Schoenmaten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daan04, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo allemaal.

Ik ben op internet aan het kijken naar schoentjes voor de kleine.
    Nu zie ik overal bij staan, maat 15, 16 etc.
    Maar ik kan op internet geen tabel vinden, vanaf wanneer de baby het ongeveer zou kunnen dragen.
    Heeft iemand zo'n tabel?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Waarom zou je nu schoenen kopen...

buiten dat sokken met evt sloffen ala zootjes veel comfortabeler zijn en beter voor de voetjes zitten niet alle schoentjes even goed bij elk kind. Mijn kids hebben beide heel verschillende voeten en hebben ook ander soort schoenen nodig.

Verder qua maat wisselt het ook erg... qua kleding zijn die tabellen best te doen maar qua schoenen wisselt het wel behoorlijk. Mn zoon heeft vanaf dag 1 vrij grote voeten terwijl mn dochter (5) en haar nichtje van 3 dezelfde maat hebben

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Volgens mij is er niet veel van te zeggen, de een heeft veel grotere voeten dan de andere baby. Ik heb even gegoogled maar kan ook niets vinden, denk dat het om de bovengenoemde reden is.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Zit er toevallig een C&A bij je in de buurt? Als je daar bij de kassa vraagt krijg je een heel handig kaartje op pinpas-formaat met daarop een matentabelletje! Weet je precies wanneer ze welk maatje dragen...:)

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ahh, dat is inderdaad wel handig. Ik mag zelf helaas niet meer uit bed, maar dan kan vast iemand anders voor mij wel even kijken.
    Het gaat me inderdaad meer om een indicatie.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    De eerste slofjes die ik voor mijn zoontje kocht waren maat 19 en stond bij vermeld 6 maanden tot 1 jaar. Met 6 maanden waren ze wat ruim, maar net voor zijn eerste verjaardag waren ze te klein.

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Lotte heeft kleine voeten. Ze had maat 17 toen ze 1 jaar was. Maatje 15/16 zijn dus schoentjes die zo rond de 6 maanden ofzo worden gedragen.
    Meestal even voor de leuk. Het is niet goed voor de voetjes; maar kan voor een uitje ofzo natuurlijk wel scheetig staan.
    Leren slofjes verkopen ze ook in allerlei soorten, zoals al geschreven zijn deze beter voor de voetjes.
    Daar zit ook minder pasmodel in, dus kun je makkelijker vooraf kopen of cadeau vragen.
    Ik heb nu maatje 17 als kraamcadeautje gegeven; misschien passen ze rond de 6 maanden maar bij kleine voetjes misschien pas later.
    Net als groei van de baby zelf; kun je ook niks zeggen over de groei van de voeten.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Regelmatig staat er op die sites ook wel een tabel ergens met de maten.. Al blijft het een gok.

Ons jochie had sloffen maat 62/68 nodig bij de geboorte terwijl hij in kleding 50/56 zat..

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Mijn dochter heeft maat 17. ( sinds 9 maanden ongeveer ) Ze is er nu bijna 11.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou met schoentjes wachten tot je weet welke maat..! In het begin zijn sokjes en slofjes toch handiger!

Deel Deze Pagina