijn, mn dochter heeft Nikes gehad, maat 19 en die waren ook heel soepel / zacht, dus dat blijft ook altijd een goeie optie

Bedankt voor de hulp!
    groetjes, Mandarijn

Deel Deze Pagina